Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Servisů Fordu GT bude jako šafránu. Podívejte se, co vše musí dealeři splnit
15.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Servisy si budou muset pořídit speciální vybavení a u některých úkonů bude potřeba přítomnost mechanika z firmy, která pro Ford model GT vyrábí.
Provoz supersportů není levná záležitost, jak se dozvíte od nejednoho jejich majitele. Ovšem práce na nich či vůbec možnost na nich pracovat není levná věc ani pro servisy, jak ukazují informace od Fordu. Popisují, co všechno musí servis splnit, aby mohl pracovat na vozech Ford GT. Prodávat je může snad kterýkoliv dealer, servisovat je ale všichni určitě nebudou.
Potřebné bude speciální vybavení servisu, které začíná u zvedáků na kola. Auto je potřeba napřed zvednout za kola, aby se pod něj dala vsunout ramena normálního zvedáku. Sada čtyř zvedáků na kola přijde na 1 500 dolarů, tedy něco přes 40 tisíc korun. A ramena velkého zvedáku potřebují speciální adaptéry a je potřeba je umístit na přesně určená místa, protože základem Fordu GT je karbonová vana a vůz se tedy nedá zvednout jako každý jiný s plechovou samonosnou karoserií.
Na zvedák převodovky je potřeba další unikátní adaptér, který přijde na 700 dolarů (cca 19 tisíc korun). A protože servisy musí nabízet i službu vyzvednutí auta u zákazníka a Ford GT má nízkou světlou výšku, je potřeba speciálního přívěsu, ve kterém se auto bude převážet. Musí být dost prostorný a musí být uzavřený. Výrobce doporučuje (dá-li se to vůbec brát jen jako doporučení) model Jimglo Elite, který přijde bratru na 30 tisíc dolarů, tedy asi 811 tisíc korun.
Servis samotný také není banální. Školení mechanika je samozřejmostí, i za to si ovšem musí servisy zaplatit přesně neznámou sumu, která se zřejmě bude odlišovat od náročnosti příprav toho kterého člověk. A servisní úkony jsou rozděleny do čtyř kategorií. Skupina 1 znamená údržbu a lehké opravy a není u ní potřebná asistence technika firmy Multimatic. Skupina 2A zahrnuje náročnější úkony diagnostiky či oprav, při kterých bude technik firmy Multimatic poskytovat asistenci po telefonu. Do skupiny 2B patří ještě náročnější činnosti, na jejichž provedení do servisu dorazí technik Multimaticu osobně, aby poradil či se servisem pomohl na místě. Na náklady servisu, samozřejmě, který je ale jistě promítne do ceny pro zákazníka.
A konečně, skupina 3 znamená ty největší zásahy, např. opravy po nehodách, velké úkony na pohonném ústrojí nebo takové činnosti, které vyžadují odmontování zadního pomocného rámu od karbonové vany, tvořící základ auta. Pro tyhle opravy bude Ford GT dokonce přepraven do sídla Multimaticu v kanadském Ontariu. Proč zrovna takováhle firma, o které málokdo slyšel, musí být servisu nápomocna? Protože je to právě ona, kdo pro Ford model GT vyrábí, a tedy je nejpovolanější.
Nový Ford GT je nejdražší auto, které kdy Ford prodával, a také cílí na úplně jiné zákazníky. Vysoké požadavky na servis jsou tedy ospravedlnitelné, i když je otázkou, kolik dealerství si při omezeném objemu produkce vůbec bude moci dovolit investovat do možnosti opravovat jej. Kromě toho by měl pro servis Fordu GT být u daného dealerství oddělený, čistý prostor a vůz musí být po celou dobu uschovaný v budově pod zámkem a ještě přikrytý plachtou. A nesmí s ním jezdit nikdo jiný než školený mechanik, který na něm také pracuje.
Onen čistý prostor v servisu má být dedikovaný jen GT, snad půjde alespoň onen přívěs použít i pro transport jiných aut než tohoto jednoho. Nedávalo by ekonomický smysl, kdyby zrovna do tohoto přívěsu mohli navézt jen jeden model, u kterého to bude třeba jednou za dva měsíce. V každém případě bude jistě zajímavé, objeví-li se někdy fotky servisu tohoto stroje, podobně jako se to občas stane u jiných supersportů. Pochybujeme ale, že někdy takové obrázky uvidíme z České republiky - splnit všechny požadavky bude znamenat investici v řádu milionů Kč (zvláštní servisní místo a další detaily budou stát ještě o hodně více než přívěs a drobnosti k němu) a ta by se při očekávaném počtu zde prodaných GT těžko kdy někomu vrátila. Ale třeba budeme překvapeni...
Místa, za která lze zvednout Ford GT, jsou přesně daná a není jich moc
Dalších požadavků je spousta a levné obvykle nejsou
Přívěs na přepravu aut z rodiny Jimglo Elite
Takhle se Ford GT představil v Detroitu v roce 2015
Zdroje: All Ford Mustangs, Jimglo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nejnovější články
- Et tu, Brute? Už i prodeje zdánlivě neporazitelného Ferrari padají, akcie zamířily dolů o 8 procent
před 2 hodinami - Tank budoucnosti od Hyundai má nově ve výbavě drony, které slouží jen jemu, sám ale jezdit nebude
před 3 hodinami - Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodat
před 5 hodinami - Kia s faceliftem přiblížila své klíčové SUV Sportage větším modelům, možná to neměla dělat
před 6 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.06. 16:42 - pavproch
- Rychlodotazy 11.06. 15:32 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 11.06. 10:49 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.06. 09:52 - M.Z.
- Onboard videa 11.05. 20:22 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha