Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa

Vrcholné Subaru BRZ STi, pokud tedy opravdu vznikne, přeplňovanou verzi boxeru 2,0 nedostane. Podle šéfa vývoje není pod kapotou dost místa.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa

7.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholné Subaru BRZ STi, pokud tedy opravdu vznikne, přeplňovanou verzi boxeru 2,0 nedostane. Podle šéfa vývoje není pod kapotou dost místa.

Útržkovité informace o údajně chystaném Subaru BRZ s přeplňovaným motorem připomínají bláznivý kolotoč. Jednou prý vývoj vozu koncern FHI zaručeně potvrdí, posléze to kdosi pro změnu popře, abychom pak za čas opět psali článek ve smyslu „podle nejmenovaného zdroje turbo bude“. Podobně protichůdná sdělení nepřidávají na důvěryhodnosti patrně nikomu, jejich původ je ale dost možná v tom, že přeplňovaný boxer z BRZ skutečně existuje, akorát se mezi přední kola kupé prostě nemontuje. Proč?

Stejnou otázku nedávno dostal od amerického magazínu Wards Auto také Nobuo Kyotoku, šéf vývojového projektu pohonné jednotky s interním označením FA nebo též FA20 (u Toyoty značené jak 4U-GSE). „Především proto, že se turbodmychadlo pod nízkou přední kapotou prostě nevejde,“ tvrdí Kyotoku.

Docela pravda to ale není. Téměř tovární tým Toyoty - Gazoo Racing - našel místo pro kompresor a po světě již jezdí dost upravených vozů také s implantovaným turbem. Pravdou ale je, že netušíme, jaké komplikace museli autoři při přestavbě řešit a dost možná při tom museli řezat i do karoserie.

Podle šéfa vývoje motorů však nedostatek prostoru pod kapotou není jediným důvodem, proč BRZ Turbo oficiálně neexistuje. Podle Kyotoku by úpravy kromě jiného narušily rozložení hmotnosti a z něj vyplývající vyvážení auta, navíc turbo by se nepříjemně podepsalo na dodatečných nákladech na vývoj, což by se v konečném důsledku samozřejmě promítlo do ceny.

Samotný motor FA20 s turbodmychadlem však již existuje a Subaru jej od roku 2012 montuje do japonské verze Legacy B4, nově do aktuální generace Foresteru a již brzy také do nástupce WXR STi, kde bude naladěn na 300 koní. BRZ však z toho - zdá se - profitovat nebude.


Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 1 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 01Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 2 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 03Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 3 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 04Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 4 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 02Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 5 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 09Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 6 - Subaru Forester 2013 nove foto EU 10
Přeplňovaný dvoulitr řady FA nejdete pod kapotou nejvýkonnějšího Foresteru, do BRZ se podle Subaru nevejde

Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 7 - Subaru BRZ Litchfield 01Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 8 - Subaru BRZ Litchfield 03Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 9 - Subaru BRZ Litchfield 08Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 10 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 01Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 11 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 02Subaru BRZ turbo? Zapomeňte, pod kapotou prý není dost místa - 12 - Toyota GRMN Sports FR Platinum 03
Litchfield nebo GRMN přeplňovaný boxer z BRZ a GT 86 vyrobit umí, co všechno však musí přestavět, aby to bylo možno, ani jedna firma nekonkretizuje

Zdroj: Wards Auto

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.