Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf dozorčí rady VW lituje odchodu Schreyera do Kie, elektromobilům nevěří
13.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferdinand Piëch je poslední léta ve Volkswagenu spíše šedou eminencí, nepochybujte ale o tom, že za nitky tahá. A ještě chvíli tahat bude.
Vnuk Ferdinanda Porsche byl je a podle svých slov ještě chvíli bude významnou figurou nejen značky, ale především celého koncernu Volkswagen. Patří (obzvláště pak se zbytkem své rodiny a těmi, kteří se nadále jmenují Porsche) mezi významné akcionáře, mezi léty 1993 a 2002 byl coby předseda představenstva na vrcholu jeho exekutivy a poté se drží spíše mimo světla reflektorů jako předseda dozorčí rady. Nezřídka je tato pozice považována za ještě důležitější než předchozí zmíněné, ale i kdyby tomu tak nebylo - Piëch by ve VW měl významné slovo za situace, kdyby na jeho vizitce bylo psáno „manažer profylaxe podlahových krytin”.
Tento člověk není proslulý tím, že by se rád ukazoval v médiích. Rozhovory dává velmi zřídka a podobně zřídka vystupuje jinak než naprosto sebevědomě. Tentokrát udělal výjimku pro německý Bild am Sonntag, který vyšel o uplynulém víkendu, a rozpovídal se o mnoha tématech. A dokonce i něčeho litoval.
To se stalo, když přišla řeč na Petera Schreyera, který se dnes stará o design značky Kia. Jeden z nejúspěšnějších výrobců poslední doby, který i přes klesající evropské trhy dokáže výrazně navyšovat svůj odbyt, podle nás nestaví svůj úspěch v prvé řadě na designu, ale i ten jistě pomáhá atraktivitě jeho produktů. Schreyer je přitom „odchovanec” skupiny VW, když v minulosti měl na starosti design některých Audi, nejvíce pak prvních generací TT, A3 a A6, podílel se ale i na formování vzhledu některých Volkswagenů jako třeba čtvrté generace Golfu. Jeho odchod pak považuje Piëch za chybu. „Neměli jsme ho nechat jít,” konstatovao šéf dozorčí rady při opravdu nebývalé lítosti nad minulými rozhodnutími.
Není to ale jediná věc, kterou Piëch Bild am Sonntag prozradil. Zmínil též, že nevidí budoucnost v elektromobilech pro jejich omezený dojezd a dlouhou dobu nabíjení, dokáže si ale představit elektrická auta s dojezdem prodlouženým spalovací jednotkou, tedy něco jako Opel Ampera. Představit si to dokážeme též, ale asi ne v podobě, kterou představuje právě zmíněný Opel. Novodobý Ferdinand P. pak konstatoval i to, že v rámci struktur VW zůstává místo pro další automobilovou značku, která potřebuje restrukturalizovat. Že by nás brzy čekalo další rozšíření koncernového teritoria?
V neposlední řadě Piëch řekl, že na nás shůry vedení Volkswagenu bude ještě chvíli hledět. Ačkoli je mu již 75 let, do důchodu se nechystá: „Požádal jsem Martina Winterkorna (šéf představenstva VW - pozn. red.), aby se postaral i o náběh výroby další generace Golfu. Nový model obvykle přichází během pěti až sedmi let, alespoň po tu dobu chci krýt Winterkornovi záda jako předseda dozorčí rady,” konstatoval Piëch s vědomím své pozice a zřejmě i dobrého zdraví. Zatím byl akcionáři za šéfa rady zvolen do roku 2016, v té době také skončí současný kontrakt Martina Winterkorna.
Ze strany VW nás tedy do budoucna zřejmě nečekají velká překvapení - koncern chce dále expandovat a sázet na náklady-šetřící modulární řešení jako platforma MQB. Tu si Piëch velmi chválí, zároveň si za ní ale nepřipisuje zásluhy - prý jde o Winterkornovu práci, která dotáhla k dokonalosti už dřívější podobný nápad BMW. Jak moc se bude zamlouvat zákazníkům, to se teprve uvidí - jak funguje v novém Golfu VII si můžete přečíst v jeho testu.
Dlouholetá hlava VW obvykle ničeho nelituje. Odchodu Petera Schreyera, který se postaral třeba o design nové Kie Cee'd, ale ano
Snad ani nepřekvapí, že se Piëchovi velmi zamlouvá řešení jako MQB - z hlediska výrobce jde o průlomovou záležitost. Zákazníkovi je asi ukradené, jestli má stejnou platformu jako jeho auto ještě 29 dalších, důležité je jen to, jestli funguje
Zdroj: Bild am Sonntag přes Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva