Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spolehlivost aut dle Consumer Reports: Fiat tedy rozhodně ne
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Italové potvrdili zvěsti o své nepečlivosti, Japonci naopak. Pokud chcete jezdit, kupte si Lexus CT 200h, vyhněte se Fiatu 500L.
Spolehlivost nových aut řešíme na stránkách Autoforum.cz poměrně často, zvláště pak ve spojitosti s reporty společnosti J.D. Power. Dnes jsme se ovšem rozhodli sáhnout do trochu jiného pytle a tento týden už podruhé. Zatímco včera jsme vás mohli seznámit s výsledkem šetření britské pojišťovny Warranty Direct, nyní se podíváme za oceán, kde se svou troškou do mlýna přišla firma Consumer Reports. Ta se výzkumu spolehlivosti nových aut věnuje od roku 1989, přičemž ve většině případů vynesla do čela tabulek automobilku Lexus.
Nejinak je tomu i pro letošek, spodek žebříčku pak pro změnu okupuje Fiat. Vypadá to tedy, že žertů na téma italských aut nebude ubývat. Ke slovu se tak vrací někdejší vysvětlení oněch čtyř písmen v názvu značky, které sice oficiálně odkazuje na Fabrrica Italiana Automobili Torino, lidová tvorba z něj však udělala pořekadlo Fix It Again Tomorrow neboli Zítra mi to opravte znovu.
Důvod je prostý, Fiat 500L totiž padnul na úplné dno tabulky, přičemž jeho spolehlivost je o 219 procent horší než v případě průměrného hodnocení. Dobře si pak nevede ani regulérní pětistovka, sesterský Jeep Cherokee osazený čtyřválcovým motorem je pak pro změnu nejméně spolehlivým malým SUV, jaké si aktuálně můžete koupit - tedy za oceánem, studie se totiž zaměřila na americký trh.
Stejně jako Italové pak svou reputaci potvrzují také Japonci, i když pouze v případě Lexusu a Toyoty. Analytici dodávají, že příčina leží v postupné evoluci modelů těchto dvou značek, nikoliv v revoluci, jakou se snaží ohromit konkurence. Asi proto není divu, že na čele pelotonu se ocitl Scion xB, tedy sedm let starý model, který má přitom horší spotřebu než taková Toyota Tundra, která opanovala kategorii SUV.
U takového Nissanu, Infiniti či Acury však již tak dobré hodnocení nenajdeme. Posledně zmiňovaný výrobce totiž nezabodoval s novým sedanem RLX i SUV MDX, které dosáhly pouze průměrného hodnocení. Infiniti pak padlo ještě níže, neboť kritika se sesypala na modely Q50 i QX60. Nissan pak má problém v příliš rychlé modernizaci svého portfolia, díky čemuž ještě nebyly vychytány veškeré mouchy.
I přes tyto výhrady ovšem značky ze Země vycházejícího slunce skončily výše než americká produkce, která se může pochlubit maximálně úspěchem Buicku. Ten totiž ve srovnání skončil na šestém místě za Lexusem, Toyotou, Mazdou, Hondou a Audi. Čtyři kruhy jsou přitom nejlepším evropským premiovým výrobcem, takový Mercedes-Benz ovšem skončil na zcela opačném konci tabulky.
Consumer Reports přitom naznačuje, že důvodem značné nespokojenosti u vozů, do kterých bychom to na první pohled neřekli, je především jejich problémový multimediální systém. Ukazuje se tedy, kde je největší slabina automobilového průmyslu, který by tak již danou záležitost měl raději zadávat subdodavatelům než zkoušet prorazit na poli, které není tak zcela zoráno. I když někdy dělá i to a stejně bez velkých úspěchů...
Další informace se dozvíte na přiložených videích, my již v závěru pouze zmíníme elektrickou Teslu Model S. Tento vůz měl v minulosti řadu problémů v dlouhodobých testech a dobře si nevedl ani u Consumer Reports. V tabulkách coby jediný model automobilky nefiguruje, přesto je zmiňován - prý by neustálé modernizace měly všechny chyby vychytat. Tak uvidíme, jak si povede v budoucnu, dokud ale nebude ani vozem schopným okamžitě využívat svůj dynamický potenciál, mnoho pochopení pro své neduhy z dlouhodobého hlediska si nezaslouží...

Výsledek ankety společnosti Consumer Reports naznačuje...
...že nejspolehlivějším vozem současnosti na americkém kontinentu je Lexus CT 200h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva