Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Studio Bertone Stile nemá ani na výplaty, hledá druhý Volkswagen
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové se dostali do finančních potíží, ze kterých jim pomůže pouze silný partner. V Evropě ho asi nenajdou v Evropě, pomůžou Číňané?
Jméno Bertone je nepopiratelnou legendou automobilového designu. S příchodem světové ekonomické krize v roce 2008 se však tato karosárna ocitla v úzkých. Jedinou šancí na záchranu bylo separování výrobního procesu (Carrozzeria Bertone) od stylistického studia (Bertone Stile), což až dosud vycházelo na jedničku. Montážní linky totiž odkoupil Fiat, designové záležitosti si mezi sebe rozebrali po 50 procentech Bertoneho dědicové a italská vláda.
Jenže zatímco Fiat dokázal továrnu plně využít pro výrobu modelů Maserati Ghibli a Quattroporte, designérskému studiu nepomohlo ani rozprodání rodinného stříbra v podobě unikátních konceptů. Nedostatek zakázek a nezájem cílové klientely totiž vedl k nedostatečnému doplňování firemní kasy, díky čemuž nyní studio nemá ani na výplatu zaměstnanců a externistů. A to již po několik měsíců.
Celá situace tak dopadla, jak dopadnout musela. Do schránky dorazila soudní obsílka startující proces, na jehož konci stojí správce konkurzní podstaty. Ten se přitom nebude snažit společnost rozprodat po částech, větší šanci má totiž prodej studia jakožto celku. A to především díky dopadu a reputaci, jíž značka Bertone má. Otázkou ale je, kdo by mohl být novým majitelem.
Designérské studio by nejraději našlo druhý Volkswagen, který by společnost transformoval stejným způsobem jako to německý koncern udělal v případě konkurenčního Italdesignu. Přirozeným partnerem by mohl být Fiat, ale ten již provozuje Style Centre. A jelikož má svých problémů dost, pak nábor nových kapacit nebude tou pravou cestou k záchraně.
Dost možná se tedy dočkáme další čínské expanze, neboť tamní výrobci po svém nevydařeném prvním útoku na evropské trhy hledají zadní vrátka, jak Starý kontinent dobýt. Dá se totiž počítat s tím, že s designem Bertone bychom o takové modely Dongfengu, SAIC, Chery, FAW nebo Geely měli větší zájem.
Bertone Mantide bylo italskou Corvette. Pod kapotou se dokonce nacházel osmiválcový motor GM
Bertone Nuccio vzniklo na počest stého výročí založení značky
Bertone Alfa Romeo Pandion pro změnu oslavoval sté výročí založení značky Alfa Romeo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva