Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je nejlepší auto pro velkou rodinu, říká Top Gear
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský magazín ocenil u nového českého SUV pohledný zevnějšek, prostornou kabinu a hospodárný motor. Vše přitom rámuje příznivá cena.
Co dříve bývalo zmíněno v Top Gearu, to mnozí považovali za svaté. Zvláště pokud daná slova vycházela z úst Jeremy Clarksona. Ten ovšem již téměř dva roky není na výplatní listině BBC, pořad musí obejít bez jeho břitkého humoru i recenzí, během kterých Jezza kupříkladu nechal na střeše Škody Yeti přistát vrtulník. Kvality prvního českého SUV ale vyzdvihl i mnoha dalšími neotřelými způsoby, což mělo velmi pozitivní vliv na jeho následnou prodejnost na britském trhu.
Možná obdobným způsobem zapůsobí aktuální recenze nové Škody Kodiaq. Také pod ní je podepsán Top Gear, nikoliv však televizní pořad, nýbrž tištěný magazín. Obě divize byly separovány již v době Clarksonova působení, ten ale do časopisu čas od času něčím přispěl. Nebylo tedy divu, že zde fungovala jistá provázanost a že Jezzova obliba prospívala i tištěnému Top Gearu.
Jestli po Clarksonově odchodu bere magazín jménem Top Gear ještě někdo vážně, nevíme, česká SUV ale chválí dál - Kodiaq je podle něj nejlepším vozem, jaký si velké rodiny mohou koupit. Jeho kabina je prostorná a praktická jako u MPV, karoserie navíc odpovídá aktuálním zákaznickým trendům. Na britské poměry je Kodiaq také docela levný.
Za výbavou Edition, která zahrnuje prakticky vše, co je potřeba ke každodennímu životu, se platí 32 695 GBP (1 005 000 Kč), což je v britských poměrech považováno na takové auto za příznivou cenu. Pohon má v tomto případě dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který byl spřáhnut s automatem DSG a pohonem všech kol. I přesto ovšem Kodiaq dosahuje dle Top Gearu nadmíru příznivé spotřeby, z testu vyšel s 5,65 l/100 km.
Magazín dále oceňuje venkovní vzhled, jehož robustnost i pohlednost vyšla najevo zvláště po zaparkování Škody vedle Audi Q7. V tu chvíli měl Kodiaq vypadat jako dokonalá, jen poněkud menší verze čtyř kruhů. Tvary SUV vám navíc dle našich kolegů přihrávají body k dobru ve společnosti i u vašich ratolestí. V obou případech totiž sklidíte větší potlesk než při koupi kombíku.
Právě při osazení vozu celou rodinou se navíc výrazně zlepšuje kvalita jízdy, která je při částečném osazení kabiny poněkud houpavá. V zatáčkách lze ale Kodiaq vodit jemnými plynulými pohyby, přičemž řízení je dostatečně komunikativní a brzdy poskytují očekávaný účinek. Vše pak ještě umocňuje zvýšená jízdní pozice zajišťující posádce dostatečný výhled ven z vozu.
Potud chvála, došlo ale i na kritiku. Cílem je pohonná jednotka, která nepatří mezi ty nejrychlejší a rozhodně ani nejtišší. Na druhou stranu je tu však ona nízká spořeba, kterou navíc doplňuje zástup asistenčních systémů, jimiž je Kodiaq ve výbavě Edition v Británii vybaven. Uveďme kupříkladu semi-autonomní řízení fungující při rychlostech do 65 km/h.
Opomenout nesmíme ani na prvky Simply Clever, jež jsou nejspíše tím největším důvodem, proč je Škoda Kodiaq rodinným favoritem. Třetí řada sedadel zvládá pobrat dva teenagery, a přesto se za ní nachází dostatek prostoru na jednodenní rodinný piknik. Po sklopení šestého a sedmého sedadla navíc mají cestující k dispozici enormní zavazadelník.
Ocenění se dočkala také posuvná druhá řada či kupříkladu odkládací schránky na lahve nebo vyskakující ochranné lemy otevřených dveří. Pozitiv má tedy Kodiaq na své straně opravdu bezpočet a vlastně nepřekvapí, že se na zahraničních trzích počítá s tím, že po příchodu s odsune Octavii z pozice firemního bestselleru.
















Škoda Kodiaq taktéž prošla naším redakčním testem, přičemž i my jsme měli co do činění s verzí osazenou automatem, pohonem všech kol a dvoulitrovým turbodieselem. Ten ale produkoval 190 koní namísto 150, které měl k dispozici Top Gear
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včeraBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva