Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S VW je to nahnuté, letos poprvé po více než 10 letech mu klesají prodeje
12.12.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po dekádě neochvějného růstu budou muset Němci letos spolknout hořkou pilulku v podobě meziročního poklesu. Spojitost s Dieselgate je ale nulová.
Dieselgate je jako Lenin - žila, žije a bude žít. Přesto mají někteří tendenci přikládat tento týden osvětlenému naftovému skandálu VW trochu větší moc, než jakou ve skutečnosti má. Ačkoli zájem lidí o tuto aféru coby o senzaci a pozoruhodný příběh je nezměrný, na poli prodejů platí to, co řekl Clarkson, co jsme řekli my a co tak zjevně cítí naprostá většina lidí minimálně v těchto zeměpisných šířkách - zákazníkům jsou samotné emise NOx ukradené a snaha předkládat čtenářům jiné závěry před fakty neobstojí.
Volkswagen jakožto značka včera vydal tiskové prohlášení o svých letošní prodejních výsledcích, které zdánlivě naznačují poměrně citelný dopad celé dieselové patálie - 4,5 procentní meziroční pokles prodejů osobních aut s logem VW mezi lednem a listopadem 2015 z necelých 5,6 milionu na asi 5,3 milionu aut. Zejména americká média, i ta velmi renomovaná, hned chrlila zprávy o nepříjemných důsledcích objeveného podvodu, neboť je to poprvé po více než 10 letech, kdy prodeje německé automobilky takto klesly či spíše klesají. Jenže stačí si projít detailní výsledky za jednotlivé trhy, abychom zjistili, že jde o jeden velký blud.
Celý, ani ne 300tisícový pokles v registracích nových vozů má původ v propadech v Rusku, Brazílii a Číně, nikde jinde. Tyto poklesy pak ovlivňují i výsledky celých regionů (střed a východ Evropy, jih Ameriky, Asie a Tichomoří) a ani na jednom z těchto míst ale nemají důvod věnovat dieselovým problémům Volkswagenu větší pozornost. Potíže s odbytem mají docela jiný původ - v Brazílii se naftových aut prodává minimum a v Rusku a Číně snad ještě méně.
Jsou to lokální ekonomická ochlazení v těchto destinacích, která se o pokles postarala, nic jiného. Na místech, kde by šlo dopad aféry očekávat, nelze podobné efekty vysledovat - v Evropě i v domácím Německu VW letos roste, a to i za listopad. V Severní Americe roste též, pouze listopad byl slabý a Dieselgate jistě také způsobený. Ovšem spíše tou optikou, že VW vůbec nemůže prodávat 20 procent svého portfolia, které prodával loni (diesely), a tak logicky musí o takovou část prodejů přijít, pokud to nedožene jinde. To je celý příběh - o 4,5procentní světový pokles se zkrátka postaralo leccos, jen ne Dieselgate. Navíc je třeba dodat, že většina ostatních přidružených značek podobný pokles neeviduje a celkové výsledky koncernu jsou tak ještě o něco lepší, třebaže rovněž klesající.
Více vám prozradí přiložené tabulky z tiskovky VW jakožto značky i koncernu. Uvidíme, jak budou vypadat celoroční výsledky firmy, minimálně v případě osobních aut VW se však nedá rozumně předpokládat, že by Němci 11měsíční pokles v prosinci zvrátili...
Prodeje značky Volkswagen v letošním roce od ledna do listopadu
Prodeje koncernu VW a jeho značek za stejné období
V Evropě VW celkem citelně rostl, největším skokanem mezi modely je jednoznačně nový Passat B8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva