Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se vrací do Le Mans, v kategorii LMP2 nasadí závoďák značky Alpine
25.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pětatřicet let od jediného vítězství na okruhu Le Sarthe se Renault vrací na místo činu. Do boje jde přitom s výkonem 500 koní a hmotností 900 kg.
Sportovní oddělení Renaultu máme již hezkých pár let asociované s modelem Clio RS. Kroky této divize však sahají mnohem dále, přičemž na mysli teď zrovna nemáme Mégane RS, ale spíše závodní aktivity. Oproti minulosti jich ovšem výrazně ubylo, ty zbývající pak dokonce pořádá samotná značka v rámci ojedinělých sérií, kde proti sobě nastupují identické vozy. Ke klání s konkurencí se však Renault Sport chystá až od letošního roku, přičemž k návratu na mezinárodní kolbiště si nevybral nic jiného než sérii Le Mans. A to včetně legendární čtyřiadvacetihodinovky.
Pro tuto příležitost bylo samozřejmě nutné vytvořit zcela nový závodní stroj, který již s běžnou produkcí nebude mít prakticky nic společného. Soupeřit totiž má v kategorii LMP2, kde rozhodně nemusíte používat palubní desku nějakého silničního předobrazu. Přesto i zde existují mantinely, do kterých se speciál Renaultu musí vejít. Nepřekvapí tak hmotnost 900 kilogramů ani výkon 500 koní, který produkuje 4,5litrový osmiválec původem od Nissanu.
V kombinaci se šestistupňovou sekvencí X-Trac by Renault měl dosahovat nejvyšší rychlosti 330 km/h, vše ale bude záviset na zpřevodování pro daný okruh. Přičemž kromě francouzského Le Sarthe je ve hře také britské Silverstone, kde bude francouzská novinka 13. dubna debutovat. Ještě předtím však značka vyzkouší soukromý okruh Bernieho Ecclestonea Paul Ricard, kde bude učiněno zadost předsezónním testům.
Ve všech případech by se přitom za volant speciálu měli posadit řidiči Nelson Panciatici, Pierre Ragues a Tristan Gommendy, rezervním pilotem pak byl jmenován Paul-Loup Chatin. Působivé je i válečné zbarvení vozu, které výrazně propaguje resuscitaci značky Alpine. Šokováni proto jistě nebudete ani skutečností, že ke spolupráci byl přizván tým Formule 1 Caterham, který společně s Francouzi vyvíjí také silniční model.
O poznání divnější je ale fakt, že ačkoliv je šasi značeno jako Alpine, nestojí za ním ani Britové, ani Renault, nýbrž nezávislá francouzská firma Signatech. O té je však zmínka jen v tiskových materiálech, díky čemuž se zdá, že automobilka hodlá některé subdodavatele tak trochu zatajit. Firmy jako Brembo, které dodává karbon-keramické brzdy, nebo Michelin zajišťující obutí, ovšem Renault naopak ohlásit neopomněl.
I přes tyto spíše kuriozitky než vážné aféry však musíme příchodu závodního speciálu Renault-Alpine zatleskat. V dnešní době se totiž automobilky ze závodních kolbišť spíše stahují. Zvláště ty francouzské, jak nám loni předvedl Peugeot. Kroky speciálu nazvaného prozatím No. 36 (Číslo 36) tak budeme určitě sledovat. Přičemž zajímat nás bude hlavně fakt, zda se novince podaří opětovný vstup na vytrvalostní trůn. Minulá spolupráce značek Renault a Alpine to totiž v roce 1978 dokázala.
Nový závodní stroj divize Renault Sport se představil v pátek, k prvnímu závodu na britském okruhu Silverstone nastoupí již 13. dubna
Po stránce výkonové hodlá Renault-Alpine No. 36 nabídnout 500 koní, a to v kombinaci s hmotností 900 kg
Jediného vítězství v závodě 24 hodin Le Mans dosáhl Renault se speciálem Alpine A442 v roce 1978
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva