Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řídící jednotka Chevrovetu Corvette C7 Z06 škrtí výkon, prý kvůli životnosti
13.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Někteří majitelé Z06 si stěžují na ztrátu výkonu po pár ostrých kolech. Podle výrobce je to záměr, kvůli životnosti. Je motor nedostatečně dimenzován?
Noví majitelé Chevroletu Corvette C7 Z06 začali své stroje dostávat teprve nedávno. Někteří dělali burnouty a jeli hned na motorovou brzdu, jiní naopak závodili s Vipery. Brzda ukázala výkony vysoko nad oficiálně udávanými, Viper však Corvette ve zrychlení pružném i s pevným startem porazil 7:0. Vypadá to jako protiklad, jenže tomu tak být nemusí.
Někteří noví majitelé Corvette Z06 údajně pociťují ztrátu výkonu například po několika ostrých kolech na trati. Nevíme, jestli to jsou ovály, Willow Springs nebo Laguna Seca a ani o kolika kolech zprávy hovoří, desítky to ale asi nebudou. A také to asi nebude jen pár koní, které mizí, ale mnohem více, pokud to jde rozeznat jen pocitem za volantem a nikoliv měřením. Přiřazovali to absorpci tepla od motoru kompresorem, což znamená, že vzduch na výstupu z něj, tedy vzduch nasávaný do motoru, je teplejší, a motor tak dává méně výkonu. Jenže realita je prý jinde.
Podle General Motors to je dáno naladěním elektroniky a není to chyba, nýbrž záměr. Řídící jednotka prý v rámci prodloužení životnosti motoru a splnění emisních nařízení motor trochu škrtí, a to pravděpodobně zejména po dosažení určité teploty jednotlivých částí - alespoň tak si lze vysvětlovat ztrátu výkonu až po pár ostrých kolech na trati.
Člověk by očekával, že to bude spíš naopak, tedy že řídící jednotka bude motor šetřit, dokud se neohřeje na provozní teplotu, protože právě při startu a těsně po něm se motor opotřebovává nejvíce a také spotřeba paliva je největší. Že ale bude mít motor auta zaměřeného na sportovní jízdu nejvíce výkonu v běžné provozní teplotě, které dosáhne při jízdě po silnici, je pozoruhodné.
Oněch 698 koní a 988 Nm tak nejspíš bylo naměřeno právě za těchto podmínek a nebylo by je možno zopakovat třeba desetkrát za sebou. Stejně tak zmíněné „závody” mezi novou Corvette a Viperem TA mohly probíhat po rychlé jízdě po dálnici nebo mnohém prudkém zrychlení, tedy v režimu, kdy měla Corvette nižší než udávaný výkon.
Něčemu takovému se moc nechce věřit, ale Chevrolet má k těmto skutečnostem jasný a nikoliv negativní postoj - nemlží, nevyvrací. „Věříme, že velká většina zákazníků bude více než spokojena se standardními výkony Z06. Ti, kteří chtějí více, mohou navštívit úpravce, kteří nemusí dodržovat ta samá pravidla jako originální výrobce,” uvedla značka v prohlášení. To v podstatě znamená, že změna nastavení řídící jednotky je možná, ale že záruka vezme za své.
Tato zjištění přinášejí zajímavé novinky. Jednak se můžeme domnívat, že Chevrolet svému výrobku i přes záruku pět let nebo 160 tisíc kilometrů na pohonné ústrojí zas tolik nevěří, když ho škrtí pro zachování životnosti. A jednak to může znamenat, že pokud nebudete lpět na záruce, můžete jen úpravou elektroniky dostat z tohoto osmiválce skutečně spoustu výkonu - ale s největší pravděpodobností za vysokou cenu kratší životnosti. Vypadá to totiž, že motor není z výroby dostatečně dimenzován na to, aby zvládl více než několik kol plného tempa na okruhu.
Corvette Z06 prý o výkon při ostré jízdě přichází schválně
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před hodinou - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 3 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 4 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva