Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault není čistý, tři jeho vozy neprošly testy NOx. U Capturu je to prý vada
19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Francouzů může za vyšší emise NOx u Renaultů vadný filtrační systém. Mimo to byly problémy zjištěny také u Fordu C-Max a Mercedesu třídy S.
Již od počátku vypuknutí kauzy Dieselgate jsme naznačovali, že koncern VW Group je pouze špičkou ledovce. To jen potvrzovaly rozličné testy, kdy např. autoklub ADAC jen změnil metodiku měření z cyklu NEDC na WLTP a tak odhalil ohromné zvýšení emisí NOx u řady značek a modelů, i když spotřeba paliva se u nich v podstatě nezměnila. Organizace Deutsche Umwelthifle si pak pro změnu posvítila na Opel Zafira a Renault Espace, v jejich případě byly odhaleny ještě vyšší rozdíly v emisích NOx provedením ještě méně podstatných změn v testovací proceduře.
Zejména francouzská automobilka se proti tomuto nařčení výrazně ohradila, nicméně policejní razie v jejích kancelářích naznačovala, že minimálně francouzští vyšetřovatelé její argumentaci za svou nepřijali. Z toho důvodu zavládla na finančních trzích panika, díky které letěla dolů hodnota akcií nejen Renaultu, ale také Peugeotu, BMW, Daimleru, FCA a samozřejmě Volkswagenu. První informace hovořily o tom, že nebylo zjištěno nic, co by pochybení Renaultu prokazovalo, nyní se ovšem ukazuje, že realita je trochu jiná.
Při dalších testech totiž bylo i techniky najatými francouzskou vládou potvrzeno že hned několik modelů Renaultu vykazuje nesrovnalosti v emitovaném množství NOx. Abychom zbytečně nechodili kolem horké kaše, můžeme rovnou zmínit, že jedním z těchto vozů je překvapivě Captur. Tento model je totiž osazen nejmodernější technikou a jako takový údajně plní i dosud nejpřísnější emisní regule Euro 6. Dalšími hříšníky byly Espace a dosud nejmenovaný užitkový vůz, které oba podléhaly normám Euro 5. Přesná míra překročení emisí nebyla zveřejněna a bezpečně můžeme konstatovat pouze tolik, že nešlo o bagatelní rozdíl - norma byla překročena více než pětinásobně. Důvody byly neznámé, Renault ale podle včerejších nepotvrzených informací reagoval s tím, že se musí jednat o technickou závadu.
Obdobně dnes vzniklou situaci vysvětlovala i francouzská ministryně životního prostředí Segolene Royal, podle které filtrační systém Renaultu funguje pouze mezi teplotami mezi 17 a 35°C - jakmile je teplota jiná, filtrace není efektivní a emise NOx výrazně převyšují nastavené limity.
Renault už na vzniklou situaci reagoval a pochopitelně odmítl, že by normy jakkoli obcházel. „Nepodvádíme, plníme normy a nesnažíme se obelhat zákazníka,” řekl dnes Thierry Bollore z vedení Renaultu. Francouzům se ale zdráháme věřit - testy emisí probíhají v předepsaném režimu v rozmezí teplot 20 až 30°C a, jaká náhoda, Renaulty normy přestávají plnit o 3 stupně níže a o 5 výše. Taková „technická závada” je skutečně velmi podivná a její efekt v principu kopíruje v posledních měsících mocně propíraný přístup Volkswagenu.
Renault v reakci na toto zjištění svolá do servisů 15 800 Capturů v námi dříve testované verzi 1,5 dCi, aby upravil jejich motory. A oprava bude trvat půl dne, nepůjde tedy jen o změnu řídícího software či podobnou banalitu. Pro dalších 700 tisíc blíže neupřesněných aut bude vypsána dobrovolná svolávajíc akce, kdy si zákazníci budou moci nechat „aktualizovat emisní systémy svých vozů” - i to zní podivně.
Dále už jen dodáme, že dle francouzské vlády nejsou Captur a spol. jedinými vozy, jenž překračují povolenou míru emisí NOx. Až pětinásobné množství bylo zjištěno u Fordu C-Max (právě ze zde konkrétně uvedené míry dovozujeme překročení u Renaultů, u nichž mělo být „mnohem vyšší”) a nekonzistentní výsledky vedoucí k překročení limitů byly objeveny také u Mercedesu třídy S.
Ani jedna značka se prozatím k situaci nevyjádřila, nicméně oba modely mají plnit emisní normy Euro 6. Také v jejich případě samozřejmě francouzská vláda požaduje vysvětlení, přičemž dále uvádí, že dle plánu by ověřovací procedurou mělo projít celkově 100 vozů. Prozatím došlo pouze na 22 aut, přičemž právě u pěti z nich byly objeveny nesrovnalosti. Ještě tedy může být veselo, neboť jen Renaultů je v oné stovce 25 a zatím všechny testy neprošly...
Renault Espace bylo už při testech organizace DUH naměřeno více emisí NOx, než povolují limity - zkoušky provedené ve Francii to zatím potvrdily
Mnohem větším problémem pro Francouze jsou ovšem problémy, jenž se týkají Renaultu Captur. Ten měl být totiž osazen moderní technikou, která měla plnit emisní normy Euro 6
Zdroje: Renault, Auto News, Les Echos
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 2 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 4 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 5 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 7 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch