Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault si udělal vlastní test nového Clia RS, překvapivě nemá chybu
2.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) U Renaultu už přišli na to, že nemá smysl ztrácet čas s nespolehlivými novináři. Nejlepší recenzi nového modelu si přece uděláte sami.
Už od loňského odhalení nového Clia RS na něj hledíme tak trochu skrz prsty. Možná mu křivdíme, ale bez ohledu na to, jaké ve skutečnosti je, znamená nekonečný odklon od předchozí generace, která mezi puristy proslula zejména svým atmosférickým dvoulitrem, kompletně manuálním ovládáním a jakousi syrovostí. I bez chybějící osobní zkušenosti je zřejmé, že nová generace nemá ani jedno.
Dá se říci i to, že čím více o novém RS víme, tím více se nám nelíbí. Nedávné detailní představení sice předestřelo bezesporu zajímavé dynamické parametry i papírovou efektivitu, doplnilo ale také několik podstatně méně atraktivních informací. Ze všech je třeba zmínit umělý, dokonce řidičem volitelný zvuk motoru, který může připomínat leccos od předchozí generaci Clia přes Nissan GT-R až po Gordiniho sporťáky. Tohle se nám opravdu nelíbí, auto mám mít vlastní osobnost, ne krást cizí identity.
Přesto je tu otázka, jaké nové RS vlastně je, dnešní video vám na ni ale určitě neodpoví. Jde sice o test, ve formě videa, jeho autorem je ale sám Renault. To je trochu zvláštní praktika - na všemožné oficiální videosnímky jsme zvyklí, většinou ale zůstávají nad věcí a pokud obsahují nějaké hodnotové soudy z automobilky, pak jde o otevřeně zaujaté chvalozpěvy někoho z vývoje či managementu. Tento „test” se ale tváří nezávisle.
Jeho autoři se nechali očividně značně inspirovat Top Gearem a dalšími zejména britskými televizními show. Podobný eklekticismus může zvlášť v kontextu s výše zmíněným leckoho rozlítit, dílu ale nelze upřít řemeslnou kvalitu. To je ostatně i důvod, proč vám tento snímek nabízíme, dovoluje nám totiž ve více než sedmi minutách podívat se na detaily nového Clia RS, které jsme zatím neměli možnost vidět buď vůbec, nebo v akci.
Pochopitelně je tu spousta statických i jízdních záběrů na karoserii a do kabiny, zajímavější je ale sledování některých funkčních aspektů. Renault se jimi chlubí, možná na ně ale budete mít jiný názor - video se docela podrobně věnuje třeba již zmíněnému falešnému zvuku motoru, pochopitelně jako ohromné přednosti. Osobně ale spíše trnu zděšením když vidím možnost nastavit si zvukový projev neexistujícího Renaultu z roku 2038, po jehož zvolení začne auto znít jako filmová rekvizita z Minority Report. A to je tu ještě jakýsi Harley...
A komentář? Uvidíte, jak dlouho jej vydržíte poslouchat, negativa ale nepřipouští žádná. Sám jsem zvuk na nulu nastavil poté, co „recenzent” za „to nejlepší na konec” označil nemilosrdně povinnou automatickou převodovku se dvěma spojkami. To se stane skoro přesně v minutě číslo šest, třeba budete mít více trpělivosti, třeba ne.
Na závěr dodejme, že vůz zatím v České republice oficiálně k mání není, tento stav se ale musí co nevidět změnit. Budoucnost modelu v tomto smyslu už dříve naznačily belgické ceny, jeho místní realita ale bude velmi pravděpodobně jiná - zrovna včera jsme psali o cenách nové Fiesty ST, které novému Clu RS spolu s dalšími konkurenčními mini podobného ražení zřejmě neodvolí vystoupat cenově tak vysoko jako v zahraničí.
Nové Clio RS na videu ukazuje kde co, rozum ale zůstává stát hlavně nad volitelným zvukem. Tím spíše takovým, který simuluje projev neexistujícího auta nebo motocyklu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus