Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spyker se vrací ze záhrobí. Victor Muller sehnal 120 milionů a jede dál
29.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf holandské značky dal dohromady 120 milionů korun, se kterými chce vyplatit věřitele a konečně rozjet výrobu modelu B6 Venator. Uspěje?
Vypadá to, že na šéfovi holandské automobilky Spyker Victoru Mullerovi by si vylámalo zuby i to nejlepší komando Islámského státu. Ještě před koncem loňského roku to totiž vypadalo, že značka má utrum a mezi živé se nevrátí, i když pětapadesátiletý byznysmen prohlašoval něco jiného. Spojení s prozatím anonymním americkým výrobcem elektrických letadel či příchodu nového investora však v té době kromě něj asi věřil jen málokdo.
Nyní se ale ukazuje, že Mullerovy plány měly reálný základ, neboť šéf Spyker dokázal dát dohromady 4,3 milionu Eur (cca 120 milionů korun). Tedy sumu, která je prý dostatečně velká na to, aby se značka vrátila zpátky do hry. U soudu v Leeuwardenu tak již byla podána žádost, aby byl anulován bankrot vyhlášený 18. prosince loňského roku. „Přes palubu“ pak poletí i insolvenční správce Henk Pasman.
Muller zároveň dodává, že během pár týdnů vydá tiskové prohlášení, ve kterém upřesní další kroky firmy. Již nyní ale můžeme počítat s tím, že doplaceny budou veškeré dluhy věřitelům, za nájem i vůči zaměstnancům. Znovu rozjet se pak má proces, na jehož konci bude stát produkční verze konceptu B6 Venator, která původně měla být na trhu již před nějakými dvěma roky.
Kromě toho Muller plánuje také výrobu ryze elektrického Spykeru, za čímž by dozajista stála ona spolupráce s americkým výrobcem. Jelikož však tato kooperace zatím nebyla smluvně potvrzena, neměli bychom s takovým modelem počítat v nejbližších letech. Otázkou pak vlastně je, co a zdali vůbec něco od holandské automobilky můžeme očekávat.
Muller sice aktuálně dokázal, že má opravdu tuhý kořínek a že je zjevně milovníkem Nekonečného příběhu. Nicméně 120 milionů korun není na druhou stranu v automobilovém byzbysu taková suma, aby firmu udržela dlouho při životě. Zvláště ve chvíli, kdy Spyker nic nevyrábí a tím pádem ani neprodává. Je tedy dost možné, že po stávajících optimistických zprávách dorazí opět ty pesimistické. Ale nechme se překvapit...


























Spyker by velmi rád konečně rozjel sériovou výrobu modelu B6 Venator. Nejsme si ovšem jisti, zda k tomuto kroku vůbec někdy dojde
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva