Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?
30.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?
Jsou případy, kdy si automobilky musí přes všechny průzkumy trhu drbat hlavu a při uvedení nového modelu trhu s napětím čekat, po čem zákazníci budou toužit především. Pokud jde ale o novou Škodu Karoq a Českou republiku, je už od prvního představení naprosto jasné, že nejžádanější variantou bude provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Ono to i má svou logiku - 190koňová verze je rozmar, provedení 1,6 TDI málo, benzin se do SUV až tak nehodí a když už, tak nový 1,5 TSI. Ten je nakonec jedinou rozumnou alternativou.
Dosavadní prodejní data tento předpoklad potvrzují, a tak nezbývá než se podívat, co provedení 2,0 TDI se 150 koňmi reálně svede. To nejdůležitější změřili polští kolegové z Autocentra, kteří tradičně důkladně zkoumají spotřebu a dynamiku všech aut, která jim přijdou pod ruku. Karoq 2,0 TDI není výjimkou, a tak už víme, jak si ve zmíněných disciplínách vede ve srovnání s továrními daty.
Pokud jde o zrychlení, verze 2,0 TDI s automatem DSG má zvládat zrychlit na stovku za 8,7 sekundy. Realita není o nic horší, naopak, Karoq se dokázal na 100 km/h podle profesionálního měřiče dostat za 8,4 sekundy, což na naftové kompaktní SUV není nic ani trochu ostudného.
Pokud jde o spotřebu, tovární data už tak pesimistická nejsou. Automobilka udává apetit rovných 5 litrů nafty na 100 km v kombinaci, což je údaj přesně tak nereálný, jak se zdá. V tradičním měření se Poláci přiblížili této hodnotě pouze při jízdě konstantními 90 km/h po rovně (5,1 l/100 km), už při 140 km/h si auto říkalo o víc (7,3 l). Po městě ale dovede jezdit i za 6,9 l, což není zlé, i když je třeba dát pozor na studené starty - po něm a prvních 3 km poklidné jízdy si Karoq 2,0 TDI řekne už o 8,8 l/100 km. A pokud se rozparádíte, umí jet i skoro za 15 na sto.
Podívejte se na detailní výsledky níže a sami posuďte, jak moc jsou vám sympatické. My bychom řekli, že vystihují podstatu atraktivity této varianty u zákazníků - je už dost rychlá a přitom paliva chce pořád přijatelné množství...


Stříbrný Karoq 2,0 TDI se 150 koňmi bude jistě jednou z nejžádanějších verzí
Akceleraci na stovku zvládá s automatem DSG za slušných 8,4 sekundy - rychleji, než sama automobilka udává
Okamžitá spotřeba při 90 a 140 km/h a další měření ukazují, že velký žrout tohle auto nebude. I když realita zde pro změnu není tak růžová, jak Škoda tvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 5 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
před 2 hodinamiMiliardář vlastnící Bugatti akcelerující z 0 na 500 km/h za 20 s odhalil jeho nároky, pneu za 170 tisíc vydrží jen 60 km
před 3 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 5 hodinamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 6 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva