Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spolupráce AMG a Astonu Martin nabírá obrysy, vyloučen není ani společný model
22.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci budou vyvíjet motory, které nejprve osadí do svých modelů. Teprve poté přejdou k Britům. Ti však klidně mohou pracovat i s vyšším výkonem.
Spolupráce německé a britské automobilky rozhodně není Amerikou, kterou bychom dnes objevili. Koneckonců, vůbec poprvé se o ní začalo hovořit již v roce 2007. Tehdejší jednání však záhy zkrachovala, přičemž Aston Martin mezitím získal nového majitele. S italským investičním fondem Industrialinvest ovšem nepřišly pouze kýžené finance, ale rovněž lepicí páska na zpřetrhané vztahy. Firma totiž dříve vlastnila výrobce motocyklů Ducati, s nímž na několika speciálních edicích spolupracovala divize AMG. Bylo tak vlastně jen otázkou, kdy si bývalí partneři znovu podají ruce a sjednají novou spolupráci.
I přesto, že se o daných námluvách mluví již od loňské zimy, nejsou ovšem obě firmy na vdavky dokonale připraveny. Doladěna totiž musí být předmanželská smlouva, která má celou řadu zákoutí, a to přesto, že se v první fázi bude jednat pouze o dodávky motorů. Tobias Moers, nový šéf divize z Affalterbachu, ovšem nevylučuje, že jednou by obě značky mohly spolupracovat na výrobě společných modelů. Zároveň ale ihned dodává, že se jedná o příliš vzdálenou budoucnost.
„Ze všeho nejdříve musíme s Astonem Martin uzavřít vše spojené s danou dohodou - od kontraktu přes záležitosti týkající se motorů až po dodávky elektroniky,“ podmiňuje následné projekty Moers. Naznačuje přitom, že hlavní oblastí spolupráce bude nová řada přeplňovaných osmiválců s menším objemem. V druhé řadě se pak dohoda zaměří na motory V12 bi-turbo, které mají hrát zásadní roli u obou značek, i když předtím musí být řádně upraveny, aby vyhovovaly emisním normám.
Časová posloupnost je přitom taková, že poprvé bude každý takový motor představen nejprve pod kapotou modelu AMG, než půjde odvádět svůj díl práce na britské ostrovy. Moers ovšem nevylučuje, že by varianty pohonných jednotek určené pro Aston Martin mohly mít vyšší výkon než u AMG. Podmínkou je ovšem „hra na jiném písečku“. Čili jinými slovy, pokud Britové přijdou s nějakou exkluzivitou nad pět milionů, pak prý nebude důvod, proč by nemohli počítat s větším počtem koní, podle Moerse vše záleží jen na segmentu, do nějž ten který vůz zamíří.
Jestliže pro Aston existují alespoň jistá drobná omezení, pak pro AMG tato dohoda nevytváří žádná. I to je pochopitelné, neboť Mercedes-Benz, respektive AMG, zde funguje jako zachránce a tedy svým způsobem nadřazený partner. Moers se tak na nové modely bude ptát jen vedení vlastní firmy, Aston se musí s realitou smířit. Po úspěchu zmíněného modelu SLS však má divize z Affalterbachu dozajista větší důvěru automobilky než kdy předtím, ostatně nepřímý nástupce SLS AMG už je nějaký ten pátek hotovou věcí...
Aston Martin letos oslavil 100. výročí založení automobilky. Podoba další stovky bude záviset i na dohodě s AMG
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva