Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfové Jeepu hájí Robocopa: „Byli jsme hlavami v roce 2019”
1.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přijetí designu nového Cherokee nebylo zrovna nejvřelejší. Management ale zvolenou cestu hájí, vůz prý musel být aerodynamicky efektivní a nadčasový.
Jeep nás minulý týden skutečně zaskočil zvoleným řešením designu nového modelu Cherokee. Ten v nabídce firmy nahradí aktuální Liberty s cílem stát se populárním po celém světě, nikoli pouze v USA a na několika málo dalších trzích. Právě svěží design mu při tomto rozšiřování působnosti měl pomoci, zatím se ale zdá, že mu bude spíše přítěží.
Mohli bychom nad situací mávnout rukou s tím, že odvážný nový vzhled některé oslovil a jiné nikoli, situaci ale takto bagatelizovat nejde. Soudě podle reakcí přinejmenším internetového publika bylo přijetí vzhledu nové přídě vozu, která podobně jako u Citroënu Picasso II připomíná Verhoevenova Robocopa, značně negativní a ačkoli nepochybujeme o existenci jeho věrných zastánců, mnoho jich patrně nebude. Šéfové Chrysleru a dceřiného Jeepu se ale mezi ně stále řadí.
Americký Ward's Auto vyzpovídal šéfa designu Chrysleru (a také šéfa SRT) Ralpha Gillese, hlavu designu Jeepu Marka Allena a také prezidenta Jeepu Mika Manleyho a všichni drží nad menším z indiánů ochrannou ruku. A všichni jej hájí víceméně podobnými slovy.
Gilles americkým kolegům mimo jiné řekl: „Když vůz porovnáte s končícím Liberty, je to velké vzdálení se od předchozích tvarů. Design ale bude vnímán také jako velmi aktuální ve smyslu toho, jak se estetika Jeepů vyvinula až na současnou úroveň. To pro nás bylo do značné míry účelem.” Nejde tu ale jen o hrátky se vzhledem, důvody ke změně měly i jiný účel: „Ve hře je spousta fyziky. Je tu dynamika, o kterou se musíme starat a jsou tu i určité další faktory, na které musíme reagovat,” dodal Gilles s tím, že přiblížení designové DNA vozu zpět k pojetí modelu Grand Cherokee považuje za „very cool”, snad netřeba překládat.
Mike Manley se novinky též neštítí a dramatickou změnu paradoxně zdůvodňuje již zmíněnou snahou oslovit širší publikum: „Pro nás je to jedno z nejdůležitějších chystaných představení, protože hraje velkou roli na globální úrovni,” řekl Manley a vysvětlil tím i změnu jména - Liberty je příliš americkou záležitostí, název Cherokee má být srozumitelný pro celý svět.
Nejotevřeněji ale věc komentoval Mark Allen: „Byli jsme hlavami v roce 2019,” řekl stručně nenarážejíc na velký flám u Chrysleru, ale na snahu udělat vůz tak atraktivním, aby se líbil i pět let po začátku prodejů. Také on zopakoval Gillesova slova o tom, že pojetí karoserie muselo jít ruku v ruce s funkčními požadavky a zároveň se odvolávat na klasické modely značky: „Není to velká krabice, design vypadá i trochu efektivněji než u Liberty. Naším cílem byla v prvé řadě efektivita a pokud jsme chtěli udělat efektivní Jeep, musí tak v prvé řadě vypadat,” dodal Allen.
Nevíme, jestli vás tato slova nějak přesvědčují o správnosti jednání Jeepu, jisté je ale po daných vyjádřeních přinejmenším jedno. Automobilka je přesvědčena o tom, že nový design je „fresh, cool a trendy” a na newyorském autosalonu představí Cherokee 2014 právě v této podobě a nikoli třeba té, kterou si vysnil Theo Chin a jiní konzervativnější příznivci značky. Gilles a spol. ostatně Ward's Auto přiznali, že předem věděli, že vzhled nového Cherokee bude příznivce značky polarizovat. Přesto zvolili řešení, které zvolili...








Nový Jeep Cherokee vypadá všelijak, jiný už ale nebude. O tom, jestli automobilka konala správně, rozhodne trh...
Jedno Jeepu upřít nelze, pojetí nového Cherokee je od aktuálního Liberty skutečně značně vzdáleno. Při tvoření současného modelu byli autoři hlavami zřejmě v časech okolo roku 1956
Zdroj: Ward's Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.