Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda v březnu poprvé ve své historii prodala přes 100 000 aut za měsíc
13.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Březnové registrace narostly na 102 100 nových vozů, za první čtvrtletí pak bylo dodáno 265 100 kusů. Absolutním lídrem je stále Octavia.
Mladoboleslavská automobilka má za sebou nadmíru úspěšné období. Březnové registrace totiž narostly na 102 100 nových vozů, čímž byl pokořen historický milník, neboť více než sto tisíc exemplářů se Škodě za 120 let existence během jednoho měsíce ještě prodat nepodařilo. I díky tomu bylo za první čtvrtletí letošního roku dodáno zákazníkům 265 100 aut, tedy o 7,2 procenta více než v loňském roce. I v tomto směru jde o „zářez“ do historických tabulek.
Člen představenstva za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn ovšem dodává, že ve zbytku roku se očekává náročný boj o zákazníka, zejména na ruském trhu. Ve východní Evropě včetně Ruska totiž značka v březnu prodala jen 7 100 nových vozů namísto 10 700 loňských. Poklesly i čtvrtletní registrace, a to z 26 500 kusů na 22 300 exemplářů. Tržní podíl značky ovšem narostl z 3,82 procent na 4,88 %.
V samotném Rusku bylo v březnu prodáno 4 600 aut, což oproti stejnému období loňského roku představuje opravdu výrazný propad (-38 %). Dolů šly i čtvrtletní prodeje (18 900 kusů versus 15 300 kusů), tržní podíl ovšem rovněž vzrostl, a to z 3,34 procenta na 4,31 %. Mimo to si pak značka připsala i dvouciferný růst v Rumunsku (700 vozů, +23,6 %), Srbsku (500 vozů, +10,7 %) a Bulharsku (200 vozů, +16,5 %).
Ve střední Evropě ovšem již můžeme hovořit o pozitivním vývoji, neboť březnové prodeje narostly o 14,3 procenta na 15 300 vozů. V prvním čtvrtletí pak bylo dodáno 43 200 kusů, tedy o 15,3 % více než loni. Počítat tedy můžeme rovněž s vyšším tržním podílem, který aktuálně činí 21,36 procenta namísto loňských 19,18 %. Kromě českých luhů a hájů se přitom značce dobře vedlo i v Maďarsku či Slovinsku.
Přesunout se můžeme do západní Evropy, kde již celkový růst nebyl tak enormní. V březnu si značka připsala 46 600 registrací (+2,6 %), za první čtvrtletí pak 106 000 (+1,6 %). V Německu přitom bylo ve třetím letošním měsíci prodáno 15 500 nových aut (+6,9 %) a dalších 2 400 skončilo ve Španělsku (+35,8 %). V Irsku pak bylo dodáno 1 200 vozů (+23,4 %), ve Finsku 1 100 (+10,4 %) a v Norsku 700 (+18,3 %).
Zmínit můžeme ještě úspěchy v Číně, která je pro Škodu už delší čas jasně největším světovým trhem. V březnu zde registrace narostly o 24,4 procenta na 25 200 nových vozů, za první čtvrtletí pak o 15,6 procenta na 71 700 aut. Tržní podíl značky v Říši středu tak aktuálně činí 1,47 procenta.
Mezi modely se nadále nejvíce daří Octavii, která se stará o skoro polovinu prodejů. Její odbyt také výrazně roste, největší hvězdou v tomto ohledu je ale stále Rapid, který si meziročně pomohl o téměř čtvrtinu v březnu i prvním kvartálu. Kupodivu klesající tendenci má ale odbyt Fabie, navzdory příchodu nové generace. Je ale možné, že novinka se ještě dostatečně neusadila na všech pro ni klíčový trzích - u nás už je nějaký čas na vzestupu.
Prodeje jednotlivých modelů značky Škoda v březnu 2015
Octavia - 40 300 (+18,9 %)
Rapid - 20 500 (+24,2 %)
Fabia - 16 800 (-7,4 %)
Yeti - 9 300 (-15,8 %)
Superb - 7 200 (-14,7 %)
Roomster - 3 300 (+12,4 %)
Citigo - 4 500 (-8,8 %)
Prodeje jednotlivých modelů značky Škoda za první čtvrletí 2015
Octavia - 111 900 (+18,1 %)
Rapid - 55 500 (+23,1 %)
Fabia - 38 600 (-10,9 %)
Yeti - 23 000 (-0,3 %)
Superb - 18 900 (-16,2 %)
Roomster - 7 700 (-0,5 %)
Citigo - 9 600 (-10,7 %)
Škoda Octavia je naprostým lídrem v registracích mladoboleslavské značky. Za první letošní čtvrtletí totiž po liftbacku či kombíku sáhlo 111 900 zákazníků z 265 100 celkových prodejů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva