Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená
6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští Golf BlueMotion přepřáhne na benzín a elektriku. Chystané Polo pak zřejmě bude posledním mini VW s dieselem pod kapotou.
Chystanou osmou generaci Volkswagenu Golf jsme si nedávno připomněli v souvislosti s novými detaily k verzi GTI. Ta by měla dorazit v roce 2020, dvanáct měsíců po základním modelu, se 48voltovým elektrickým okruhem pod kapotou. Tím se zní stane tzv. mild-hybrid, který by celkově mohl disponovat zhruba 265 koňmi. Spotřeba a emise CO2 však zamíří výrazně pod úroveň stávající provedení, které se musí spoléhat pouze na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI.
GTI ovšem nebude jediným vozem v budoucí nabídce s 48 voltovým elektrickým okruhem. Dále jej dostane i varianta BlueMotion, kterou tak čeká zásadní změna strategie. Až dosud Volkswagen u těchto verzí používal zejména dieselové motory, které doplnily pneumatiky s nízkým valivým odporem a speciální oleje s nízkou viskozitou. Maloobjemové motory TDI však budou do budoucna pro daný segment příliš drahé.
V tomto smyslu se vyjádřil i šéf Volkswagenu Dr. Herbert Diess, který ovšem zároveň vyvrátil spekulace, dle kterých by německá automobilka na „naftožrouty“ zcela zanevřela. Nabízet je bude i nadále, neboť na některých trzích jsou velmi důležité, ovšem svou cenu budou mít především pro zákazníky, kteří počítají s vysokým ročním nájezdem. Právě pro tyto lidi zůstanou dieselové Golfy „nejekonomičtější volbou“.
„Ovšem 48voltový okruh vám umožní recyklovat energii mnohem účinněji než 12voltový a umožní provozovat vůz s elektromotorem o výkonu 12 až 16 koní při mnohem nižších nákladech, než je tomu u dnešních plnohodnotných hybridů. Pro ty, kdo řídí převážně ve městech, nebo najedou ročně zhruba 15 tisíc kilometrů, bude nové řešení, tedy ony mild-hybridy, mnohem lepší volbou,“ dodal k tématu Diess.
Slova šéfa značky vzbudila spekulace o použití dieselových motorů u menších modelů, než je Golf, zejména u příští generace hatchbacku Polo. Ta šestá, která dorazí ještě letos, je samozřejmě dostane, ostatně 1,6litrový agregát používá i spřízněný Seat Ibiza. S ukončením životních cyklů těchto vozů by ale motory TDI z daného segmentu skutečně mohly zmizet, zvláště pokud Volkswagen nutně přepřáhne na větší objem.
„Tento segment trhu je zvláště citlivý na ceny a jelikož diesely se budou stávat dražšími a dražšími, smysl skutečně budou mít pouze pro ty zákazníky, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti. Většina vozů této kategorie ale najede zhruba 50 kilometrů denně,“ naznačil nevyhnutelné Diess. Zdá se tedy, že soumrak dieselů, o kterém se v poslední době mluví, skutečně přichází, zejména v nejnižších obchodních třídách.
Řešením dle Diesse nejsou ani diesel-elektrické vozy, ty by ostatně cenu vyšponovaly ještě výše. „Naftožrouti“ tedy nejspíše zůstanou vyhrazeni pouze větším modelům, u kterých bude možné vyšší ceny lépe ospravedlnit. Ty menší ale budou stále častěji sázet na benzin-elektrické ústrojí, a to jak ve formě mild-hybridů, tak i komplikovanějších a tedy dražších plug-in hybridů.
Osmá generace Volkswagenu Golf vsadí na 48voltový elektrický okruh...
...který pod kapotou nejspíše doplní motor 1,5 TSI Evo, jímž disponuje faceliftovaný Volkswagen Golf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva