Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda riskuje ostudu, také Octavia III 4x4 je v Ženevě „snížena” upínacími pásy
6.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prvenství v „ladění“ stahovacími popruhy Škoda mateřskému VW už nevezme, učí se ale docela rychle.
Volkswagen nám na loňském pařížském autosalonu představil kromě svých naleštěných novinek také poněkud neortodoxní způsob ladění podvozku. U předsériového Golfu GTI sedmé generace tehdy někoho napadalo vylepšit jeho postoj snížením světlé výšky a zmenšením spár mezi blatníky a koly. Na tom by nakonec asi nebylo nic neobvyklého, kdyby daná operace neproběhla ve stylu „last minute“, a tak se místo kratších pružin dostaly ke slovu stahovací popruhy. Náhoda?
Nebylo to dost možná poprvé, a jak máte možnost sami opět vidět, evidentně ani naposledy. Náhodou jsme navíc včera zjistili, že upínacími pásy „vytuněný“ podvozek není pouze specialitou wolfsburgské automobilky, ale používá se rovněž u další, nám poněkud bližší koncernové značky.
Během prvotního představení nové Octavie III Combi jsme nechali ve vzduchu viset otázku, zdali Škoda, respektive spíše VW změní (vzhledem k poněkud vyšší hmotnosti vozu a trochu jinému naladění) své rozhodnutí montovat víceprvkovou zadní nápravu výlučně ve spojení s nejvýkonnějšími modely, nebo ji začne dodávat i v kombinaci se slabšími motorizacemi. Včerejší podrobné představení nového kombíku sice dalo jasnou odpověď, přesto jsme se kombíku s pohonem 4x4 pro jistotu podívali pod sukně.
Co jsme našli, vidíte sami - showtuning zjevně žije dál. Možná bychom nad tímto „objevem“ nakonec mávli rukou a neřešili jej, opakovaný vtip obvykle moc zábavný není, nejsme však s to pochopit jeden drobný detail. A nejde přitom ani tak o fakt, že se v tomto případě už nejedná o koncept, ale o auto prezentované jako produkční model, nýbrž o úplně jinou věc. Když někdo sníží ostrý hatchback, třebaže jen popruhy, má to alespoň vnitřní logiku. Proč ale někdo dělá stejnou věc u vozu jako je Octavia 4x4, u které se decentně zvýšený podvozek stal téměř součástí její osobnosti a poznávacím znamením?
Je tak trochu mimo obvyklé chápání, proč by zrovna vůz, který si dělá ambice být nenápadným allroadem, měl na stánku značky vypadat jako kombík RS. A to nemluvíme o tom, že je zde světovému tisku a posléze i zákazníkům prezentováno něco, co není realitou - ostatně i na dalších fotkách můžete vidět, že tato modifikace činí auto opticky poměrně výrazně nižším než skutečný vůz, který si už od včera můžete také koupit.
VW si loňským „tuningem” tohoto druhu utrhl docela velkou ostudu po celém světě, Škoda dnes nepoučena riskuje totéž. Navíc s autem, které vůbec nemusí vypadat nízké, aby bylo atraktivní...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Zadní náprava Octavie Combi 4x4 v Ženevě dokazuje, že se historie může opakovat
Vůz pochopitelně vypadá nižší, je to ale u verze 4x4 nějaká přednost?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva