Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Studio Bertone Stile nemá ani na výplaty, hledá druhý Volkswagen
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové se dostali do finančních potíží, ze kterých jim pomůže pouze silný partner. V Evropě ho asi nenajdou v Evropě, pomůžou Číňané?
Jméno Bertone je nepopiratelnou legendou automobilového designu. S příchodem světové ekonomické krize v roce 2008 se však tato karosárna ocitla v úzkých. Jedinou šancí na záchranu bylo separování výrobního procesu (Carrozzeria Bertone) od stylistického studia (Bertone Stile), což až dosud vycházelo na jedničku. Montážní linky totiž odkoupil Fiat, designové záležitosti si mezi sebe rozebrali po 50 procentech Bertoneho dědicové a italská vláda.
Jenže zatímco Fiat dokázal továrnu plně využít pro výrobu modelů Maserati Ghibli a Quattroporte, designérskému studiu nepomohlo ani rozprodání rodinného stříbra v podobě unikátních konceptů. Nedostatek zakázek a nezájem cílové klientely totiž vedl k nedostatečnému doplňování firemní kasy, díky čemuž nyní studio nemá ani na výplatu zaměstnanců a externistů. A to již po několik měsíců.
Celá situace tak dopadla, jak dopadnout musela. Do schránky dorazila soudní obsílka startující proces, na jehož konci stojí správce konkurzní podstaty. Ten se přitom nebude snažit společnost rozprodat po částech, větší šanci má totiž prodej studia jakožto celku. A to především díky dopadu a reputaci, jíž značka Bertone má. Otázkou ale je, kdo by mohl být novým majitelem.
Designérské studio by nejraději našlo druhý Volkswagen, který by společnost transformoval stejným způsobem jako to německý koncern udělal v případě konkurenčního Italdesignu. Přirozeným partnerem by mohl být Fiat, ale ten již provozuje Style Centre. A jelikož má svých problémů dost, pak nábor nových kapacit nebude tou pravou cestou k záchraně.
Dost možná se tedy dočkáme další čínské expanze, neboť tamní výrobci po svém nevydařeném prvním útoku na evropské trhy hledají zadní vrátka, jak Starý kontinent dobýt. Dá se totiž počítat s tím, že s designem Bertone bychom o takové modely Dongfengu, SAIC, Chery, FAW nebo Geely měli větší zájem.
Bertone Mantide bylo italskou Corvette. Pod kapotou se dokonce nacházel osmiválcový motor GM
Bertone Nuccio vzniklo na počest stého výročí založení značky
Bertone Alfa Romeo Pandion pro změnu oslavoval sté výročí založení značky Alfa Romeo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus