Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Yeti vs. Ariel Atom: trubkostroj ani na okruhu neměl šanci
22.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Škoda Yeti se proti Atomu zdá být v jeho revíru velmi snadnou kořistí. Věci ale někdy dopadají jinak, než předpokládáme.
Kdo by neznal Ariel Atom, britský extrémní stroj, který se vzdal všeho v honbě za co nejlepšími výkony na okruhu. Není v něm v podstatě nic krom motoru, kol a pár trubek, které to všechno spojují a drží dohromady. Jeho parametry jsou ale právě díky tomu ohromující a vzhledem k jeho ceně jej činí jednou z nejlepších koupí v poměru dynamiky a ceny.
Aktuálně je stroj nabízen v provedeních Atom 3.5R a ostřejším 3S, v minulosti se ale dočkal i potentnějších provedení Atom V8 a Mugen. Vždy ale disponuje výkonem alespoň 250 koní při hmotnosti 612 kilogramů, což z něj v poměru výkonu a hmotnosti dělá jedno z nejlépe disponovaných aut světa, která ještě mají silniční homologaci.
Atom tak v rozličných dynamických disciplínách dokáže konkurovat třeba i Bugatti Veyron, i když v jejich celistvosti takových parametrů pochopitelně nedosahuje. Stovku pod 3 sekundy ale dal snad v každé ze svých variací a současný, už zmíněný typ 3.5R zvládá tuhle disciplínu dokonce za 2,6 s. Je to ale skutečně jen začátek hry, při dané hmotnosti, těžišti a další použité technice exceluje tento vůz především tam, kde nejde jen o rychlost v přímce - na technické trati a zejména pak na uzavřených okruzích.
Ne nadarmo tak majitel auta, které dnes uvidíte v akci, říká „Obvykle jsme v našem Arielu Atom na trati nejrychlejší. Obvykle...” A tento člověk není žádný amatér, provozuje řidičskou školu a z jeho nebojácného řízení je vidět, že s ním rozhodně nezačal včera. Už asi tušíte nějakou zradu - tentokrát se ono „obvykle” nekonalo.
Na trati v Rockinghamu totiž potkal se svým autem Škodu Yeti. Ne tu obyčejnou, ale Yeti RS Richarda Foxe - vůz, jehož zrod jsme vám detailně přiblížili. Je to extrém mezi extrémy, když ve svých útrobách hostí techniku Audi TT RS s výkonem motoru posunutým k 510 koním. A nejde tu jen o motor, vůz je podobně extrémně odlehčen a také o něco snížen. Že jede na okruhu skoro nemá konkurenci, už jsme viděli nejednou, ale co když se postaví Arielu Atom, okruhové specialitě?
I v tomto případě má Yeti navrch, jak za chvíli uvidíte. Atom dojel, předjel a jeho posádka se ani nestačila divit, že i při jízdě na maximu možného vyladěné škodovce prostě nestačí. Yeti RS je vážně pozoruhodný stroj a po Passatu 1,9 TDI schopném porazit Ferrari 458 a Golfu zrychlujícím ze 100 na 200 km/h za 3 s je to trochu jiná kategorie šílenosti. Rychlost v přímce je fajn, ale SUV schopné pokořit něco jako Ariel Atom na okruhu? To je zase trochu jiné umění...
A mimochodem, Richard Fox s vývojem vozu nekončí - s jídlem asi roste chuť. Však si prohlédněte přiloženou galerii, třeba takové lehčí dveře...
Ariel Atom bývá na okruhu k neporažení. Bývá... V patách Škody Yeti RS se jeho posádka nestačila divit
Pohled z Atomu
Pohled z Yeti
Další fotografie Škody Yeti RS
Škoda Yeti RS na okruhu v Rockingamu
Vůz je rychlý, výkonný, lehký... Ale s karbonovými dveřmi bude ještě lehčí a rychlejší
Ne všechno ovšem sílu pětiválce Audi snáší, tohle je bývalý synchron druhého rychlostního stupně
Pokud si chce Richard s někým zajezdit, musí vyrazit mezi auta jako Nissan GT-R
Další videa se Škodou Yeti RS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva