Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Současná F1 je taková nuda, že ji kritizuje i vítěz závodu a vedoucí muž šampionátu
25.6.2019 | Petr Prokopec
Formule 1 čas od času nudná bývá, v takovém případě ale baví aspoň ty, kteří vítězí v závodech a vedou šampionát. Teď už ani to ne.
Letos za sebou máme již osm závodů Formule 1. Nedělní Velkou cenu Francie lze přitom bez nadsázky prohlásit za jeden z nejnudnějších závodů, které se kdy odehrály. Lewis Hamilton nenašel po 53 kol žádného konkurenta a i celý zbytek špičky závodního pole dojel do cíle přesně v tom pořadí, v jakém odstartoval. Snad jen Hamiltonův parťák Valtteri Bottas se musel obávat Charlese Leclerca, jehož Ferrari se na konci závodu přiblížilo na dostřel. Na předjetí ale již nedošlo, Mercedes tak dosáhl na již šestý double v sezóně. Hamilton pak získal své šesté letošní vítězství, z toho čtvrté v řadě, přičemž náskok na Sebastiana Vettela navýšil na 76 bodů.
Formule 1 tak začíná připomínat éru dominance Ferrari a Michaela Schumachera. Jeho rekordům se přitom Hamilton rychle přibližuje, a pokud se mu povede vyhrát 13 letošních zbývajících závodů, bude stát na první příčce v počtu všech výher. Že se většina fanoušků takovým vývojem nebaví, je nabíledni, s podivem ale je, že i sám britský závodník doufá, že ani jedna výhra již nebude podobná té francouzské.
„Pokud říkáte, že to byla nuda, naprosto to chápu. Neobviňujte ale jezdce. My nesepisujeme pravidla. Je třeba vyvinout tlak na lidi ve vedení, ti by měli odvádět svou práci. Po dlouhou dobu ale dělali jen chyby,“ uvedl Hamilton po závodě. To jsou vskutku neobvyklá slova od někoho, kdo zrovna vyhrál závod a upevnil si vedení šampionátu. Závod na okruhu Paul Ricard si dnes již pětinásobný mistr světa podle svých slov vůbec neužil a daleko více jej bavila naháněčka Vettela v Montrealu před dvěma týdny.
Britský jezdec se přitom nedávno zúčastnil schůzky s veškerými orgány F1, stejně jako se šéfy týmů, aby probrali pravidla pro rok 2021. Stalo se tak přitom vůbec poprvé, co na takové jednání byli pozváni jezdci. Pětinásobný šampión by byl nyní rád, kdyby se tak dělo častěji.
„Dlouho jsme zkoušeli proklouznout skrze dveře, ale... oni nechtěli, abychom s nimi byli v jedné místnosti. Nyní musí úvahy nad tím, jak mají závody vypadat v roce 2021, zásadně změnit,“ dodal dále úřadující mistr světa. Z jeho slov je přitom zjevné, že způsob, jakým se vedení snaží oživit závodní víkendy, není z jezdeckého úhlu pohledu zrovna ten správný.
Hamiltonova slova příliš povzbudivá nejsou. Zatímco fanoušci touží spíše po větší akci na trati, která bude spojena s mnohem četnějšími předjížděcími manévry, organizátoři z Liberty Media mluví o doprovodných koncertech a podobně. A pak je tu FIA, která má ještě jiné preference. Pokud se tedy nic nezmění, závody budou stále častěji vypadat jako ten francouzský. Aby ovšem lidé neodcházeli domů nespokojeni, zahraje jim k tomu nějaký místní hudební idol...
Lewis Hamilton sice ve Francii zvítězil, nicméně i jeho závod nudil, jako snad každého
Zdroj: AP
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva