Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luca de Meo by rád španělskou automobilku natrvalo usadil v černých číslech. K tomu mu má napomoci větší autonomie i multimédia lepší než u VW.
Pokud jste si již pečlivě pročetli nejnovější článek o vývoji kauzy Dieselgate, pak jste jistě zaznamenali, že VW Group počítá do budoucna s jistou decentralizací. Nový šéf Seatu Luca de Meo přitom věří, že právě díky této „historické příležitosti“ se bude moci jemu svěřená značka poněkud vzdálit od koncernového mainstreamu zastupovaného hlavně Volkswagenem a Škodou. Stát by se měla „lídrem v některých klíčových oblastech“, zejména pak v rámci multimédií. „Mám už i nějaké nápady,“ dodává de Meo, „ale prozatím jsou to pouze nápady.“
Než ovšem k realizaci zmiňovaných nápadů dojde, zůstane nový šéf Seatu u „pevného a logického“ modelu a obchodního plánu, s jakým přišel jeho předchůdce Jürgen Stackmann. Tato strategie, která zahrnuje příchod dvou nových SUV, má přitom španělské automobilce umožnit přístup do 80 procent trhu, nikoliv do 50 %, ve kterých se značka pohybuje nyní. „V současnosti je náš tržní podíl 1,2procentní, pročež jsme v některých ze 70 zemí, kde působíme, vcelku neviditelní. Potřebujeme proto vozy, jejich tržní podíl bude v daném segmentu 5 až 6 procent, abychom se dostali do zákaznického podvědomí.“
De Meo si je zároveň jist, že Seat se konečně dostává do dlouho očekávané fáze blahobytu, který je výsledkem „dobrých základů“ položených nejen Stackmannem, ale rovněž ještě předchozím šéfem značky Jamesem Muirem. Existující obchodní plán by proto podle jeho slov měl ještě nějaké dva tři roky běžet bez větších úprav, což má svůj logický důvod. „Bylo by totiž trochu podivné, kdybych začal měnit směr značky po pouhých čtyřech týdnech v úřadu,“ vysvětluje de Meo.
Nicméně nový šéf automobilky dodává, že „je mou nadějí, mým snem i touhou, abych nalezl možnosti, jak nás udělat unikátními. Ve většině automobilových segmentů se lidé učí z přítomnosti. To nás ale pasuje na stejnou úroveň, na které jsou všichni ostatní - my ale navíc máme přístup k technologiím prémiové části koncernu.“ Dá se tedy předpokládat, že Seat by do budoucna mohl převzít některé ze systémů vyvíjených Audi, a ty ještě dále umocnit, aby tak získal náskok, po němž de Meo touží.
Zda se tak skutečně stane, to je nyní ve hvězdách, podařit se mu to ale může - de Meo má po létech působení právě u Audi dobré vazby nejen na tuto značku, ale také se může těšit z přízně dlouholetého šéfa dozorčí rady VW a jednoho z hlavních akcionářů firmy, Ferdinanda Piëcha. Právě on jej v roce 2009 přetáhl do Německa z nejvyššího vedení Fiatu.
Pravdou na každý pád zůstává, že pokud Seat zásadním způsobem vylepší věci spojené především s interiérem, pak se jejich modely pohnou skutečně dopředu. Na španělskou variaci Alfy Romeo ale prý máme zapomenout, přestože de Meo přešel k VW Group právě z vedení Alfy. Jak totiž dodává, „srovnávání se s někým není dobré. Znamená to totiž, že jste stále druzí. Naším úkolem je však najít vlastní recept na úspěch. Odpověď na toto zatím ještě nemám, ale pracuji na tom.“



Nový šéf Seatu Luca de Meo doufá, že díky dopadům kauzy Dieselgate dostane španělskou automobilku konečně natrvalo do černých čísel
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
včeraTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
včeraSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 23:16 - stst2
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins