Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
S Infiniti byl málem amen, záchranná ruka přišla z Ingolstadtu
25.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nissan vážně uvažoval o tom, že po dvaceti letech existence utne tipec značce Infiniti. Nakonec ale rozhodl jinak, spása má původ u Audi.
Byl by to býval překvapivý krok, když si ale dáte dvě a dvě dohromady, ukončení činnosti značky Infiniti by až tak šokující nebylo. Stačí ráno vyjít na ulici a začít počítat modely automobilky, které spatříte na českých silnicích. Večer klidně můžete jít spát s nulou. A nejen vy, podobně by dopadli i další počítající kolegové z valné většiny světových zemí. Snad jen ve Spojených státech a Japonsku budou do hry zapojeny prsty obou rukou, tím ale prodejní úspěchy Infiniti víceméně končí.
To samo o sobě by nemuselo znamenat potíž, jenže Infiniti není ve stejné cenové kategorii jako třeba Bugatti Veyron. Není ani vyloženě levné, ve snaze o větší konkurenceschopnost vedle zavedených evropských značek vybavilo Infiniti jednotlivé modely širokou standardní výbavou, a tak dané objemy prodejů (v roce 2012 prodalo Infiniti celosvětově 200 tisíc aut) nestačily na bůhvíjaké ekonomické výsledky.
Přesto zaskočí, že šéf aliance Nissan-Renault Carlos Ghosn dal viceprezidentovi Nissanu Andymu Palmerovi volnou ruku v nakládání s budoucností Infiniti. Podle Palmera doslova řekl, že „nemusí Infiniti držet při životě. Může dojít i k jeho zrušení, pokud si to Palmer bude přát“. Ten nakonec, navzdory svým pochybnostem, k podobnému postupu nesvolil. V prémiovém segmentu logicky spatřuje značný potenciál, který pokud značka bude úspěšná, klidně může koncernu přinést i polovinu jeho výdělku.
Důležité je však slůvko „pokud“. Zvážíme-li totiž, kolik Infiniti loni prodalo aut, za úspěch se to příliš nedá považovat. Palmer navíc přiznává, že značka sice vyrábí pěkná prémiová auta, do prodeje však jdou příliš levně. A aby bylo hůř, strategii masových výrobců Infiniti uplatňovalo po celých 23 let své existence.
V loňském roce se však blýsklo na lepší časy, přičemž pomoc poněkud kuriózně přichází ze strany Audi. Spojenectví po vzoru BMW a Toyoty za tím ovšem nehledejte. Alfou i omegou záchranného plánu Infiniti je totiž jeho nynější šéf Johan De Nysschen, který po sedm let působil jako šéf americké divize německé značky.
Během té doby De Nysschen navýšil prodeje z 77 917 kusů v roce 2004 na 117 567 vozů v roce 2011. Což na první pohled nevypadá jako enormní růst nebo čísla, Audi se však tímto způsobem dostalo do blízkosti BMW a Mercedes, vedle nichž má v USA minimální renomé. A právě podobná kouzla má nynější šéf Infiniti vyčarovat u svého nového zaměstnavatele.
Působivé přitom je, že De Nysschen dokáže na rozdíl od mnoha jiných manažerů stát nohama pevně na zemi. Pro původní plán Infiniti prodávat od roku 2016 minimálně 500 000 vozů ročně si tak vymínil dvanáctiměsíční odklad, přičemž samotné počty nepovažuje za až tak důležité. Podstatnější je dle něj image značky, na půl milionu aut může tak klidně dojít až v roce 2020 a nikdo to nebude považovat za problém.
Právě na image ale musí Infiniti zapracovat. Souvisí s ní i Infiniti nová nomenklatura, k níž se zatím hlásí jen sedan Q50, především se ale má objevit nová vlajková loď značky. O konkurenci pro Audi A8 nebo BMW řady 7 však nepůjde, podle De Nysschena tento segment stagnuje, pozornost tak automobilka zaměří spíše na okrajové trhy. Což souvisí s předchozím ohlášením sedanu o výkonu 550 koní.
Základem pro tento model se zřejmě stane Nissan GT-R, více informací však ani jeden ze zástupců značky nechtěl prozrazovat. Jisté je tedy zatím jen to, že o budoucnost Infiniti je postaráno. Jak moc dobře, to ukáže jen čas...
Současný šéf Infiniti Johan De Nysschen ví, jak řídit prémiovou značku. Během sedmi let totiž dostal severoamerickou divizi Audi na úroveň BMW či Mercedesu
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
včera - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025 - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- Slavný moderátor si nechal upravit svou Teslu na drsný 1000koňový stroj, vypadá opravdu zajímavě
před 9 hodinami - Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 10 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
včera - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
včera - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva