Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Lamborghini? Jen věc rozhodnutí koncernu VW, říká manažer automobilky
6.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové musí přesvědčit německý koncern, aby projekt pustil do výroby. Zejména kvůli Číně a dalším asijským trhům, kde prodej sporťáků začíná klesat.
Současné nákupní trendy jsou nad slunce jasné. Skoro každá automobilka tak nyní má ve svém portfoliu nějaké to SUV či jeho obdobu. A pokud jej nemá, pak počítá s jeho příchodem. To ostatně potvrdil Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini, který dodal, že snad jedinou výjimkou v tomto směru je Ferrari. Jinak ovšem po novém modelu, jenž by věrně odrážel touhy zákazníků, touží i Maserati, Bentley nebo Rolls-Royce. A výjimkou vlastně není ani italský býk, i když tomu prozatím před očima mává rudou mateřský koncern.
„Vše závisí na tom, abychom přesvědčili VW Group, což je opravdu velká výzva,“ říká Baldi. Bohužel však již neupřesňuje, proč Němci stále váhají. Loni jsme však v tomto směru informovali o možném příchodu nové globální krize, což je zjevně hrozba, která přetrvává. Asijský šéf Lamborghini ovšem dodává, že on sám by velmi rád daný vůz na trhu viděl, a to zejména kvůli trhům, které patří pod jeho správu. V takové Číně totiž stále neexistuje kultura spojená se sportovními automobily, jako je tomu ve vyspělých zemích.
„Velikost trhu s takovými auty je na pouhém zlomku ve srovnání se Spojenými státy. A co víc, začíná klesat kvůli životnímu stylu a kultuře, která je zde zcela nekonzistentní. Navíc tu není dostatečná infrastruktura, neexistuje dostatek okruhů, chybí vzdělání a nad vším tkví enormní dopravní zácpy,“ vyjmenovává problémy čínského a indického trhu Baldi. A tím nepřímo naznačuje, že klesající poptávku by zpátky na vrchol vrátil vůz s vyšší světlou výškou a dostatečně prostorným interiérem.
Takový model by prý měl v asijsko-pacifickém regionu nemalý potenciál, neboť SUV jsou na rozdíl od sporťáků na těchto trzích okamžitě přijaty s otevřenou náručí. Takového uvítání by se dočkal i produkční Urus, přestože zjevně nepůjde o typického zástupce segmentu. Baldi v tomto směru dokonce dodává, že značka by s takovým modelem stvořila zcela novou kategorii. V ní by pak italské SUV oslovilo zcela jiné zákazníky, než na jaké cílí kupříkladu Aston Martin se svým konceptem DBX.
Za skutečné konkurenty považuje Baldi spíše Bentley či Rolls-Royce, ovšem zejména v oblasti ceny. Jinak by ovšem Lamborghini mělo udávat krok jízdními vlastnostmi a designem. „Každý za sebou máme jiné zázemí, je proto jen logické, že každý přijde s něčím jiným.“ S tím se samozřejmě nedá nic jiného než souhlasit, i když veškeré řeči okolo působí spíše jako marketingové žvásty než pádné důkazy.
Ty by nám mohla přinést až produkční verze, jenže ta má prozatím utrum. Zahájení výroby v roce 2017 je tedy nejspíše zcela mimo mísu, pročež se podle Baldiho ani nemá smysl zabývat otázkou, kde by vůbec k montáži mělo dojít. Pokud by ale vše záviselo čistě na jeho názoru, pak by mělo jít o Sant'Agatu Bolognese, kde Lamborghini vyrábí všechny své modely již od položení základního kamene.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Lamborghini Urus je prý tím pravým ořechovým pro čínský trh. Oficiální požehnání však koncern VW Group produkční verzi stále neudělil
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 9 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva