Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sportovní Volkswageny mohou být jen lepší, divize R má zpátky svého šéfa
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odešel sám dveřmi a vrací se sám oknem, chce se říci. Jost Capito, který stojí za sportovními úspěchy VW v posledních letech se vrací do Německa.
V roce 2012 museli mít fanoušci Fordu oči jen pro pláč. Sportovní oddělení modrého oválu totiž opustil Jost Capito, muž zodpovědný za všechny obdivované Fordy ST a RS předchozích let. Přešel k Volkswagenu, kde se nepostavil jen do čela rallyového týmu, ale zároveň měl stát za sportovní expanzí silničních modelů, které rázem začaly být mnohem zajímavější - však si stačí srovnat naše testy Golfu VI R a Golfu VII R. O čtyři roky později ovšem přišla studená sprcha.
Capito německou automobilku opustil, aby šéfoval stáji McLaren F1. Z dnešního úhlu pohledu můžeme Capitův krok považovat za protřelý, neboť rallyový tým VW opustil na vrcholu a hlavně pár měsíců před smutným rozhodnutím automobilky šampionát opustit. O to více bychom se ale měli divit jeho návratu, který byl aktuálně oznámen. Volkswagen totiž nadále odmítá obnovení závodního týmu. Co tedy bude Capito ve Wolfsburgu dělat?
Pokud doufáte, že se vrátí ke svému původnímu poslání a pošle na trh více ostrých modelů s logem VW, pak doufáte správně. Capito byl totiž nově jmenován šéfem divizí Volkswagen R GmbH i Volkswagen Zubehör GmbH. První má přitom na starosti sportovní modely, druhá pak tovární příslušenství. Dá se tedy předpokládat, že dostaneme více aut i doplňků nebo je přinejmenším dostaneme v lepší podobě.
Nic bližšího o novém angažmá nebylo zmíněno, zabrousit tedy můžeme na skok k McLarenu. Tam byl Capito najat Ronem Dennisem, který ovšem loni musel firmu, se kterou byl spojen po několik desetiletí a jíž prakticky vybudoval k dnešnímu obrazu, opustit. Nové vedení pak na vedlejší kolej poslalo i Capita, tomu se ovšem podobná pozice nelíbila a McLaren opustil zcela.
Nyní je tedy známý manažer zpátky v prostředí, ve kterém fungoval po čtyři roky. Předtím vedl veškeré sportovní aktivity zmiňovaného Fordu, ještě před nástupem k modrému oválu působil nějaký čas u týmu Sauber F1 a počátky jeho kariéry jsou pro změnu spojeny s prací pro Porsche.
Jost Capito se po pár měsících u McLarenu F1 vrací zpátky k Volkswagenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025 - Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025 - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nejčtenější články
- Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
9.1.2025 - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
9.1.2025 - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
9.1.2025 - Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
9.1.2025 - Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
9.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.08. 23:45 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 02.08. 11:43 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch
- Detektory policejních radarů 02.06. 20:32 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 02.06. 18:09 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 02.06. 13:04 - VS*