Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má?
3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bizarní úkaz se naskytl návštěvníkům autosalonu v Ženevě. Šéf koncernu FCA se po stáncích „svých” značek procházel se spoustou mobilů v ruce.
Mobilní telefon má dnes pomalu každé malé dítě a není problém, abyste jako dospělí vlastnili dva, pět nebo klidně deset mobilů. K jakkoli vyšším počtům se ale obvykle propracují jen velcí nadšenci a pouze zlomek z nich bude mít více než dva telefony opravdu po ruce. Je pak obtížné si představit, že byste něco podobného na veřejnosti uzřeli v případě nejvyšších manažera jedné z největších světových automobilek, jenže... i takové věci se stávají.
Během novinářských se totiž v Ženevě promenoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne a byl na něj věru zvláštní pohled. Na svetry už jsme u tohoto pána zvyklí, po stáncích koncernu Fiat-Chrysler se ale procházel hned s několika mobily v ruce. Je až těžké se jich dopočítat - drží v ruce čtyři naráz? Vypadá to tak.
Dá se to na jednu stranu pochopit, neboť třiašedesátiletý byznysmen vládne nejen FCA, ale také Fiatu či Ferrari. A má samozřejmě i soukromý život, takže čtyři mobily by celkem odpovídaly. Nicméně pravda bude asi někde trochu jinde, neboť Marchionne sám o sobě tvrdí, že je „Apple freak“. Tedy jakási obdoba petrolheada, jen adorujícího produkty značky Apple. Jestli drží samé iPhony, nevíme, možná si všimnete lépe.
Tak či onak to je fanda produktů Applu, a tak není překvapivé, že již loni naznačoval možné spojení mezi koncernem FCA a právě „nakousnutým jablkem“. Toto téma přišlo na přetřes také v Ženevě a nejen že nevychladlo, ale začíná být stále žhavější. Šéf Fiatu by totiž nejhodnotnější firmu světa velmi rád přesvědčil, aby svůj první automobil nevyráběla sama, ale místo toho oslovila značku, která má v daném oboru větší zkušenosti. A asi nebude překvapením, že daným výrobcem by měl být právě koncern FCA.
„Domnívám se, že máme kredibilitu být jedním z hráčů, které hledají,“ uvedl Marchionne. „Disponujeme veličinami, které by pro ně mohly být zajímavé.“ Tím šéf FCA myslí ochotu zcela se podvolit možnému partnerovi. „Apple mluví určitým jazykem, a vy musíte být schopni tím jazykem mluvit rovněž. Obvykle automobilky vstupují do daného dialogu s velkou dávkou arogance, neboť vědí, jak vyrábět auta. To ale není příliš prospěšné, neboť jejich tónina je mnohem cennější než naše dovednosti.“
Tato slova jsou docela překvapivá, neboť zejména v souvislosti s možným loňským spojením FCA a GM to byl právě Marchionne, který doslova sršel arogancí. Jelikož ovšem chce ještě před svým odchodem do důchodu definitivně „zamáznout“ dluh Fiatu a dosáhnout zisku, evidentně objevil slovo „pokora“. Je ovšem otázkou, zda mu to při námluvách s Applem pomůže. Stejně jako se můžeme ptát, zda se Marchionne po možném odmítnutí obrátí kupříkladu na Google. A tím pádem změní mobily.
Není to ovšem jediná téma, ke kterému se šéf FCA na ženevském autosalonu vyjádřil. S ohledem na opravdu velké množství elektrických konceptů a sporťáků totiž přišla řeč i na elektrické Ferrari. To se ovšem realitou nestane, alespoň ne za Marchionneho nadvlády. Milovník svetrů totiž dodává, že zvuk pohonných jednotek je velmi důležitou součástí jízdních zážitků spojených s touto značkou. A právě proto se plně elektrické ústrojí pod kapotu maranellských vozů nenastěhuje.
V tomto směru Marchionne ví, o čem mluví, neboť nedávno vyzkoušel Teslu Model S. Reportérům pak oznámil, že tichost auta jej otravovala. Není to přitom jediný „pokrok“, který v rámci Ferrari jeho šéf odmítá. Dále lze zapomenout na autonomní řízení, neboť podstata maranellských vozů tkví právě v řízení. „Museli byste mne napřed zastřelit (aby se to stalo),“ uvedl na adresu autopilotů. Jestli ale Marchionneho milujete jako věčného stratéga nebo proklínáte jako „účetního” bez lásky k autům, už musíte vědět sami...
Díky za fotky, Jacku!
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.







Sergio Marchionne se na ženevském autosalonu předvedl vskutku neobvykle. Těžko si lze představit třeba Dietera Zetscheho, kterak obchází Mercedesy se čtyřmi mobily v ruce...
Foto: Jacek Jurecki, Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva