S Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu

Nissan vážně uvažoval o tom, že po dvaceti letech existence utne tipec značce Infiniti. Nakonec ale rozhodl jinak, spása má původ u Audi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

S Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu

25.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

S Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nissan vážně uvažoval o tom, že po dvaceti letech existence utne tipec značce Infiniti. Nakonec ale rozhodl jinak, spása má původ u Audi.

Byl by to býval překvapivý krok, když si ale dáte dvě a dvě dohromady, ukončení činnosti značky Infiniti by až tak šokující nebylo. Stačí ráno vyjít na ulici a začít počítat modely automobilky, které spatříte na českých silnicích. Večer klidně můžete jít spát s nulou. A nejen vy, podobně by dopadli i další počítající kolegové z valné většiny světových zemí. Snad jen ve Spojených státech a Japonsku budou do hry zapojeny prsty obou rukou, tím ale prodejní úspěchy Infiniti víceméně končí.

To samo o sobě by nemuselo znamenat potíž, jenže Infiniti není ve stejné cenové kategorii jako třeba Bugatti Veyron. Není ani vyloženě levné, ve snaze o větší konkurenceschopnost vedle zavedených evropských značek vybavilo Infiniti jednotlivé modely širokou standardní výbavou, a tak dané objemy prodejů (v roce 2012 prodalo Infiniti celosvětově 200 tisíc aut) nestačily na bůhvíjaké ekonomické výsledky.

Přesto zaskočí, že šéf aliance Nissan-Renault Carlos Ghosn dal viceprezidentovi Nissanu Andymu Palmerovi volnou ruku v nakládání s budoucností Infiniti. Podle Palmera doslova řekl, že „nemusí Infiniti držet při životě. Může dojít i k jeho zrušení, pokud si to Palmer bude přát“. Ten nakonec, navzdory svým pochybnostem, k podobnému postupu nesvolil. V prémiovém segmentu logicky spatřuje značný potenciál, který pokud značka bude úspěšná, klidně může koncernu přinést i polovinu jeho výdělku.

Důležité je však slůvko „pokud“. Zvážíme-li totiž, kolik Infiniti loni prodalo aut, za úspěch se to příliš nedá považovat. Palmer navíc přiznává, že značka sice vyrábí pěkná prémiová auta, do prodeje však jdou příliš levně. A aby bylo hůř, strategii masových výrobců Infiniti uplatňovalo po celých 23 let své existence.

V loňském roce se však blýsklo na lepší časy, přičemž pomoc poněkud kuriózně přichází ze strany Audi. Spojenectví po vzoru BMW a Toyoty za tím ovšem nehledejte. Alfou i omegou záchranného plánu Infiniti je totiž jeho nynější šéf Johan De Nysschen, který po sedm let působil jako šéf americké divize německé značky.

Během té doby De Nysschen navýšil prodeje z 77 917 kusů v roce 2004 na 117 567 vozů v roce 2011. Což na první pohled nevypadá jako enormní růst nebo čísla, Audi se však tímto způsobem dostalo do blízkosti BMW a Mercedes, vedle nichž má v USA minimální renomé. A právě podobná kouzla má nynější šéf Infiniti vyčarovat u svého nového zaměstnavatele.

Působivé přitom je, že De Nysschen dokáže na rozdíl od mnoha jiných manažerů stát nohama pevně na zemi. Pro původní plán Infiniti prodávat od roku 2016 minimálně 500 000 vozů ročně si tak vymínil dvanáctiměsíční odklad, přičemž samotné počty nepovažuje za až tak důležité. Podstatnější je dle něj image značky, na půl milionu aut může tak klidně dojít až v roce 2020 a nikdo to nebude považovat za problém.

Právě na image ale musí Infiniti zapracovat. Souvisí s ní i Infiniti nová nomenklatura, k níž se zatím hlásí jen sedan Q50, především se ale má objevit nová vlajková loď značky. O konkurenci pro Audi A8 nebo BMW řady 7 však nepůjde, podle De Nysschena tento segment stagnuje, pozornost tak automobilka zaměří spíše na okrajové trhy. Což souvisí s předchozím ohlášením sedanu o výkonu 550 koní.

Základem pro tento model se zřejmě stane Nissan GT-R, více informací však ani jeden ze zástupců značky nechtěl prozrazovat. Jisté je tedy zatím jen to, že o budoucnost Infiniti je postaráno. Jak moc dobře, to ukáže jen čas...


S Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu - 1 - Sef Infiniti Johan de NysschenS Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu - 2 - Infiniti Q50 a De Nysschen 04
Současný šéf Infiniti Johan De Nysschen ví, jak řídit prémiovou značku. Během sedmi let totiž dostal severoamerickou divizi Audi na úroveň BMW či Mercedesu

Zdroj: Wards Auto

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.