Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Red Bullu chce do Formule 1 zpátky motory V8, argumentuje racionálně
13.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Christian Horner tvrdí, že podniku Formule 1 by jednoznačně prospěl návrat k osmiválcovým motorům. Ne kvůli zvuku, ale kvůli konkurenceschopnosti týmů.
Nebudeme pátrat, jak moc vlastně letošní pravidla ovlivnilo někdejší prohlášení Mercedesu, že ze seriálu odejde, pokud nedojde k downsizingu pohonných jednotek, avšak je jisté, že soutěž o pohár konstruktérů letos vyhraje. Soupeři vedoucí stáje teď chtějí částečně uvolnit vývoj pohonů během následující sezony, aby měli šanci dohnat ztráty. Němci však nechtějí připustit velké změny a zmírnění homologačních předpisů pro motory F1 se brání.
Šéf Red Bull Racing Christian Horner k tomu říká, že by mělo vedení seriálu zvážit opětovné nasazení starých osmiválců namísto současných hybridních jednotek V6 turbo, a to hned z několika důvodů. Předně je jasné, že pokud týmy nedostanou možnost vývoje, pak hrozí, že hrozí zafixování aktuálního rozložení sil po celou éru současných pohonů, což by se podle nás v konečném důsledku jistě podepsalo na dalším snižování už tak nízké atraktivity pro diváky.
Podle jeho slov „je potřeba občas přiznat, že jsme udělali chybu, a já si myslím, že lidé, kteří psali pravidla o motorech, ji udělali.“ Ostatně náklady na vývoj hybridních pohonných jednotek už z královské soutěže motoristického sportu donutily odejít dva týmy (Marussia a Catherham), a to je podle něho velký problém. Navíc i Red Bull má údajně drahý motor, jehož další vývoj je velmi omezený, a tak se tedy dá tušit, že pro jeho další vylepšení bude třeba dalších prostředků, které už by některé týmy nemusely být schopné obětovat.
Horner k tomu dodává že: „Zoufalé situace vyžadují zoufalá řešení, a když se díváte na náklady těchto pohonných jednotek, vyvstává otázka, jak udržitelné je to pro všechny týmy a výrobce?". Je zřejmé, že se jedná o další z argumentací ve sporu s Mercedesem, stejně tak je tu hrozba, že jakmile vedení neumožní výrobcům vývoj alespoň částečně v příští sezoně, je teoreticky možné, že v sezoně 2016 bude startovní čára zase pro všechny stejná.
Vše by to zjednodušil návrat k původním osmiválcům, které jsou nejen relativně levné, ale také vyrovnané po stránce výkonu, jenomže i Horner si myslí, že je jejich návrat nepravděpodobný. Kdyby však uvažovali racionálně, minimálně by takové řešení museli zvážit.
Návrat F1 k osmiválcovým motorům by zase zvýšil atraktivitů závodů, snížil náklady na vývoj a zároveň dostal všechny týmy zase na stejnou úroveň. V současnosti na Mercedes asi nikdo nemá
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva