Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf GM přiznává svou frustraci z překryvu nabídek Opelu a Chevroletu v Evropě
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dan Akerson, generální ředitel GM, hodlá situaci řešit velkými změnami obou značek. Dnešní stav nesnese.
Ačkoli to Akerson neřekl doslova, z jeho vyjádření o situaci amerického koncernu na území Evropy vyplývá, že je tím frustrován a zmaten. Obě značky tak zjevně vnímají zákazníci jinak, než by si vedení přálo. Chevrolet by na našem kontinentu zkrátka měl hrát druhé housle a rozhodně by neměl ohrožovat pozici Opelu, jakožto luxusnější značky.
Zmíněné by tedy ve svém důsledku mohlo vyústit až v kompletně novou strategii automobilek, která by rozpoutala vlnu změn. Ostatně posuďte sami: „Je to důležité i pro mě. Něco se musí změnit. Myslím si, že tam panuje zmatek a že došlo ke konfliktu.“ Dodal, že konflikt mezi dvěma evropskými značkami je pro něj reminiscencí na „retro GM“, tedy na situaci, kdy došlo na americkém trhu v koncernu GM k vzájemnému překrývání hned několika značek.
Navzdory úsilí pozvednout značku Opel výše se stále z německé značky nepodařilo udělat luxusnějšího výrobce. Pro Evropana je údajně stavěn na roveň mainstreamového Chevroletu s podobným rozsahem modelové řady. Akerson však odmítá říci, jaká opatření budou k vyřešení tohoto problému přijata, ale potvrdil, že se už pracuje na krizovém plánu.
V posledních měsících manažeři GM potvrdili, že se přezkoumává strategie značky v Evropě, ale také tvrdili, že přesah Chevroletu „přes“ Opel je přehnaný. Šéf Chevrolet Europe Thomas Sedran řekl v září, že registruje „velmi málo interakce” mezi těmito dvěma značkami. A co tedy třeba tyto páry? Corsa-Aveo, Astra-Cruze, Malibu-Insignia, Trax-Mokka, Orlando-Zafira. Myslíte si, že musí GM zabránit jejich vzájemnému překrytí?
Jen pro doplnění evropské prodeje Chevroletu klesly v průběhu září o 19 % na 112 452 kusů, zatímco ty Opelu/Vauxhallu klesly o 4 % na 630 453 jednotek v souladu s celkovým poklesem trhu.










Jak chce tuhle situaci GM vyřešit? Upřímně už samotnému překrývání úplně nerozumíme, jen Chevy a Opel ale podobný problém netrápí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.