Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si Nissan GT-R před a po faceliftu. Rozdíly jsou nemalé
30.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední podoba kupé R35 na první pohled může vypadat stejně jako originál z roku 2007. Nová je však celá příď, záď i architektura kabiny.
Nissan GT-R s kódovým označením R35 je na trhu již devátým rokem. To je vskutku úctyhodná životní kariéra i na sportovní model, proto u něj proběhla celá řada faceliftů. Ten poslední byl představen minulý týden na autosalonu v New Yorku po boku všech ostatních generací, přičemž pro nezasvěcené by se mohlo jednat o „mnoho povyku pro nic“. Jak si ovšem nyní ukážeme, vizuálních změn je celá řada. A co více, GT-R díky nim (a zejména oranžovému laku) vypadá lépe než kdy předtím.
Naše srovnání začneme u čelních partií, kde se radikální změna dotkla masky chladiče. Nově setzde nachází stylizace V-Motion, která kupé přibližuje ostatním modelům značky. Nápis „Nissan“ ovšem stejně jako předtím budete hledat marně. Stranou tohoto faktu si můžeme povšimnout výraznějšího centrálního i jinak umístěných bočních otvorů (přivádějících vzduch k brzdám), jejichž součástí jsou LEDky určené k dennímu svícení. Vše působí modernějším dojmem, do značné míry tu tak můžeme najít i odkaz konceptu 2020 Vision GT.
Ač se to možná na první pohled nezdá, změnami prošla také kapota motoru, která má více vytažené hrany navazující na chromovou část masky. Stále jde o „pouhý“ facelift, boční silueta se tedy nemění, úpravami prošel především tvar prahů. Mimo to zde máme nová litá kola, kontrastně zbarvené kliky dveří už jsou dány konfigurací a nikoliv novým modelovým rokem.
Vzadu je ovšem již novinek opět poněkud více, zejména ve spodní části. Přeprofilován byl nejen nárazník (po jehož stranách si můžeme povšimnout nových výdechů), ale také centrální difuzor a čtveřice koncovek výfuku. Nissan dále zapracoval na vybrání pro registrační značku, jež opticky navazuje na tvar víka zavazadelníku. A aby toho nebylo málo, modifikovány byly rovněž prolisy pod světly. Výsledkem jsou tak mnohem členitější partie, které navíc nepůsobí tak zavalitě jako dříve.
Zvenčí se můžeme přestěhovat do kabiny, kde najdeme upravenou architekturu palubní desky a středové konzole. Ubyla tlačítka, vše tak vypadá „prémiověji” a vyspěleji. Nový je mimo jiné multifunkční volant či výdechy klimatizace. Volič automatické převodovky pak byl posunut o trochu výše, přestěhováno bylo také startovací tlačítko. Jelikož nové je pak i čalounění, dá se pomalu říci, že na svém místě zůstala pouze ruční brzda či madla dveří.
Je tedy zjevné, že aktuální facelift zdaleka nepatří do ranku neviditelných. My pak jen můžeme dodat, že kromě vizuálních změn dorazily i ty mechanické, jež se týkají přeplňovaného 3,8litrového šestiválcového motoru VR38DETT. Ten nově produkuje 572 koní a 633 Nm točivého momentu, tedy prakticky o stovku koní více než před devíti lety. Působivá (i když zatím nezveřejněná) jízdní dynamika tedy rozhodně nebude překvapením.
Facelift proměnil Nissan GT-R ve srovnání s dosavadní verzí opravdu nemalou měrou
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 2 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 3 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva