Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Röhrl říká, že Boxster se čtyřválcem zní jako Brouk. Sám koupil ještě šestiválec
13.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Slavný závodník a testovací jezdec odhalil detaily k chystaným turbům Porsche. Boxster s H4 prý netěší.
Odcházející atmosférické šestiválce Porsche bychom oplakávali dále, na jejich bloky a hlavy už ale ukáplo dost slz. Máme-li se na věc podívat optimističtěji, můžeme se těšit na to, že nové přeplňované jednotky, které se již brzy objeví za zadní nápravou modelu 911, budou stoprocentně disponovat větším výkonem v celém spektru otáček a po dynamické stránce nabídnou více než přirozeně dýchající motory. Na druhou stranu se tato výměna motivovaná snahou vyhovět spotřebovým resp. emisním regulacím nemůže obejít bez řady ústupků, které nedávno popsalo Ferrari.
Atmosférické motory dnes mizí z trhu závratným tempem a někdy se to dá i skousnout. Jenže Porsche dělá sportovní modely pro řidiče, u nichž je ovladatelnost a zvukový projev motoru na vyšší příčce žebříčku priorit, než spotřeba paliva resp. emise CO2 v technickém průkazu. A s turbem se tato negativa budou přecházet nesnadno. Ví to i sám Walter Röhrl, který u automobilky z Zuffenhausenu dělá šéfa testovacích jezdců. Ten se nyní překvapivě rozpovídal na téma budoucího vývoje a stejně jako u inženýra z Maranella bylo v jeho řeči pozorovatelné jisté zklamání. I on zdůvodňuje použití turbodmychadel nutnosti vyhovění šibeničním limitům, navíc dokonce sám vznáší pochyby.
Vychází přitom z dosavadních poznatků nabytých při testování. Teď ale už k jeho slovům. Že Porsche 911 (generace 991) spolu s faceliftem obdrží ke svým šestiválcovým boxerům turba, to je nyní jasné na beton. V základní verzi Carrera se přitom bude jednat o 2,7litrovou jednotku, která má podle Röhrla produkovat 260 kW (354 koní), v silnější variantě Carrera S půjde o oturbený třílitr s 320 kW (435 koňmi). Jen pro doplnění dodejme, že v současnosti Carrera z objemu 3,6 litru dává k dispozici 257 kW (350 koní), silnější eSko pak 294 kW (400 koní) z 3,8litrové atmosféry.
Co se týče oturbené devětsetjedenáctky, maximální točivý moment není zatím znám, ale dá se s klidným svědomím předpokládat, že v základní motorizaci překročí 390 Nm, u Carrery S pak vyletí nad 440 Nm. Legenda motoristického sportu tvrdí, že nové motory už vyzkoušel při testování na italském okruhu v Nardu. Hlavní pochybnosti se však netýkají nejklasičtějšího modelu 911, jakkoli i u něj jde o krok do neznáma, nýbrž příštího Boxsteru (respektive Caymanu).
Walter sám říká: „Už jsem řídil chystanou 911, která alespoň nemá čtyřválcové turbo jako Boxster. Ten zní jako VW Brouk, nedělám si z vás legraci!“. Sám se prý lidí z vývojového oddělení ptal, zda si z něho náhodou nestřílejí, ale oni jen prohlásili, že na tom stále pracují. I tak to ale dle jeho slov „jistě může dopadnout dobře“. Potřeba zdánlivě vyšší účinnosti a nižších emisí zkrátka tlačí Porsche k tomu, co zřejmě ani nechce, a z Röhrla rozhodně nečiší tak velké porce optimismu, na něž jsme v minulosti byli zvyklí.
Tvrdí, že „musíme přistoupit na přeplňování, protože jinak bychom se nedostali pod hranici 95 gramů CO2 na kilometr“. Jinou cestu zkrátka Porsche neobjevilo a samo zřejmě nehodlá udělat z každého modelu hybrid. „Bez ohledu na to, jak dobrý je turbomotor, nikdy nemůže disponovat tak čistou odezvu na plynový pedál jako atmosférická jednotka“ dodává. „To je také důvodem, proč jsem si koupil Boxster Spyder - protože motory, jaké má on, už déle Porsche stavět nebude“. Historicky nebude přechod k 2,7litrovému plochému šestiválci premiérový, ostatně Carrera RS 2,7 ho vozila v útrobách v roce 1972, stejně jako devětsetjedenáctky v následujících letech, jenomže tehdy šlo o atmosférické motory...
Tip: Můžete být jako Walter R. a také si ještě koupit některé z aut, která už brzy k mání nebudou.
Od těch bude upuštěno, a tak je jediným východiskem pro příznivce staré školy v dohledných měsících koupit buď stávající Carreru, menší Cayman či GT3, popřípadě se poprat o Cayman GT4 nebo počkat, co Porsche vymyslí u nového GT3 RS. Zrovna u posledního zmíněného exempláře (připraveného na nadcházející Ženevu) nás Walterova slova hovořící o volitelné manuální převodovce opravdu potěšila, protože běžnější GT3 je dnes osazena pouze dvouspojkovou skříní PDK. A ta opět netěší.
Zároveň k nové GT3 RS zazněla slova od šéfa vývoje a inovací Wolfganga Hatze, který slibuje „zatím největší odskok od GT3“. Zejména půjde o daleko propracovanější aerodynamiku a podstatně lepší přítlak, které budou korunovány výkonem přesahujícím metu pěti stovek koní. Standardní gététojka má nyní 475 koní. Ve výsledku to bude znamenat také Severní smyčku Nürburgringu pohodlně zajetou rychleji než za 7 minut a 20 sekund.
Nový motor pak spolu s dodatečným přeplňováním zamíří právě do běžných 911, označení Turbo však - stejně jako Macan nebo Cayenne - v normálních (rozumějte nižších než vrcholných specifikacích) neponese, stejně tak čytřválec bude vyhrazen jen dvojici zmíněných modelů, nikoliv 911. Potěšila nás také zpráva, že označení GT2 RS ještě v budoucnu uvidíme, byť dříve než za dva roky to nebude. Stejně tak se prý můžeme připravit na nový osmiválcový supersport coby konkurenta pro Ferrari 488 GTB a McLaren 675LT, a sice do konce současné dekády. Ten si přiveze novou jednotku V8 vyvíjenou také pro Panameru, její dvoudveřovou verzi a nakonec i příští Cayenne. Kromě toho budeme v budoucnu vítat ještě nástupce hypersportovního 918 Spyder.
Chystané Porsche Boxster se čtyřválcovým boxerem prý zatím zní jako VW Brouk, což se fandům automobilky včetně Röhrla líbit nemůže. Snad bude nakonec lepší
Zdroj: Wheels
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 6 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva