Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu

Už rychlosti okolo 200 km/h v běžném provozu jsou považovány za nemravné, Čech se nebál ani dvojnásobku. Svět mu za to ale netleská tak, jak možná doufal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu

30.8.2018 | Mirek Mazal

Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už rychlosti okolo 200 km/h v běžném provozu jsou považovány za nemravné, Čech se nebál ani dvojnásobku. Svět mu za to ale netleská tak, jak možná doufal.

Zakladatele firmy Passerinvest Group asi nemusíme dlouze představovat. Jednoho z mála českých majitelů kdysi nejrychlejšího auta světa očarovalo Bugatti Veyron natolik, že si jedno černo-modré pořídil. „Doma jsem se auta po dlouhém čekání dočkal v roce 2007. První zkušenost s řízením v rychlosti nad 400 kilometrů v hodině jsem měl v továrním voze na testovací trati Volkswagenu v Německu,“ říká sám Radim Passer.

Jízda na hranici možností, kterou si zkusil s továrním vozem, byla tak velký zážitek, že touha zažít podobný pocit znovu Passera dovedla k myšlence, že se o ni pokusí s vlastním vozem. Dal dohromady tým lidí, kteří vše připravili pro pokoření mety 400 km/h, tentokrát ale v běžném provozu. To zní jako dost bláznivý nápad, okolnosti jej ale staví do trochu rozumnějšího světla.

Passer dal dohromady celý tým lidí, kteří tuto událost chystali. „Lidé z Bugatti nám ve všech případech perfektně připravili vůz v jejich servisu v Molsheimu ve Francii, odkud nám vždy auto doručili na místo určení,“ říká o průběhu akce. Bylo nutné nepodcenit žádné aspekty bezpečnosti, protože nápad se měl uskutečnit za normálního provozu na neomezeném úseku německé dálnice.

První pokus o rekord se nepovedl. Psal se 1. květen roku 2011 a teplota vzduchu byla mimo interval, ve kterém se auto nechá nastavit do módu pro dosažení nejvyšší rychlosti. Maximum toho dne tak bylo limitovaných 375 km/h. O rok později se situace opakovala a na úseku A2 vedoucí z Berlína do Hannoveru zavládlo zklamání. „Po druhé konzultaci s Bugatti jsme odhalili chybu. Musela se vyměnit převodovka,“ odhalil majitel drobnou vadu na kráse Veyronu.

Na Autobahnu se objevil o tři roky později, opět na Svátek práce s novou převodovkou a speciálními pneumatikami. Nachystané Bugatti se rozjelo na 394 km/h, režim nejvyšší rychlosti se aktivoval od první jízdy. „Vzpomněl jsem si, že tachometr ukazuje vždy nižší hodnoty než GPS,“ řekl Passer a jeho slova se potvrdila. Po přečtení přesných dat mohl oslavovat naměřených 402,5 km/h, což znamenalo pokoření nejvyšší dosažené rychlostí na klasické dálnici Brita Jima Peruto, který jel 392 km/h.

I když jde o více jak tři roky starou událost, až letos bylo publikováno na Youtube níže přiložené video, které ji dokumentuje. U nás se o něm hovořilo, tím to ale skončilo - ani ne 400 tisíc zhlédnutí není na jakoukoli světově výjimečnou věc nic mimořádného, dámy ukazující možnosti nového make-upu nezřídka osloví více lidí. Důvod je prostý - ačkoli se tím Čech zapsal do Guinnessovy knihy rekordů, jeho snah si nikdo ve světě nevšímal.

To se děje až teď, reakce jsou ovšem docela vlažné. I když byla Passerova jízda naprosto legální, neboť po německé dálnici můžete je klidně 1 000 km/h, zejména Američanům přijde příliš riskantní takto jezdit i mezi pár auty při minimálním ranním provozu o svátečním dnu. Má to prý dělat jinde.

Názor na celou věc si jistě uděláte sami. Nikdo z redakce přes 400 km/h nejel, okolo 350 km/h na německé dálnici jsme ale zažili a za vhodných okolností s vhodným autem to není nic podstatně odlišného od 300 km/h, kterých už dnes dosáhne docela široké spektrum aut. A videa s takovými jízdami vídáme na internetu často bez větší pozornosti kohokoli. Přesto je docela překvapivé, že se Passer něčím takovým veřejně pochlubil - nedalo se čekat, že by většina lidí podobným, nutně rozmařilým hrátkám miliardáře nadšeně tleskala...


Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 1 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 01Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 2 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 02Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 3 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 03Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 4 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 04Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 5 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 05Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 6 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 06Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 7 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 07Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 8 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 08Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 9 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 09Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 10 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 10Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 11 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 11Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 12 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 12Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 13 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 13Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 14 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 14Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 15 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 15Svět si až teď všiml rekordu miliardáře z ČR. Jel přes 400 km/h v běžném provozu - 16 - Bugatti Veyron Cech pokoril rychlostni rekord 16
Radim Passer v roce 2015 překonal nejvyšší dosaženou rychlost na veřejné silnici, na vhodném úseku dálnice A2 se tehdy v Bugatti Veyron rozjel a 402,5 km/h. Video o tom publikoval letos v lednu, svět si toho začal všímat až nyní

Zdroj: Motor1

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše