Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault se definitivně vrací do F1 s vlastním týmem, Red Bull pojede na hodinky
4.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rakouská stáj bude nadále používat francouzské motory, jen s logem hodinářské firmy TAG Heuer. Ovšem i Renault bude spoléhat na pomoc zvenčí.
Letošní sezóna Formule 1 je definitivně za námi, pročež jen připomeneme, že Lewis Hamilton obhájil svůj mistrovský titul, a to již s velkým předstihem. Obdobně na tom byl tým Mercedes, jehož druhý pilot Nico Rosberg se stal vicemistrem. Třetí příčku v šampionátu obsadil Sebastian Vettel, pro kterého byl první rok u Ferrari o poznání lepší než ten předchozí, kdy jezdil za Red Bull. Tedy za stáj, která až do příchodu hybridních motorů královské motoristické disciplíně dominovala.
Právě pohonné jednotky Renaultu jsou tou zásadní, i když nikoliv jedinou, slabinou kdysi mistrovského týmu. „Rudí býci“ tak již několikráte naznačili, že pokud pro příští sezónu nedostanou konkurenceschopný agregát, šampionát i přes hrozbu nemalé pokuty opustí. To se ale nestane, přestože Red Bull nepochodil se žádostí o spolupráci ani u Mercedesu, ani u Ferrari. U Hondy nedošlo ani k „námluvám“, nakonec tedy monoposty rakouské stáje zůstanou u francouzských motorů.
Celá věc ovšem není tak jednoduchá, jak by se mohlo zdát. Ačkoliv Red Bull bude i v příští sezóně používat pohonné jednotky Renaultu, logo automobilky na nich nenajdeme. Tým se totiž domluvil na spolupráci s hodinářskou společností TAG Heuer, jejíž název se objeví jak na agregátech, tak v označení samotné stáje. A samozřejmě také na monopostu, který byl pokřtěn na Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.
Pokud vás již napadlo, co asi tak zmůžou hodináři v F1, musíme vzpomenout na 80. léta minulého století, kdy v šampionátu bylo možné slýchávat motory TAG-Porsche. Ty poháněly monoposty McLarenu, přičemž v roce 1984 dovezly Alaina Prosta a Nikiho Laudu ke 12 vítězstvím v 16 závodech. Celkově pak tyto agregáty dosáhly v 68 závodech 25 vítězství, 7 pole position a 18 nejrychlejších kol.
Red Bull tedy rozhodně nevsadil na špatného koně, přičemž spolupráce se značkou TAG Heuer je spíše sponzorskou záležitostí, o samotné pohonné jednotky se bude starat divize Techniques d'Avant Garde, tedy první část názvu společnosti. Mimo to se ovšem „rudí býci“ mohou těšit rovněž na jim zasvěcené speciální edice hodinek, které jsou součástí mnohaletého kontraktu.
Nic bližšího k tomuto partnerství již není známo, přesunout se tak můžeme ke zmiňovanému Renaultu. Ten již nebude nadále jen dodavatelem motorů, ale opětovně také plnohodnotným týmem. Jak bylo totiž již dopředu naznačeno, Francouzi odkupují stáj Lotus. Ve výsledku se tak vrací tam, kde před pár lety přestali, neboť tým nesl až do roku 2010 logo Renaultu.
Ani francouzská automobilka ovšem nebude na veškeré dění v šampionátu sama, pomoc by mohla přijít od legendárního Mario Illiena a jeho firmy Ilmor. Ta již pro letošek přišla s vylepšením válců 1,6litrového agregátu, Renault však nakonec dané řešení nevyužil a zůstal u vlastní techniky, což se neukázalo být úspěšným krokem. Nyní Francouzi chystají nápravu.
„Mario má přístup ke zdrojům, ke kterým my přístup nemáme,“ zmiňuje tu asi největší výhodu šéf Renaultu F1 Cyril Abiteboul. Na mysli přitom má Illienovy vazby na další lidi z motorsportu, zejména pak u Mercedesu. Že by tedy Francouzi chystali průmyslovou špionáž? Až tak hrozné to samozřejmě nebude, nicméně některých obdobných postupů bychom se dočkat mohli.
V závěru pak jen dodáme, že momentálně není jasné, kdo bude za Renault v příštím roce jezdit. Lotus se dosud spoléhal na Romaina Grosjeana a Pastora Maldonada, první zmíněný však již ohlásil přestup k dalšímu novému týmu Haas. Zdá se tedy, že minimálně z pohledu překvapení bude alespoň počátek příští sezóny více než zajímavý.
Společnost TAG Heuer se vrací do světa F1...
...zatímco Lotus v něm opětovně končí...
...jeho místo totiž zaujme Renault
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus