Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Octavia RS Combi vyzvala Subaru Levorg s 268 koňmi. Kdo vyhrál?
18.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tento srovnávací test se u nás uskutečnit nemůže, Subaru zde totiž nabízí jen slabší Levorg. Je čeho litovat? Nebo má Škoda navrch?
Srovnávací testy jsou zajímavá věc, neboť právě při přímém srovnání dvou aut mohou na povrch vyplynout vlastnosti, kterých si člověk při samostatném testování nepovšimne. A platí to hlavně v případech, kdy se spolu utkají vozy, které byste dříve za rivaly ani nepovažovali - v tomto případě Škoda Octavia RS Combi a Subaru Levorg GT-S.
To ale není ten pravý důvod, proč tento „srovnávák” zmiňujeme. Hlavní tkví v tom, že jde o srovnání, které v České republice není možné realizovat - oba vozy se u nás sice prodávají, Levorg ale není dostupný ve vrcholné variantě, kterou pohání přeplňovaný dvoulitrový boxer ze Subaru WRX naladěný na 268 koní a 350 Nm točivého momentu. Místo toho si jej u nás můžete koupit pouze s jedna-šestkou, která dává k dobru koní 170.
Srovnávat u nás dostupnou variantu Levorgu s Octavií RS nemá smysl, to by měla Octavie jasně výkonově navrch, pakliže ale rázem mají k dispozici dvoulitrová turba, jeví se situace jinak. To je rázem za chudého příbuzného Škoda Octavia RS Combi - ve vrcholném provedení produkuje „pouze“ 220 koní, jež navíc míří jen na přední nápravu. Levorg jich má o 48 více a pohon 4x4 k tomu.
U Levorgu ale v obou případech - tedy jak u výkonnější, tak u méně potentní varianty - má zásobování pohonu všech kol na starosti „osmistupňové” CVT. U českého vozu můžete vybírat mezi manuálem i automatem, a pokud opravdu toužíte po pohonu všech kol, můžete jej dostat - byť v takové chvíli je systém 4x4 spárován s dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 184 koní. Na druhou stranu, stále jde o vyšší výkon, než jaký můžete v českých luzích a hájích očekávat od japonského kombíku.
Tolik ale pro úvod, nyní již vzhůru ke srovnání obou vrcholných verzí, který, jak jsme si řekli výše, u nás logicky nemohl být uskutečněn. Místo toho se odehrál v Austrálii, tedy v zemi, která má pro sportovní deriváty slabost. Subaru přitom do boje nastoupilo s 268 koňmi, CVT a 4x4, Škoda pak s 220 koňmi, DSG a předokolkou.
Papírově by se tedy mohlo zdát, že Levorg GT-S bude mít nad Octavií RS Combi navrch. Zvláště když akceleraci z klidu na stovku zvládá za 6,6 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než vůz z Mladé Boleslavi. Třebaže ten se pro změnu může pochlubit větším zavazadelníkem (588 l versus 522 l), což je zrovna u kombíků podstatný faktor. Jenže realita je trochu jiná.
Subaru není ani tak vytýkán menší zavazadelník, spíše tu máme stížnosti na ospalé reakce převodovky CVT, což se tak trochu dalo očekávat. Mimo to má Levorg problémy i s podvozkem, jež ústí v poněkud neklidnou jízdu (v tomto provedení, my jsme v testu verze 1,6 turbo došli k jiným závěrům). Na hrbolech je tak japonské kombi pozadu. V obou případech je Octavia RS Combi dál - automat DSG neurazí a podvozek odkojený českým asfaltovým mlékem nemohou australské silnice překvapit. Motor 2,0 TSI má lepší projev, než by se s papírových úrajů mohlo zdát, navíc se má chlubit působivějším zvukem, byť v tomto ohledu Škoda tak trochu „podvádí“ s pomocí zvukového generátoru. A ještě je tu nižší spotřeba (6,6 l/100 km versus 8,7 l/100 km), což je jistě dáno jak motorem, tak i pohonem předních a všech kol a rozdílně koncipovanými převodovkami.
Ve finále tu máme ještě jeden argument favorizující český vůz, a sice cenu. U protinožců je totiž Octavia RS Combi o podstatných 7 000 AUD (cca 131 tisíc korun) levnější než Levorg GT-S. Na českém trhu je pak rozdíl podobný, neboť za škodováckých 220 koní a DSG dáte 741 900 Kč, Subaru se 170 koňmi však startuje na 759 tisících korun.
V tomto srovnání tedy Octavia porazila Levorg na plné čáře. Nicméně se dá předpokládat, že zapřísáhlé fanoušky japonské značky ani tyto argumenty od koupě neodradí. Stejně tak jako škodofily jen utvrdí v jejich lásce k produktům české automobilky. Přesto je to zajímavé srovnání, kterého se u nás zřejmě nikdy nedočkáte - na videu jej celé můžete zhlédnout níže...
Na českém trhu by nás Škodu Octavia RS Combi a Subaru Levorg GT-S nenapadlo srovnávat, a to kvůli nižšímu výkonu japonského vozu. V Austrálii je však nabízen s dvoulitrovým turbem o 268 koních, do souboje tedy nastoupil jako papírový favorit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva