Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Slavný moderátor prodává své milované Porsche. Důvod je hodný obdivu
22.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Své milované auto běžně neprodáváte, pokud nemusíte a Richard Hammond opravdu nemusí. Pokud tu tedy není jiné, které můžete milovat ještě více.
Richard Hammond, bývalý moderátor Top Gearu a nyní jedna z The Grand Tour, je známý svou láskou k autům značky Porsche. Ví se, že nějaká vlastnil, o poznání méně je ale známo, že dosud byl majitelem modelu 911 GT3 RS, kterým loni v dubnu nahradil jeho „standardní” GT3, protože... 500 koní. RS mu ale moc dlouho nevydrželo, nyní se objevilo v prodeji.
To je poněkud zarážející, neboť snad při jediné medializované příležitosti, kdy se o svém vlastnictví tohoto auta podrobněji zmínil, mluvil o tom, že jej miluje. A dá se to pochopit, je to jedno z nejlepších Porsche vůbec, okruhový bijec, který může i na silnice. Pro milovníka vozů této značky je to skoro ideální volba a že jej Hammond miloval, dosvědčují i přiložené loňské fotky - aby někdo garážoval auto ve stanu, to už musí být opravdu člověk, který s autem dýchá.
Přesto je této lásce konec, neboť vůz se objevil v prodeji u britského dealera Romans International. Víme od něj bezpečně, že to je on, i když se o tom prodávající veřejně nezmiňuje. Hammond si prý přál, aby auto nebylo nabízeno jako „celebrity car”, ale prostě jako auto, které si někdo koupí kvůli jemu samotnému a bude s ním jezdit, jak se patří, nikoli jej „sušit” v garáži jako budoucí cennost prodávanou třeba v době, kdy se Hammondovy dny na tomto světě naplní. Už to je hezké, ale je to jen začátek příběhu.
Onen anonymní prodej už je dnes minulostí, ostatně podezřelá he už cena - i na té je znát, že tohle auto není jedna z mnoha GT3 RS. Nabízena je za 229 950 liber, tedy asi 7,4 milionu Kč. To je více než za kterékoli jiné Porsche 911 GT3 RS, které nyní lze koupit v Evropě s kilometráží jakkoli blízkou 1 110 mil (necelých 1 800 km na tachometru), které Hammond s tímto strojem najel. Moc si tedy nesjel, ale GT3 RS není vůz, který byste používali na denní ježdění do práce, krom toho Richard H. není zrovna člověk, co by měl o jiná auta nouze.
Specifikace jeho stroje je neskromná, ani ten obyčejně vypadající lak není obyčejný - je to na zakázku namíchaná barva Sport Classic Grey. Jsou tu také karbon-keramické brzdy, měnitelná světlá výška přídě a spousta dalších věcí, za které se u Porsche platí majlant. Teď jde ale z domu a člověk se nutně musí ptát, proč? Peníze Hammond nepotřebuje, auto miluje, najel s ním ani ne 2 000 km, mělo ho rok a doma má (některé jsou vidět i na fotkách) spoustu dalších „zbytečných” vozů, tak proč by nemohl garážovat jeden navíc.
Zní to trochu macešsky, ale důvod je prostý - Hammond chce zase GT3. Možná i proto, že pro běžné ježdění je přece jen vhodnější, ale především chce tu faceliftovanou, protože je znovu nabízena s manuálním řazením. A to docela obdivuhodný důvod, proč poslat do světa milovanou GT3 RS - ta se znovu s manuálem dělat nebude. Hammond tak docela slušně reflektuje změnu uvažování samotného Porsche, neboť dá přednost o něco pomalejšímu stroji (i když GT3 po faceliftu bude zřejmě velmi blízko dosavadnímu RS) a většímu zapojení řidiče. Víme, že si na novinku počká do září, je ale objednaná a své milované RS chce v mezičase přepustit někomu jinému. Tak pokud máte zájem a nevadí vám automat...
Když se nechával Hammond loni se svou RS zvěčnit, říkal, že ji miluje
Zde vůz na fotce z loňského dubna, kdy byl pořízen
Teď si hledá nového majitele, GT3 s manuálem si také zaslouží trochu lásky
Zdroj: Romans International
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva