Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sen o návratu dieselů na výsluní se rozplývá. Němci už je nekupují ani nové
4.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Extrémní propad zájmu o naftové ojetiny se ještě dá částečně pochopit, nová auta jsou ale v Německu zákazy nedotčena. Přesto je zájem o ně rekordně nízký.
Prodejem nových aut se zabýváme pravidelně, především pak v rámci českého trhu a celé Evropy. Zatímco ovšem v prvním případě jsme se při sčítání únorových registrací dočkali lehčího poklesu, ve druhém lze pro změnu hovořit o růstu, a to více než působivém. Prodaných 1 125 397 aut totiž představuje druhý nejlepší výsledek historie. Tedy samozřejmě v rámci druhého kalendářního měsíce. Stojí za tím přitom prakticky veškeré hlavní trhy, výjimkou je pouze Velká Británie.
Tento růst byl do značné míry překvapivý, analytici totiž již loni naznačovali, že letos se trh s novými vozy dočká maximálně jen velmi mírného růstu, spíše ale bude stagnovat. Prozatímní vývoj tomu příliš neodpovídal, nicméně německé registrace za měsíc březen naznačují, že začíná docházet k obratu. Prodáno totiž bylo jen 374 433 aut, což představuje 3,4procentní meziroční pokles. Za první kvartál je pak sice Německo o 4 % v plusu, to ovšem jen díky silnému lednu a únoru.
Do budoucna ale situace nevypadá zrovna nejlépe. Jak se dá vytušit, za poklesem prodejů stojí slábnoucí zájem o diesely. Co se ovšem tušit snad ani nedalo, je míra, v jaké zájem o ně klesá - oproti loňsku poklesly jejich březnové prodeje o neuvěřitelných 25,4 procenta, tedy o čtvrtinu. Na trhu tak mají pouze 31,4procentní podíl, což znamená, že po „producentech sazí“ nesáhne již ani jeden celý zákazník ze tří. Benzinové vozy oproti tomu získávají na značné oblibě, meziročně si polepšily o 9,3 procenta a dosáhly tak 64procentního tržního podílu. Pozoruhodný stav na zemi, kde ještě před pár léty hrály naftové motory prim.
Nahoru jdou rovněž vozy osazené alternativním zdrojem pohonu. Hybridů bylo prodáno 10 874 kusů, tedy o 45 procent více než loni v březnu. Z této porce 3 018 exemplářů připadá na plug-in hybridy, u nichž je růst 31,9procentní. Největší skok je pak spojen s elektromobily, v jejichž případě registrace stouply o výrazných 73 %. V rámci kusů ale již o tak působivý výsledek nejde, prodáno totiž bylo jen 3 792 aut, což je 1 procento ze všech registrací.
Zajímavé ovšem je, že z větší poptávky po elektromobilech neprofituje Tesla. Na její konto totiž připadá jen 666 aut - to ale není výsledek za březen, nýbrž za celý letošní první kvartál. Meziročně tak jde o 34,9procentní pokles, který je de facto spojen s Modely S a X, neboť Trojka stále ještě není v Evropě oficiálně k mání. Je otázkou, co za poklesem stojí, ztráta dotací už to ale jistě není. Evropská divize totiž u Modelu S zrevidovala výbavu, načež se jí povedlo snížit základní cenu pod 60 000 Eur (cca 1,52 milionu korun). Privátní zákazníci tedy mohou počítat se státní podporou ve výši 4 000 Eur (101 tisíc korun), což samozřejmě není nezajímavá pobídka. Přesto ale zůstává využita mnohem méně než u konkurenčních aut.
Nejzajímavější na březnových číslech je ale pokračující pokles zájmu o nové diesely, který jde ruku v ruce se ztrátou zájmu o ty ojeté. V jejich případě lze ještě chápat, že lidé nechtějí vůz plnící např. normu Euro 4 nebo Euro 5 a trpět omezeními vjezdu do centra toho či onoho města. Nové nafťáky tento problém netrápí, panika kolem tohoto druhu pohonu ale zjevně odrazuje i od nákupu těch. Představy šéfů automobilek o renesanci naftových motorů jsou tak dost možná mimo realitu - jde povětšinou o německé firmy a pokud nedokáží přimět ke koupit nových dieselových aut ani německé zákazníky...






O diesely už Němci nestojí ani v případě ojetin...
A nelákají je kupodivu ani alternativy. Taková Tesla Model S má sice po zrevidování výbavy a poklesu ceny znovu nárok na vládní dotaci, nicméně ani to nezměnilo nic na klesajícím zájmu o tento vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 2 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva