Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda musí vyrábět Karoq v další továrně, prodává ho skvěle. Jen se neví, kde a komu
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Data o registracích z celé Evropy ani nenaznačují, že by Škoda Karoq byla nějak zvlášť úspěšná. Automobilka ale říká něco docela jiného.
Dosavadní prodeje Škody Karoq na evropských trzích bychom rozhodně neoznačili za světoborné. V srpnu bylo zaregistrováno 241 kusů, v září 466, v říjnu 1 045 a v listopadu 2 233. Čísla za prosinec sice ještě publikována nebyla, nicméně máme takový pocit, že rovněž nepřesáhnou metu pěti tisíc exemplářů. Malé SUV tak ani jednou nevykročilo ze stínu většího sourozence, neboť Kodiaq pro změnu ani jednou pod zmíněnou hranici nespadl.
Ve světle těchto skutečností je tedy překvapivá zpráva automobilky, dle které je poptávka po Škodě Karoq extrémně silná. Dokonce natolik, že bylo nutné rozšířit výrobu i mimo Kvasiny. Vůz se proto nově začal montovat také v Mladé Boleslavi, kde denně vznikne dalších 320 kusů. Značka přitom do závodu v souvislosti s novým SUV investovala 16,6 milionu Eur (cca 423,9 mil. Kč), což není zrovna malá částka.
Šlápla tedy Škoda vedle a teď se tváří, že prodává něco, co se neprodává? Patrně nikoli. Karoq se sice vyrábí v Kvasinách od července a objednávky na tuzemském trhu bylo možné s dealery sepisovat již od léta, samotný prodej však odstartoval teprve na podzim. První výše zmíněné registrace tedy představovaly pouze auta samotné automobilky a jejích dealerů, o zákaznická auta jde až od sklonku října. A ani tehdy nejely prodeje naplno.
Český trh byl pochopitelně jedním z prvních, kde byl Karoq k mání. Ve Velké Británii, kde je Škoda v posledních letech výrazně oblíbená, prodeje odstartovaly až v prosinci. Růst registrací tak teprve přijde a kolik aut bylo objednáno a kým přesně, ví jen Škoda sama. A málo jich zjevně nebude, když musela tak brzy přistoupit k rozšíření výroby.
Pokud jste tedy doufali, že o „karotku“ nebude zájem, musíme vás zklamat. A zároveň připravit na skutečnost, že právě díky silné poptávce by letošní rok mohl být pro značku dalším rekordním. A jelikož je pod křídly koncernu VW Group druhou nejlepší značkou co do relativní výše marže, pochvalám na její adresu nejspíš hned tak konec nebude...


















































Poptávka po Škodě Karoq je tak velká, že značka musela rozšířit výrobu z Kvasin i do Mladé Boleslavi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejnovější články
Miliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 12 minutamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 3 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321