Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
SUV Bentley má být nejrychlejší na světě? Počkejte na nový Cayenne, říká Porsche
23.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas nového Porsche Cayenne Turbo S na Ringu je působivý. Pokořit ho však má příští generace, která bude lehčí a dostane nový přeplňovaný osmiválec.
Ještě před pár lety automobilky soupeřily o to, která bude mít nejrychlejší sporťák. Posléze se ovšem tato válka přenesla do segmentu sedanů či hatchbacků a nejnověji ji můžeme zaevidovat u SUV a všemožných crossoverů. To je ovšem zcela pochopitelné, neboť se aktuálně jedná o ten segment trhu, který je nejpopulárnější a jenž také nejvíce roste. Asi přitom ani nepřekvapí, že většina bitev se odehrává na Severní smyčce Nürburgringu, jíž loni opanoval Range Rover Sport SVR.
Letos však bylo představeno nové Porsche Cayenne Turbo S, které v Zeleném pekle dělá z britského vozu pouhého statistu. A vlastně nejen z něj, neboť s časem 7 minut a 59 sekund je SUV rychlejší než třeba původní Honda NSX-R, BMW M3 E92, Alfa Romeo 4C, Aston Martin DBS či dokonce 911 GT3 generace 996. Automobilka ze Zuffenhausenu tedy ustanovila rekord, který asi půjde jen sotva překonat. Přesto se o to někdo chce pokusit.
Tím „někým“ by rádo bylo Bentley, neboť šéf značky (a bývalý šéf vývoje u Porsche) Wolfgang Dürheimer uvedl, že Bentayga bude jak nejluxusnějším, tak nejrychlejším SUV na světě. Stávající šéf vývoje u Porsche Wolfgang Hatz však ze sesterského modelu strach nemá. Jak totiž dodává, „náš Cayenne je pokaždé velmi, velmi rychlý. Zvládá 300 km/h (o takové verzi nevíme, Turbo S jede 284 km/h - pozn. red.). Pokud tedy chce tedy Bentley jet o 2 či 3 km/h rychleji, proč ne, má dvanáctiválec.“
Nejvyšší rychlost je ovšem jedna věc a ta reálná, jíž jde využít na veřejných vozovkách, druhá. To Hatz jen potvrzuje, když říká, že „náš vůz bude mnohem rychlejší na silnici“. A zároveň naznačuje, že příští generace Porsche Cayenne, která má dorazit v roce 2017, bude ještě rychlejší. Shodit má totiž alespoň tolik kilogramů, co nové Audi Q7, díky čemuž by hmotnost klesla pod dvě tuny. Souběžně s tím ovšem posílí motorový prostor.
Porsche totiž chystá nový přeplňovaný osmiválec, který bude montován ve speciální hale, jež je aktuálně ve výstavbě. Tato pohonná jednotka by se navíc neměla profilovat jen jako výkonnější, ale rovněž jako úspornější - i když asi jen v laboratorních podmínkách, nikoliv ve chvíli, kdy se bude snažit ovládnout Zelené peklo.
Jaký ovšem bude výkon agregátu, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že rozhodně nezamíří pod kapotu modelu Macan, neboť v jeho případě je vrchol spojen pouze se šesti válci. Hatz zároveň dodává, že žádné další SUV již Porsche nepostaví, neboť dva modely jsou dostačující a značka nechce následovat kroky Audi či BMW.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, s jakými parametry nový Cayenne dorazí. Od verze Turbo S ale máme stoprocentně očekávat velké věci, neboť ačkoliv čas na Nürburgringu je pouze jednou definující veličinou, zároveň se jedná o jednu z hlavních oblastí při vývoji. Pokoření stávajícího rekordu se tedy nejspíše dočkáme.






Nové Porsche Cayenne Turbo S zajelo na Ringu vskutku působivý čas. Chystaná příští generace však má být ještě rychlejší
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
včeraPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
včeraNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva