Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Porsche zjevně ztratil smysl pro realitu, najednou uvažuje stejně jako Evropská unie
9.9.2021 | Petr Prokopec
Zdálo se, že Porsche má k dalšímu vývoji automobilismu rozumný přístup, že hodlá nabízet pestrou paletu aut a nechat jednotlivá řešení, ať si najdou své zákazníky. Najednou ale Oliver Blume touží í po zákazu toho, na co jím řízená firma sama sází.
Plán Evropské unie je jasný - po roce 2035 muž s koženou brašnou, pardon auto spalovacím motorem, nesmí projet. Dle Bruselu je jediným skutečně čistým pohonem ten elektrický, načež tu máme opravdu drastické návrhy budoucích emisních limitů. Ty pochopitelně nemusí v této podobě projít, schválit je totiž musí jednotlivé členské státy. A Itálie již oznámila, že s novými standardy má problémy a chce výjimku pro značky jako Ferrari, Lamborghini či Pagani. Jejich produkce je totiž omezená a přispívá k devastaci přírody asi stejně jako jedno pohozené plastové brčko.
Člověk by čekal, že další podobní výrobci, jako je třeba Porsche, budou za takový přístup rádi. Porsche ale politický tlak najednou vítá. Šéf německé automobilky Oliver Blume totiž nově uvedl, že udělení výjimky by bylo chybou. Dle něj „všichni musí přispět“ k dekarbonizaci světa. A kromě toho prý „elektromobily budou v příští dekádě nepřekonatelné“.
Může se to stát, samozřejmě. Elektrická dominují v rámci akcelerace i vnitřního prostoru a do budoucna skutečně mohou oslnit i dojezdem, rychlodobíjením a dalšími prvky. Pokud se ale něco takového má stát, nechť se to stane. Pokud budou elektrická auta skutečně nepřekonatelná, nepotřebují žádný politický doping, prosté vyhrají v evolučním souboji a bude to tak v pořádku.
Kdyby tomu Porsche skutečně věřilo, stěží bude jakkoli podporovat jakékoli zákazy - prostě a jednoduše řekne, že věří v to, že za 10, 15 let se elektromobilita prosadí svými vlastnostmi a může mu být ukradené, jestli bude nařízená, nebo ne. Tak to ale není, šéf značky současně s výše zmíněným podporuje podle nás zcela absurdní zákazy.
Jeho postoj je o to podivnější, že Blume asi zapomněl na syntetická paliva, za která „jeho” Porsche horuje více než kdo jiný. To je rozumný způsob, jak udržet v prodeji a provozu alespoň část typů aut, pro která se elektrický pohon z podstaty nehodí. Pokud ale za 14 let mají být elektromobily nařízené, proč dnes Němci investují do něčeho jiného?
Z vyřčených slov se tak zdá, že Blume jen využil příležitosti, aby si kopnul do svých rivalů, kteří se zdráhají vsadit vše na jednu kartu - však proč by také měli. Pikantní navíc je, že jeden z nich je také součástí koncernu VW a výjimka vy mu jistě pomohla. Jakkoliv totiž Lamborghini chystá hybridizaci celého portfolia a dokonce i vlastní elektromobil, dvanáctiválců se vzdát nechce. A ve výsledku by vůbec nemuselo, pokud by Blume i Brusel pochopili, že těch pár tisíc aut, z nichž většina je soustavně zavřená v garáži, světu opravdu neublíží. Černobílá řešení se snad ještě nikdy neukázala být těmi správnými.






Porsche Taycan Turbo S zvládne stovku za 2,8 sekundy, nová 911 Turbo S je ale ještě o desetinu rychlejší. Elektrická auta možná skutečně budou mít v tomto ohledu navrch, i ta spalovací ale budou mít své využití. Proč nenechat žít obojí a nechat zvítězit to lepší? Horování zrovna Porsche za zákaz spalovacích motorů nedává smysl. Foto: Porsche
Zdroj: Bloomberg
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva