Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault potvrdil, že s Caterhamem končí, společný sporťák ale vznikne
27.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolupráce francouzské a britské automobilky se kvůli neshodám chýlí ke konci. Sportovní Alpine přesto dojde do sériové výroby, v roce 2016.
Nadějně to vypadalo, poměrně rychle to ale skončilo nezdarem. Po úvodní zprávě o neshodách Renault nyní potvrdil britskému tisku, že se jeho vůdci rozhodli ve dříve slibně vypadající spolupráci s Caterhamem nepokračovat. Společná práce firem na dvojici malých sportovních modelů tak opravdu skončí a to už na začátku dubna. Nevznikne tak dost možná ani SUV na bázi Renaultu.
Fandové Alpine, respektive sourozeneckého vozu od Caterhamu, však nemusejí klesat na mysli, neboť oba výrobci tvrdí, že to přesto hodlají dotáhnout až do sériové výroby. Francouzi pustí svůj silniční sporťák Alpine do prodeje v roce 2016. Na vývoji bude prý pokračovat každý separátně a společné úsilí budou soustředit už jen na poli šampionátu Formule 1. Důvodem je zřejmě lehké zpoždění, do kterého se projekt dostal poté, co Renault nařídil lehčí přepracování designu.
Podle zpráv francouzské unie CGT nebude mít zrušení projektu joint-venture žádný vliv na 300 pracovních míst, která byla určena k malosériové výrobě vozu v továrně v Dieppe - a tedy tam, kde vznikají i běžnější produkty od RenaultSportu. Renault tam totiž hodlá vyrábět až do roku 2018 současné Clio R.S.
Jen připomeňme, že dohoda o partnerství pojmenovaném Societe des Automobiles Alpine Caterham (SAAC) vznikla v roce 2012. Na pořadu dne je ale otázka, zda budou oba silniční vozy nakonec postaveny na stejné platformě a zda dostanou i stejné pohonné jednotky. Renault totiž o Alpine prozradil výkon zhruba 250 koní, zatímco Caterham hodlal vyhnat svého zástupce až na 300koňovou hranici. Cílem je pohotovostní hmotnost 1 100 kilogramů. Ani jedna automobilka k tomu bohužel zatím nevydala oficiální prohlášení.


Renault Alpine dostane do sériové výroby, alespoň to tvrdí. Caterham se zřejmě od plánu na menší sportovní model také nehodlá odchýlit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins