Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ruští pohlaváři budou muset jezdit ruskými vozy, dostane Putin Nivu?
16.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nařízení vládě, aby jezdila ruskými auty, má pomoci tamnímu automobilovému průmyslu. Otázkou ale je, jaké reprezentativní ruské auto dnes politici mohou zvolit.
Podle rozhodnutí ruského premiéra Dmitrije Medveděva budou moci ruští státní zaměstnanci, tedy včetně prezidenta Putina, jezdit jen ve vozech ruské výroby. Mercedes S 600, kterým Putin jezdí doposud, tedy pravděpodobně zůstane stát v garáži. Nebo bude na prodej, podobně jako ZiL 41052.
Ruská automobilová produkce v současnosti samozřejmě nepatří k největším a je záhadou, jaký vůz by měli ruští pohlaváři v tuto chvili zvolit. Alespoň trochu moderní je leda Granta, „trendy” snad akorát dekády stará Niva v provedení Urban. Že by ruský prezident chtěl vyměnit svůj Mercedes zrovna za taková auta je přinejmenším nepravděpodobné.
Rozhodnutí Medveděva tak zřejmě netouží po okamžité změně, efekt má mít spíše perspektivně. GAZ a Kamaz by mohli začít pracovat na voze dostatečně reprezentativním, aby v něm mohl jezdit i prezident. Na silnici by mohl být v roce 2016.
To koresponduje s nedávno oznámeným projektem Cortege, který má vyústit v novou ruskou limuzínu, vzniklou ve spolupráci firem Gaz a Marussia. Na tomto projektu údajně spolupracuje několik automobilek včetně Porsche a výsledkem nebude jen vládní limuzína, ale i několik dalších modelů. Reprezentativní vůz je však prioritou.
Kromě podpory ekonomiky má fakt, že vůdce Ruska jezdí ruským autem, také důležitý symbolický aspekt, zejména v současné době. Rusko také dost možná chce ukázat, že není závislé na západní automobilové produkci. Na výsledky této snahy si sice budeme muset ještě zhruba dva roky počkat, již známé obrázky projektu Cortege však můžou něco předeslat.


Nařízení státním zaměstnancům jezdit ruskými vozy může souviset s projektem Cortege, který by měl ústit v novou vládní limuzínu
Limuzíny značky ZiL používali sovětští pohlaváři v minulosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva