Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Scion je mrtev, pokus Toyoty se značkou pro mladé končí v troskách
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Scion vznikl v roce 2002 proto, aby oslovil mladé zákazníky. Úspěch se ale nedostavil, a značka tak končí. Z jejích novějších modelů se stanou Toyoty.
Dnes ráno se začaly rojit spekulace o možném ukončení značky Scion. Zpočátku jsme jim nevěnovali příliš pozornosti, přeci jen divize Toyoty zaměřená na mladé je spojena pouze se severoamerickým kontinentem. Nicméně z drbů se nakonec stala oficiálně oznámená realita, neboť japonská automobilka skutečně následně potvrdila, že Scion po třinácti letech čeká odchod do důchodu. „Parte“ zmiňuje letošní srpen, přičemž většina existujících modelů bude v rámci nového modelového roku označena znakem Toyoty. Některé však čeká konec tak jako značku samotnou.
Mezi vozy, které budou ve své kariéře pokračovat, patří kupé FR-S (nám známé jako Toyota GT 86), nově odhalený sedan iA nebo pětidvéřový hatchback iM-5. Mimo to se znakem Toyoty dorazí také crossover C-HR, který by se do prodeje měl dostat v závěru roku. Oproti tomu větší kupé tC (zvané v některých zemích Toyota Zelas) čeká v srpnu ukončení výroby, hatchback xB pak již byl zaříznut. Jeho místo přitom měl zaujmout model iM, k tomuto kroku ale už nedojde. Místo toho bude pokračovat pod svým známějším označením Auris.
Jak je tedy patrné, ve výsledku se zase tak moc nezmění, tedy krom loga na přídi některých modelů. Automobilka pak ve svém prohlášení dodává: „Rozhodnutí je odezvou na přání zákazníků. Dnešní mladí kupci totiž nadále chtějí zábavné vozy, které dobře vypadají, ale zároveň jsou i více praktické. Stejně jako jejich rodiče proto nyní oceňují značku Toyota a její tradiční silné stránky v podobě kvality a spolehlivosti. Naše vozy navíc nově dostaly do vínku dynamický vzhled a ovladatelnost, kterou mladší klientela vítá,“ stojí v tradičně optimisticky pojaté tiskové zprávě.
Připomeňme, že americká divize Toyoty byla v roce 2002 založena opravdu proto, aby oslovila mladé zákazníky, kteří vozy japonské značky shledávali nudnými a konzervativními. A zpočátku byla úspěšná - kupříkladu v roce 2006 bylo prodáno hned 173 034 nových Scionů, a to byla v té době nabídka tvořena jen třemi modely.
S příchodem ekonomické krize a skandálu Toyoty se zasekáváním plynového pedálu se však Scion začal potýkat s většími problémy než mateřská automobilka. Ty souvisely také s razantním poklesem prodejů, kdy kupříkladu v roce 2010 sáhlo po modelech značky jen 45 678 zákazníků. Příchod nového kupé FR-S a malého městského vozu iQ sice zájem dočasně nakopl, nicméně předloni a loni byl Scion již opětovně klientelou přehlížen.
Scion tak končí svou pouť světem za ne zrovna příznivých okolností a necháme na zvážení každého, zda tou poslední okolností, která americké divizi Toyoty srazila vaz, bylo větší zaměření mateřské automobilky na mladší klientelu. Nepřekvapivou poslední větou budiž konstatování, že stávající majitelé Scionů se nemají čeho bát, neboť mateřská firma přebírá veškeré záruky, servis i financování.
Prodeje Scionu v posledních letech nebyly nikterak oslnivé...
...značka zaměřená na mladou klientelu tak nyní končí, přičemž její novinky budou přeznačkovány na Toyotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
včera - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
15.11.2024
Nejnovější články
- První majitel najel s nezničitelným Mercedesem 830 tisíc km, zastavila ho až srážka se zvířetem
včera - Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
včera - Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
včera - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.16. 23:45 - petr_riha
- Toyota obecně 11.16. 23:06 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 17:21 - honziss
- Elektromobily a vse kolem nich 11.15. 22:54 - honziss
- Detektory policejních radarů 11.15. 11:49 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam