Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řídící jednotka Chevrovetu Corvette C7 Z06 škrtí výkon, prý kvůli životnosti
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří majitelé Z06 si stěžují na ztrátu výkonu po pár ostrých kolech. Podle výrobce je to záměr, kvůli životnosti. Je motor nedostatečně dimenzován?
Noví majitelé Chevroletu Corvette C7 Z06 začali své stroje dostávat teprve nedávno. Někteří dělali burnouty a jeli hned na motorovou brzdu, jiní naopak závodili s Vipery. Brzda ukázala výkony vysoko nad oficiálně udávanými, Viper však Corvette ve zrychlení pružném i s pevným startem porazil 7:0. Vypadá to jako protiklad, jenže tomu tak být nemusí.
Někteří noví majitelé Corvette Z06 údajně pociťují ztrátu výkonu například po několika ostrých kolech na trati. Nevíme, jestli to jsou ovály, Willow Springs nebo Laguna Seca a ani o kolika kolech zprávy hovoří, desítky to ale asi nebudou. A také to asi nebude jen pár koní, které mizí, ale mnohem více, pokud to jde rozeznat jen pocitem za volantem a nikoliv měřením. Přiřazovali to absorpci tepla od motoru kompresorem, což znamená, že vzduch na výstupu z něj, tedy vzduch nasávaný do motoru, je teplejší, a motor tak dává méně výkonu. Jenže realita je prý jinde.
Podle General Motors to je dáno naladěním elektroniky a není to chyba, nýbrž záměr. Řídící jednotka prý v rámci prodloužení životnosti motoru a splnění emisních nařízení motor trochu škrtí, a to pravděpodobně zejména po dosažení určité teploty jednotlivých částí - alespoň tak si lze vysvětlovat ztrátu výkonu až po pár ostrých kolech na trati.
Člověk by očekával, že to bude spíš naopak, tedy že řídící jednotka bude motor šetřit, dokud se neohřeje na provozní teplotu, protože právě při startu a těsně po něm se motor opotřebovává nejvíce a také spotřeba paliva je největší. Že ale bude mít motor auta zaměřeného na sportovní jízdu nejvíce výkonu v běžné provozní teplotě, které dosáhne při jízdě po silnici, je pozoruhodné.
Oněch 698 koní a 988 Nm tak nejspíš bylo naměřeno právě za těchto podmínek a nebylo by je možno zopakovat třeba desetkrát za sebou. Stejně tak zmíněné „závody” mezi novou Corvette a Viperem TA mohly probíhat po rychlé jízdě po dálnici nebo mnohém prudkém zrychlení, tedy v režimu, kdy měla Corvette nižší než udávaný výkon.
Něčemu takovému se moc nechce věřit, ale Chevrolet má k těmto skutečnostem jasný a nikoliv negativní postoj - nemlží, nevyvrací. „Věříme, že velká většina zákazníků bude více než spokojena se standardními výkony Z06. Ti, kteří chtějí více, mohou navštívit úpravce, kteří nemusí dodržovat ta samá pravidla jako originální výrobce,” uvedla značka v prohlášení. To v podstatě znamená, že změna nastavení řídící jednotky je možná, ale že záruka vezme za své.
Tato zjištění přinášejí zajímavé novinky. Jednak se můžeme domnívat, že Chevrolet svému výrobku i přes záruku pět let nebo 160 tisíc kilometrů na pohonné ústrojí zas tolik nevěří, když ho škrtí pro zachování životnosti. A jednak to může znamenat, že pokud nebudete lpět na záruce, můžete jen úpravou elektroniky dostat z tohoto osmiválce skutečně spoustu výkonu - ale s největší pravděpodobností za vysokou cenu kratší životnosti. Vypadá to totiž, že motor není z výroby dostatečně dimenzován na to, aby zvládl více než několik kol plného tempa na okruhu.






















Corvette Z06 prý o výkon při ostré jízdě přichází schválně
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 42 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva