Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda vyprodává Octavie 1,4 TSI. Slušný motor teď dostanete levněji než tříválec
9.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedna-čtyřka měla v nabídce skončit už loni, asi se ale prodává příliš pomalu. Tak je tu výprodej, díky němuž můžete ušetřit docela slušné peníze.
Koncern VW již nějakou tu chvíli naznačuje, že motor 1,4 TSI je víceméně minulostí. Stejně jako již dříve přeplňovaná jedna-dvojka totiž padne za oběť jisté redukci v nabídce a nahrazen bude novým 1,5litrovým čtyřválcem. Ten jsme si zatím mohli představit zejména pod kapotou faceliftovaného Volkswagenu Golf, kromě toho jím ovšem může být poháněno i Audi A3.
Je jen logické, že tuto dvojici koncernových modelů postavených na platformě MQB budou následovat i další kandidáti, tedy Seat Leon a Škoda Octavia. Kdy přesně se přitom pohonná jednotka 1,5 TSI Evo v jejich motorovém prostoru objeví, zatím není jisté, původně mělo jít o konec loňského roku. Však už v září se Octavia 1,5 TSI objevila v některých zemích v nabídce, reálně k mání ale stále není. To nejspíše znamená jediné - že se Škodě nedaří dostatečně rychle naplnit původně plánované výrobní kvóty a potřebuje vyprázdnit sklady s jedna-čtyřkou.
Aby automobilka poptávku podpořila, přichází nyní s nabídkou akční verze Octavie. Ta je obecně žádaná a dodací lhůty některých verzí jsou docela dlouhé, provedení 1,4 TSI mezi ně ale evidentně nepatří. Právě jen s tímto motorem je tedy nyní k mání provedení Trumf, které lze pořídit od 444 900 Kč. To na jednu stranu nezní zázračně, standardně je Octavia 1,4 TSI k mání od 454 900 Kč. Jenže to je jen jeden úhel pohledu - při zkoumání výbavy varianty Trumf je patrné, co všechno dostanete navíc.
Běžně základní výbava Active zahrnuje ocelové šestnáctky či audio systém se 4 reproduktory, to je z prvků hodných zmínky v podstatě všechno. Ve verzi Trumf ovšem můžete počítat se šestnáctkami litými, multimediální systém Swing pak doplňuje osm reproduktorů. Kromě toho nechybí malý kožený paket, tempomat, světelný a dešťový senzor, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu či zadní parkovací senzory. Nemluvě pak ještě o plejádě airbagů či elektronických asistenčních systémů, které má Octavia vždy.
Pokud se přitom podíváme do standardního ceníku, jsou tyto prvky běžně spojeny až s druhou úrovní výbavy Ambition. Ta dosud u motoru 1,4 TSI se 110 kW/150 koňmi startovala na sumě 510 900 Kč, při volbě „trumfového esa“ zde tak máme slevu nemalých 66 tisíc. A co je podstatnější, se srovnatelnou výbavou si teď silnější, kultivovanější a ne zase o tolik „užranější” jedna-čtyřku můžete pořídit levněji než tříválcovou Octavii 1,0 TSI. Ta zase takovou výhrou není - už dříve zkoušená verze 1,4 TSI nabízí podstatně zajímavější svezení.
Jakkoliv tedy vnímáme averzi některých vůči mladoboleslavské značce v diskuzích, toto je nabídka, která by mohla přesvědčit i ne až tak zapřísáhlé odpůrce Škody. Pokud si přitom potřebujete udělat opravdu podrobnou rešerši, rovnou vás odkážeme na oficiální ceníky. Stáhnout si můžete ten určený výbavě Trumf (PDF 1,2 MB), i standardní (PDF 1,3 MB) a sami si porovnat, co můžete dostat.
Škodu Octavia 1,4 TSI jsme kdysi mohli otestovat, i jako kombík přitom dynamicky zvládla zabodovat. V té době příď zdobila pouze dvojice světlometů, motor sám se ale nezměnil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 40 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 36 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch