Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu

Znovuzrozená švédská klasika v rukou čínsko-švédského NEVS hlásí problémy s uspokojováním zájmu zákazníků. Ten je omezený, výroba ale ještě více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu

1.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Znovuzrozená švédská klasika v rukou čínsko-švédského NEVS hlásí problémy s uspokojováním zájmu zákazníků. Ten je omezený, výroba ale ještě více.

Na přelomu loňského listopadu a prosince jsme vás informovali, že znovuzrozený Saab v rukou konsorcia NEVS po dřívějším zkušebním stvořením prvního auta skutečně znovu rozjel sériovou výrobu a představil i jakýsi revitalizovaný Saab 9-3 poslední generace. Divili jsme se už tehdy, co to je za sériovou výrobu ne až tak výjimečného auta, když automobilka hodlá vůz vyrábět prakticky po kusech, a divili jsme se ještě více, když se s koncem roku rozhodla pochlubit, jak za dané konstelace ani nestíhá vyhovět zájmu zákazníků o staro-novou 9-3.

Podle informací NEVS jeví příznivci Saabu o jeho retrosedan velký zájem a hromadně žádají o zkušební jízdu. To zní poněkud nekonkrétně, NEVS ale přispěchal i s informací, že hned první den po zahájení prodejů (10. prosince 2013) bylo prodáno celých 15 vozů, což zní jako směšné číslo, s ohledem na produkci čítající 10 vozů týdně ale jde o výprodej kapacity továrny na dalších 10 dnů dopředu. Automobilka dále říká, že ke zkušební jízdě budou vozy na blíže nespecifikovaných místech k dispozici v průběhu ledna a pokud se rozhodnete vůz koupit mimo dealerskou síť (dnes ostatně prakticky žádná ani neexistuje...), můžete si sami vůz vyzvednout v sídle Saabu v Trollhättan.

Noví majitelé automobilky dále uvedli, že obdrželi větší, ale blíže nespecifikovaný počet objednávek 9-3 od dřívějších dealerů nových Saabů, kteří nyní považují za vhodné nesoustřeďovat svou pozornost pouze na servis (či prodej modelů jiné značky), ale doplnit své portfolio znovu o nové Saaby. NEVS to považuje za významný signál o tom, že oheň zájmu o švédská auta stále hoří jasným plamenem a cesta k návratu na výsluní je tím otevřena.

Krom těchto informací dále NEVS zmínil, že už téměř dokončil přípravy elektrické verze modelu 9-3, o které se od počátku jeho převzetí Saabu hovoří především. Auto prý bude vizuálně prakticky stejné jako benzinové provedení, bude se vyrábět především ve Švédsku, finální montáž ale kvůli clům a daním proběhne v Číně, kde se také bude výlučně prodávat. Jeho pohon by měl zajistit až 200 km na jedno dobití, což jsou ale zkazky, které jsme slyšeli dříve.

Na každý pád jsme zvědavi, jak se Saabu dále povede. Nemáme nejmenších pochyb o tom, že elektromobily jej v žádném případě nespasí, klasičtěji střižené modely by se ale prodávat mohly. Informace o poptávce převyšující nabídku v momentě, kdy firma vyrábí tak nepatrné množství nových vozů, ale o možnostech budoucího vývoje mnoho nenaznačují...


Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu - 1 - saab zahajil vyrobu 02Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu - 2 - saab zahajil vyrobu 03Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu - 3 - saab zahajil vyrobu 04Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu - 4 - saab zahajil vyrobu 01Saab má problémy s uspokojováním poptávky, při výrobě 10 aut týdně není divu - 5 - saab zahajil vyrobu 05
Reinkarnovaná 9-3 je na poměry současných možností Saabu prodejní hit...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.