Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je nejlepší auto pro velkou rodinu, říká Top Gear
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský magazín ocenil u nového českého SUV pohledný zevnějšek, prostornou kabinu a hospodárný motor. Vše přitom rámuje příznivá cena.
Co dříve bývalo zmíněno v Top Gearu, to mnozí považovali za svaté. Zvláště pokud daná slova vycházela z úst Jeremy Clarksona. Ten ovšem již téměř dva roky není na výplatní listině BBC, pořad musí obejít bez jeho břitkého humoru i recenzí, během kterých Jezza kupříkladu nechal na střeše Škody Yeti přistát vrtulník. Kvality prvního českého SUV ale vyzdvihl i mnoha dalšími neotřelými způsoby, což mělo velmi pozitivní vliv na jeho následnou prodejnost na britském trhu.
Možná obdobným způsobem zapůsobí aktuální recenze nové Škody Kodiaq. Také pod ní je podepsán Top Gear, nikoliv však televizní pořad, nýbrž tištěný magazín. Obě divize byly separovány již v době Clarksonova působení, ten ale do časopisu čas od času něčím přispěl. Nebylo tedy divu, že zde fungovala jistá provázanost a že Jezzova obliba prospívala i tištěnému Top Gearu.
Jestli po Clarksonově odchodu bere magazín jménem Top Gear ještě někdo vážně, nevíme, česká SUV ale chválí dál - Kodiaq je podle něj nejlepším vozem, jaký si velké rodiny mohou koupit. Jeho kabina je prostorná a praktická jako u MPV, karoserie navíc odpovídá aktuálním zákaznickým trendům. Na britské poměry je Kodiaq také docela levný.
Za výbavou Edition, která zahrnuje prakticky vše, co je potřeba ke každodennímu životu, se platí 32 695 GBP (1 005 000 Kč), což je v britských poměrech považováno na takové auto za příznivou cenu. Pohon má v tomto případě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který byl spřáhnut s automatem DSG a pohonem všech kol. I přesto ovšem Kodiaq dosahuje dle Top Gearu nadmíru příznivé spotřeby, z testu vyšel s 5,65 l/100 km.
Magazín dále oceňuje venkovní vzhled, jehož robustnost i pohlednost vyšla najevo zvláště po zaparkování Škody vedle Audi Q7. V tu chvíli měl Kodiaq vypadat jako dokonalá, jen poněkud menší verze čtyř kruhů. Tvary SUV vám navíc dle našich kolegů přihrávají body k dobru ve společnosti i u vašich ratolestí. V obou případech totiž sklidíte větší potlesk než při koupi kombíku.
Právě při osazení vozu celou rodinou se navíc výrazně zlepšuje kvalita jízdy, která je při částečném osazení kabiny poněkud houpavá. V zatáčkách lze ale Kodiaq vodit jemnými plynulými pohyby, přičemž řízení je dostatečně komunikativní a brzdy poskytují očekávaný účinek. Vše pak ještě umocňuje zvýšená jízdní pozice zajišťující posádce dostatečný výhled ven z vozu.
Potud chvála, došlo ale i na kritiku. Cílem je pohonná jednotka, která nepatří mezi ty nejrychlejší a rozhodně ani nejtišší. Na druhou stranu je tu však ona nízká spořeba, kterou navíc doplňuje zástup asistenčních systémů, jimiž je Kodiaq ve výbavě Edition v Británii vybaven. Uveďme kupříkladu semi-autonomní řízení fungující při rychlostech do 65 km/h.
Opomenout nesmíme ani na prvky Simply Clever, jež jsou nejspíše tím největším důvodem, proč je Škoda Kodiaq rodinným favoritem. Třetí řada sedadel zvládá pobrat dva teenagery, a přesto se za ní nachází dostatek prostoru na jednodenní rodinný piknik. Po sklopení šestého a sedmého sedadla navíc mají cestující k dispozici enormní zavazadelník.
Ocenění se dočkala také posuvná druhá řada či kupříkladu odkládací schránky na lahve nebo vyskakující ochranné lemy otevřených dveří. Pozitiv má tedy Kodiaq na své straně opravdu bezpočet a vlastně nepřekvapí, že se na zahraničních trzích počítá s tím, že po příchodu s odsune Octavii z pozice firemního bestselleru.
Škoda Kodiaq taktéž prošla naším redakčním testem, přičemž i my jsme měli co do činění s verzí osazenou automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem. Ten ale produkoval 190 koní namísto 150, které měl k dispozici Top Gear
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 2 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 3 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 5 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB