Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Kodiaq je luxusní problém, říká šéf značky. A odhalil plány pro další léta
17.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bernhard Maier v předvečer příchodu dalšího SUV značky Škoda zhodnotil dosavadní počínání toho předchozího. A pohlédl i do vzdálenější budoucnosti.
Mladoboleslavská automobilka má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii. Zároveň odstartovala i největší expanzi, k jaké kdy došlo. Dočkali jsme se totiž nejen nové generace Škody Superb, ale také modernizovaných modelů Octavia, Rapid, Fabia a Citigo. Mimo to se chystá také druhá generace SUV Yeti, jenž dorazí pod názvem Karoq. A aby toho nebylo málo, nesmíme opomenout Kodiaq, který rozšířil dosavadní záběr značky.
„Tento vůz má všechny předpoklady změnit naši firmu,“ říká o velkém SUV šéf automobilky Bernhard Maier. Tím míní především rozšíření pole působnosti Škody v segmentu SUV a vstup do ještě vyšších pater trhu. Jak tedy hodnotí jeho dosavadní přijetí? Prý je motivující: „Do poloviny letošního roku budeme mít pro letošek vyprodanou veškerou produkční kapacitu. A to je opravdu velký úspěch,“ konstatuje Mayer.
Není ovšem tak velký převis poptávky nad nabídkou pro automobilku spíše problém? „Je to luxusní problém, ale ano, je to problém. Už na základě reakcí expertů jsme se po loňském představení vozu rozhodli naši produkční kapacitu navýšit. A v příštích letech do dalšího rozšiřování investujeme nemalé peníze,“ dodává Maier s tím, že situace by se měla do budoucna jen zlepšovat. A zároveň přihazuje další důvody, proč je Kodiaq pro budoucnost Škody natolik důležitý. De facto totiž formuje tří pilíře, na nichž chce značka stát.
„Chceme vstoupit na nové trhy, nabídnout nové produkty a získat nové zákazníky. Proto musíme akceptovat, že segment s vozy kategorie SUV je nejrychleji rozvíjejícím a pokud bychom v něm neměli svého zástupce, bylo by dosažení našich cílů náročné. Jelikož jsme ale rozšířili naše portfolio, můžeme vstoupit na nové trhy. Proto je tento vůz důležitý nejen v rámci zisku, ale také kvůli profilování značky.“
Co tedy chystá firma do budoucna? Maier říká, že ještě letos se Škoda začne prodávat v Singapuru, což je pro značku již 103. trh. Do roku 2025 by přitom automobilka měla být činná ve 120 zemích světa, přičemž v nejbližší budoucnosti se počítá s Íránem a Jižní Koreou. Přípravné práce jsou přitom dle šéfa značky u konce, nyní tak „pouze zbývá zvolit tu správnou dobu“, kdy dojde k zahájení operací.
Mimo to hodlá Škoda skutečně zamířit do Spojených států, to se ale již bavíme o zhruba desetiletém horizontu. Dle Maiera totiž jeden z největších trhů světa nemůže být ignorován, zapotřebí je však volba té správné strategie. Proto prý dle šéfa značky není až tak důležité, zda rozhodnutí padne do konce roku, jak bylo původně oznámeno, nebo třeba o tři měsíce později.
Podstatné ovšem je - a to platí jak pro Ameriku, tak pro mnohé další země - že Škoda se již zbavila břímě minulosti. Tedy té komunistické. Nyní již může jen profitovat z aktuálního image, nejatraktivnější nabídky v celé své historii a faktu, že jde o jednoho z nejstarších a navíc stále činných výrobců aut na celém světě. Kořeny Škody jsou totiž starší než 120 let.
Zdá se tedy, že Škoda má vše pěkně nalajnované. Maier ovšem dodává, že Strategie 2025 se bude měnit. „Dynamika trhu je nyní značná, vše odehrává se vskutku rychle, takže jí budeme muset jednou či dvakrát ročně naši strategii přizpůsobit. Nicméně jistotou zůstává, že chceme zdvojnásobit své prodeje.“
„Škoda má schopnost oproti roku 2015 své prodeje do roku 2025 zdvojnásobit. Je to něco, co se nám v minulých pětadvaceti letech podařilo, tak proč bychom toho nebyli schopni znovu s modely, které figurují v našich plánech?“ uzavírá téma Maier. My jsme přitom jen zvědavi, zda se Škodě dané cíle podaří naplnit, dvakrát dva je přece jen o dost víc než dvakrát jedna...

Šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier popsal budoucnost značky...
...i to, jak je pro ni důležitá Škoda Kodiaq
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 3 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 5 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 6 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 8 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva