SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely

Korejská automobilka má za sebou nejlepší prodeje od roku 2002. Začíná tak pokukovat po nových trzích, jimž přizpůsobí naprosto vše.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely

17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská automobilka má za sebou nejlepší prodeje od roku 2002. Začíná tak pokukovat po nových trzích, jimž přizpůsobí naprosto vše.

Není tomu dlouho, co se korejská automobilka SsangYong potácela nad propastí. Pro firmu, jež byla založena již v roce 1954, totiž nové milénium připravilo pořádně velké oříšky k rozlousknutí. Tím prvním byl v roce 2004 odchod bývalého majitele, čínské značky SAIC, který vedl k největším stávkám dělníků v celé historii korejského automobilového průmyslu. Druhým pak ekonomická krize, jež vypukla čtyři roky poté. Hrozba bankrotu tak byla očividná, SsangYong však nakonec dokázal s pomocí indického koncernu Mahindra prchnout zpátky mezi živé.

V loňském roce tak již značka evidovala 145 649 registrací, což představuje vrchol od roku 2002. O značnou část (81 679 kusů) se navíc postaraly zámořské trhy, kde tak prodeje meziročně narostly o 11,9 procenta. Špatně si ovšem SsangYong nevedl ani v Jižní Koreji, kde bylo vyexpedováno 63 970 nových vozů, tedy o podstatných 34,1 procenta více než v roce 2012.

Je tedy zjevné, že u automobilky jsou na vzestupu, což je dokládá naprostá absence stávek od roku 2011. SsangYong tak logicky se zklidněním situace a jistým finančním zázemím může začít pomýšlet na dobývání nových kót, z nichž první na řadě budou Spojené státy. Jen vybudováním sítě dealerů, tiskem letáčků a školením techniků však expanze do Ameriky skončit nemá.

Automobilka tak momentálně pracuje na portfoliu modelů, jež se budou prodávat pouze za oceánem. Mimo to byl najat i speciální konzultant, který má značce pomoci s reputací na americkém trhu. Prý přitom nepůjde pouze o vymýšlení reklamních sloganů na zmíněné vozy, ale rovněž o představení zcela nového názvu značky.

Na jeho znění jsme přitom opravdu zvědavi, neboť reprezentovat má kvalitu, ráznost i dlouhodobou budoucnost. Což vlastně zvládá již klasické pojmenování SsangYong, které v překladu odkazuje na dvojitého draka. Dočkáme se tedy „triple dragona“? Nebo vám logičtěji zní „USsangYong“? Možné je nakonec úplně vše...


SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 1 - SsangYong XIV-2 foto 01SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 2 - SsangYong XIV-2 foto 02SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 3 - SsangYong XIV-2 foto 03SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 4 - SsangYong XIV-2 foto 04SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 5 - SsangYong XIV-2 foto 05SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 6 - SsangYong XIV-2 foto 06SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 7 - SsangYong XIV-2 foto 07SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 8 - SsangYong XIV-2 foto 08SsangYong míří na americký trh s novým jménem i novými modely - 9 - SsangYong XIV-2 foto 09
Korejci nám naposledy ukázali koncept XIV-2, který rozhodně nevypadá špatně. Prodávat by se však měl zřejmě jen v Evropě, pro Ameriku totiž SsangYong představí unikátní modely

Zdroj: Wards Auto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše