Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si Nissan GT-R před a po faceliftu. Rozdíly jsou nemalé
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední podoba kupé R35 na první pohled může vypadat stejně jako originál z roku 2007. Nová je však celá příď, záď i architektura kabiny.
Nissan GT-R s kódovým označením R35 je na trhu již devátým rokem. To je vskutku úctyhodná životní kariéra i na sportovní model, proto u něj proběhla celá řada faceliftů. Ten poslední byl představen minulý týden na autosalonu v New Yorku po boku všech ostatních generací, přičemž pro nezasvěcené by se mohlo jednat o „mnoho povyku pro nic“. Jak si ovšem nyní ukážeme, vizuálních změn je celá řada. A co více, GT-R díky nim (a zejména oranžovému laku) vypadá lépe než kdy předtím.
Naše srovnání začneme u čelních partií, kde se radikální změna dotkla masky chladiče. Nově setzde nachází stylizace V-Motion, která kupé přibližuje ostatním modelům značky. Nápis „Nissan“ ovšem stejně jako předtím budete hledat marně. Stranou tohoto faktu si můžeme povšimnout výraznějšího centrálního i jinak umístěných bočních otvorů (přivádějících vzduch k brzdám), jejichž součástí jsou LEDky určené k dennímu svícení. Vše působí modernějším dojmem, do značné míry tu tak můžeme najít i odkaz konceptu 2020 Vision GT.
Ač se to možná na první pohled nezdá, změnami prošla také kapota motoru, která má více vytažené hrany navazující na chromovou část masky. Stále jde o „pouhý“ facelift, boční silueta se tedy nemění, úpravami prošel především tvar prahů. Mimo to zde máme nová litá kola, kontrastně zbarvené kliky dveří už jsou dány konfigurací a nikoliv novým modelovým rokem.
Vzadu je ovšem již novinek opět poněkud více, zejména ve spodní části. Přeprofilován byl nejen nárazník (po jehož stranách si můžeme povšimnout nových výdechů), ale také centrální difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Nissan dále zapracoval na vybrání pro registrační značku, jež opticky navazuje na tvar víka zavazadelníku. A aby toho nebylo málo, modifikovány byly rovněž prolisy pod světly. Výsledkem jsou tak mnohem členitější partie, které navíc nepůsobí tak zavalitě jako dříve.
Zvenčí se můžeme přestěhovat do kabiny, kde najdeme upravenou architekturu palubní desky a středové konzole. Ubyla tlačítka, vše tak vypadá „prémiověji” a vyspěleji. Nový je mimo jiné multifunkční volant či výdechy klimatizace. Volič automatické převodovky pak byl posunut o trochu výše, přestěhováno bylo také startovací tlačítko. Jelikož nové je pak i čalounění, dá se pomalu říci, že na svém místě zůstala pouze ruční brzda či madla dveří.
Je tedy zjevné, že aktuální facelift zdaleka nepatří do ranku neviditelných. My pak jen můžeme dodat, že kromě vizuálních změn dorazily i ty mechanické, jež se týkají přeplňovaného 3,8litrového šestiválcového motoru VR38DETT. Ten nově produkuje 572 koní a 633 Nm točivého momentu, tedy prakticky o stovku koní více než před devíti lety. Působivá (i když zatím nezveřejněná) jízdní dynamika tedy rozhodně nebude překvapením.
Facelift proměnil Nissan GT-R ve srovnání s dosavadní verzí opravdu nemalou měrou
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch