Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Lamborghini nakonec potvrzeno, bude se vyrábět na Slovensku?
2.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Pátrání po SUV italské sportovní značky pokračuje. Zaměstnanec Lamborghini potvrzuje, že dosavadní spekulace jsou správné.
Od chvíle, co se v italském automobilovém magazínu Quattroruote objevily ilustrace možné podoby SUV od Lamborghini, hodnověrnost informací kolem tohoto vozu se pohybuje jako na houpačce. Na začátku platilo, že italští novináři patrně nevařili úplně z vody a že se pouhé přání nestalo otcem myšlenky. Ke svým obrázkům doložili údaje, které měly logickou souslednost. Každopádně v žádném případě se nejednalo o uniklé fotografie hotového automobilu, jak se proslýchalo v některých médiích.
Je milé, že se do pátrání po informacích následně pustili rovněž britští žurnalisté a rovněž chvályhodné, že to zkusili přímo přes mluvčího automobilky, ale zde to dopadlo tak, jak se asi dalo předpokládat - dostali vyhýbavou nicneříkající odpověď. Definitivní zamítavé stanovisko jsme od něj ovšem neslyšeli: „Existuje spousta spekulací o tom, co bude. Od doby, co neexistují plány na výrobu sedanu Estoque, lidé spekulují o SUV, jenže nic není potvrzeno,” řekl mluvčí.
Že je v italském pátrání nějaké zrnko pravdy, nyní potvrzuje Greg Kable přispívající do britského Autocaru nebo stránek Automotive News. Právě pro druhé ze zmiňovaných médií včera napsal, že jeden z vysoce postavených zdrojů v Lamborghini potvrdil správnost původních domněnek a že italský výrobce supersportů je velmi blízko odhalení dramaticky tvarovaného, luxusního SUV. „Nemohu se k tomu vyjádřit detailněji, ale spekulace v tisku jsou velmi správné,” cituje Kable svůj zdroj poté, když tázající (není zřejmé, či samotný Kable nebo někdo jiný) začal existenci tohoto vozu zpochybňovat.
SUV by mělo být koncipováno podobně jako BMW X6 nebo Maserati Kubang, což znamená, že záď auta nebude svým tvarem evokovat pětidveřové kombi, ale linie střechy bude od sloupku B plynule klesat až k zadním světlům. Mezi hlavní odběratele čtyřkolky by měly patřit čínský, americky a pravděpodobně i ruský trh, produkce auta ale bude značně omezena. Zdroj uvádí pouze 1 500 kusů ročně.
Jak už bylo napsáno, SUV Lamborghini bude sdílet platformu MBL s novým Audi Q7, kterou částečně využije také připravované terénní Bentley. Rozvor v případě italského stroje by měl být ovšem zkrácen pod úroveň Touaregu a Cayenne. Už Volkswagenu i Porsche se povedlo extrémně snížit hmotnost oproti předchozím SUV a z této skutečnosti by mělo těžit rovněž Lamborghini. Jeho hmotnost by údajně neměla překročit dvě tuny, což by obecně na sportovní vůz nebylo vůbec málo, ale v rámci segmentu by se jednalo o rekordně nízkou hmotnost.
Zajímavě zní také informace, podle níž by mohlo SUV od Lamborghini částečně vznikat v bratislavském Volkswagenu a až finální montáž by probíhala v Sant'Agatě. Audi Q7 a VW Touareg se na Slovensku vyrábí kompletně, ale třeba Cayenne vzniká přesně tímto způsobem, ačkoli to Porsche nechce příliš rozmazávat. Zdali bude zvolen podobný postup také u nástupce LM 002 (tedy pokud vůbec existuje...), zjistíme nejpozději do dvou měsíců, kdy by měla proběhnout jeho prezentace jeho konceptu na autosalonu v Pekingu.
Přesně jako Porsche Cayenne by mohlo být Lamborghini SUV částečně montováno na Slovensku. Kompletace by následně probíhala v Itálii.
Zdroj: Automotive News, Ilustrace: Quattroruote
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus