Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron

Obrovský zájem v Japonsku a nízké výrobní kvóty znamenají pro Evropu jediné - BRZ se stává nedostatkovým zbožím dříve, než se začalo prodávat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron

28.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obrovský zájem v Japonsku a nízké výrobní kvóty znamenají pro Evropu jediné - BRZ se stává nedostatkovým zbožím dříve, než se začalo prodávat.

Subaru BRZ bychom si měli začít vážit. Nebude. V Evropě jen minimálně a v Česku skoro vůbec. Jak se to mohlo stát?

Koncern FHI předpokládal, že domácí motoristé koupí měsíčně kolem 450 aut. Skutečnost je ale čtyřnásobně vyšší. Jen od 3. února do včerejška se v Japonsku podařilo prodat 3 551 modelů BRZ. Úspěch je to nepochybně mimořádný, jeho vliv na jiné trhy bude ovšem neblahý. Subaru totiž více aut nemá.

Neoficiálně víme, že ze sto vozů vyrobených automobilkou Toyota připadá osmdesát procent na typ GT 86 a jen zbylých dvacet na BRZ. Už to samo o sobě možnosti na výrobu většího množství BRZ omezuje, pokud navíc linka běží na plné obrátky (a podle zájmu to tak patrně bude), prostor na navýšení produkce jaksi není.

Subaru momentálně upřednostňuje hlavně domácí klientelu, což je asi pochopitelné. Ve druhém sledu ale myslí na severoamerické zákazníky. Ne že by si řidiči ve Spojených státech mohli vyskakovat, do konce roku mají přislíbeno pouze šest tisíc aut, což je ve srovnání s dosavadním prodejem na menším japonském trhu směšné číslo.

Jenže Evropa na tom bude ještě hůř. Výrazně hůř. Máme potvrzené, že do Česka se letos dostane pouhé 1 (slovy jedno) auto a očekávaná poptávka může být splněna leda na 100 procent. A zbytek kontinentu? Podle našeho zdroje má EU na celý rok přislíbeno pouze 600 aut.

Otevřeně o tom samozřejmě nikdo ze zástupců japonské značky nemluví, ale mezi řádky Subaru naznačuje, že v malých kvótách pro Evropu hraje nemalou roli také pokutování automobilek ze strany unie za vyšší než limitní emise a celá zdejší environmentální politika. Však proč se hnát za prodeji podobného auta v Evropě, kde si za každý dodaný kus ještě zaplatíte pokutu, když jinde ve světě to jde i bez toho?

Tohle v kombinaci s omezenou výrobou a obrovskou poptávkou na „přátelštějších” trzích znamená, že jedinou reálnou šancí na získání Subaru BRZ tak asi bude pořídit si jej se znáčkem Toyoty. Měla by být k mání už od června.


Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 1 - Subaru BRZ tokio exterier 16Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 2 - Subaru BRZ tokio exterier 17Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 3 - Subaru BRZ tokio exterier 15Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 4 - Subaru BRZ tokio exterier 26Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 5 - Subaru BRZ tokio exterier 28Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 6 - Subaru BRZ tokio exterier 32Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 7 - Subaru BRZ tokio wallpaper 02Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 8 - Subaru BRZ tokio wallpaper 03Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 9 - Subaru BRZ tokio wallpaper 06Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 10 - Subaru BRZ tokio wallpaper 05Subaru BRZ jde v Japonsku na dračku, u nás bude vzácnější než Veyron - 11 - Subaru BRZ tokio wallpaper 08
Subaru BRZ je vůz v této chvíli vzácnější než kdejaké Ferrari nebo Lamborghini, letos se k nám dostane jediný kus

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.