Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat Altea má též na kahánku. Buď jej čeká konec, nebo další facelift
9.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Probíhající změny v Seatu jsou větší, než se na první pohled může zdát. Po avizovaném konci Exea čeká automobilku i rozhodnutí o budoucnosti Altey.
Když jsme v lednu tohoto roku probírali vyjádření marketingového šéfa Seatu Ulfa Eberhardta, zaměřili jsme se hlavně na zmínky o budoucnosti modelů Cupra. Rozhovor proběhl při příležitosti uvedení faceliftované ostré Ibizy na trh, a tak o bylo logické východisko, z Eberhardtových slov ale bylo možné vyčíst více. Hlava marketingu španělské značky tehdy mimo jiné prohlásila: „Situace s naší značkou v posledních letech není dobrá a v těch následujících se musíme změnit. Momentálně prostě nevyděláváme dost peněz a jakkoli tvrdě pracujeme na tom, abychom dostali Seat na trh znovu v co nejlepší formě, musíme zvažovat všechny možnosti.”
Sice se zdá, že automobilka už je na poněkud lepší vlně, v lednu u nás trhla rekord a také v únoru se jí na poměry trhu dařilo slušně, změny v Martorellu ale pokračují dále a slova o tom, že se firma musí změnit a je nucena zvažovat všechny možnosti, budou tamním závodem znít zřejmě ještě dlouho.
Včera jsme vás informovali i brzkém ukončení výroby Exea a krátce na to přichází na přetřes další model Seatu, Altea. To je jakýsi mix hatchbacku a MPV a v současnosti se jedná o vůbec nejstarší vůz v nabídce značky. Mluvilo se sice o tom, že se dočkáme jeho nové generace, nejnovější zprávy z jihu ale naznačují poněkud odlišné scénáře.
Kolegové ze španělské La Tribuna de Automoción zmiňují ve svém posledním článku nejen už probíraný konec Exea, ale i fakt, že automobilka momentálně řeší také osud Altey. Rozhodnutí prý zatím nepadlo, možné scénáře jsou ale dva: ukončení výroby, nebo facelift. Oba přitom dávají smyl.
Stárnoucí model nemusí dělat automobilce nejlepší jméno a pokud nechytá nový, je ukončení výroby bez nástupce jednou z logických možností. Navíc je třeba říci, že Altea není ani ryba, ani rak a dokonale nechytne za srdce ani příznivce MPV, kteří mohou sáhnout po praktičtějších modelech jako Renault Scénic a Grand Scénic nebo Citroën C4 Picasso, ani zájemce o klasický hatchback, který u Španělů reprezentuje povedený Leon úplně nové generace. Nicméně je tu ještě jeden faktor, který nelze pominout - zájem zákazníků.
Altea není trhák, loni si v Evropě našla přes 28 tisíc zákazníků. Ve slábnoucím segmentu MPV je to ale dobré číslo (lepší než třeba to platné pro Kiu Carens nebo Mazdu 5) a navíc - v některých zemích je Altea i dnes mimořádně populární. Podívejte se třeba na její prodeje v Rakousku, kde je nejprodávanějším modelem značky a dělá tam skoro desetinu celkových ročních prodejů tohoto modelu v Evropě, podobná situace panuje i ve Francii, Velké Británii, Belgii nebo i na Slovensku. A tak se Seatu logicky nechce zavrhovat model, o který zákazníci alespoň na některých trzích tolik stojí. A tak je druhou možností facelift, který by Alteu na stejných technických základech udržel v prodeji po pár dalších let.
Nakonec je třeba říci, že MPV vážně nefrčí pro svou nepříliš atraktivní image a Altea dokázala více praktičnosti vměstnat do auta, které je pořád šik. Proto její vyhlídky na budoucnost nemusejí být marné, ale jak se ve Španělsku rozhodnou je otázkou, na kterou odpoví jen čas.
Altea se dočkala menšího faceliftu v roce 2009, který ji měl udržet na trhu do těchto dnů. Nyní už přetahuje, jestli skončí bez nástupce je otázkou
Takhle si novou Alteu přestavoval svého času Theo Chin a je možné, že na ni někdy dojde. V tuto chvíli ale prý Seat na podobném autě nepracuje a v úvahu připadá spíše facelift, možná i částečně v podobném duchu
Zdroj: La Tribuna de Automoción
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien