Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfové Jeepu hájí Robocopa: „Byli jsme hlavami v roce 2019”
1.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přijetí designu nového Cherokee nebylo zrovna nejvřelejší. Management ale zvolenou cestu hájí, vůz prý musel být aerodynamicky efektivní a nadčasový.
Jeep nás minulý týden skutečně zaskočil zvoleným řešením designu nového modelu Cherokee. Ten v nabídce firmy nahradí aktuální Liberty s cílem stát se populárním po celém světě, nikoli pouze v USA a na několika málo dalších trzích. Právě svěží design mu při tomto rozšiřování působnosti měl pomoci, zatím se ale zdá, že mu bude spíše přítěží.
Mohli bychom nad situací mávnout rukou s tím, že odvážný nový vzhled některé oslovil a jiné nikoli, situaci ale takto bagatelizovat nejde. Soudě podle reakcí přinejmenším internetového publika bylo přijetí vzhledu nové přídě vozu, která podobně jako u Citroënu Picasso II připomíná Verhoevenova Robocopa, značně negativní a ačkoli nepochybujeme o existenci jeho věrných zastánců, mnoho jich patrně nebude. Šéfové Chrysleru a dceřiného Jeepu se ale mezi ně stále řadí.
Americký Ward's Auto vyzpovídal šéfa designu Chrysleru (a také šéfa SRT) Ralpha Gillese, hlavu designu Jeepu Marka Allena a také prezidenta Jeepu Mika Manleyho a všichni drží nad menším z indiánů ochrannou ruku. A všichni jej hájí víceméně podobnými slovy.
Gilles americkým kolegům mimo jiné řekl: „Když vůz porovnáte s končícím Liberty, je to velké vzdálení se od předchozích tvarů. Design ale bude vnímán také jako velmi aktuální ve smyslu toho, jak se estetika Jeepů vyvinula až na současnou úroveň. To pro nás bylo do značné míry účelem.” Nejde tu ale jen o hrátky se vzhledem, důvody ke změně měly i jiný účel: „Ve hře je spousta fyziky. Je tu dynamika, o kterou se musíme starat a jsou tu i určité další faktory, na které musíme reagovat,” dodal Gilles s tím, že přiblížení designové DNA vozu zpět k pojetí modelu Grand Cherokee považuje za „very cool”, snad netřeba překládat.
Mike Manley se novinky též neštítí a dramatickou změnu paradoxně zdůvodňuje již zmíněnou snahou oslovit širší publikum: „Pro nás je to jedno z nejdůležitějších chystaných představení, protože hraje velkou roli na globální úrovni,” řekl Manley a vysvětlil tím i změnu jména - Liberty je příliš americkou záležitostí, název Cherokee má být srozumitelný pro celý svět.
Nejotevřeněji ale věc komentoval Mark Allen: „Byli jsme hlavami v roce 2019,” řekl stručně nenarážejíc na velký flám u Chrysleru, ale na snahu udělat vůz tak atraktivním, aby se líbil i pět let po začátku prodejů. Také on zopakoval Gillesova slova o tom, že pojetí karoserie muselo jít ruku v ruce s funkčními požadavky a zároveň se odvolávat na klasické modely značky: „Není to velká krabice, design vypadá i trochu efektivněji než u Liberty. Naším cílem byla v prvé řadě efektivita a pokud jsme chtěli udělat efektivní Jeep, musí tak v prvé řadě vypadat,” dodal Allen.
Nevíme, jestli vás tato slova nějak přesvědčují o správnosti jednání Jeepu, jisté je ale po daných vyjádřeních přinejmenším jedno. Automobilka je přesvědčena o tom, že nový design je „fresh, cool a trendy” a na newyorském autosalonu představí Cherokee 2014 právě v této podobě a nikoli třeba té, kterou si vysnil Theo Chin a jiní konzervativnější příznivci značky. Gilles a spol. ostatně Ward's Auto přiznali, že předem věděli, že vzhled nového Cherokee bude příznivce značky polarizovat. Přesto zvolili řešení, které zvolili...
Nový Jeep Cherokee vypadá všelijak, jiný už ale nebude. O tom, jestli automobilka konala správně, rozhodne trh...
Jedno Jeepu upřít nelze, pojetí nového Cherokee je od aktuálního Liberty skutečně značně vzdáleno. Při tvoření současného modelu byli autoři hlavami zřejmě v časech okolo roku 1956
Zdroj: Ward's Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 24 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 21 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch