Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault koupil tým Lotus F1 za pouhou 1 libru, co za tím vězí?
28.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Renault převzal 90 procent britského týmu skrze svou dceřinou společnost Grigny, která stáj vlastnila již za dnů Benettonu. Na svá bedra vzala i všechny dluhy.
O převzetí týmu Lotus Formula 1 francouzskou automobilkou Renault jsme se v minulosti zmiňovali již několikrát. Nyní značka pustila do světa detaily o dohodě, která pro ni na první pohled vyznívá velmi výhodně. Renault totiž stáj převzal za pouhou jednu libru (cca 37 Kč), tedy za stejnou sumu, za jakou kdysi Ross Brown odkoupil tým Honda F1. V obou případech ovšem nedošlo pouze k převzetí aktiv, ale zároveň také všech závazků.
Jak vysoké jsou dluhy týmu Lotus F1, zveřejněno nebylo, o drobné ale jistě nepůjde. Účetní Renaultu dále potvrdili, že společnost Genii Capital a její dceřiná pobočka Gravity Motorsports nyní vlastní 10 procent stáje, jež prošla nemalou restrukturalizací. Za to bylo do týmu „nalito“ 98,2 milionů liber (3,64 mld. Kč) skrze půjčky. Celá transakce byla přitom poněkud komplikována dohodou, na jejímž základě firma Genii nejprve odkoupila 6 744 444 akcií od společnosti Whiterock Alliance Ltd, které následně přidala k již vlastněným 60 700 000 akciím
Jakmile byl tímto způsobem dokončen odkup týmu, bylo 90 procent všech akcií prodáno firmě Grigny Ltd, která již dříve stáj vlastnila, a to bez ohledu na fakt, zda se jednalo o Benetton nebo Renault 1. Firma Grigny je přitom pobočkou Renaultu, respektive jejím přímým vlastníkem je divize Renault Development Industriel et Commercial (RDIC). Tím se nám celé převzetí dokončilo, přičemž jen můžeme dodat, že firma Grigny má sídlo ve Velké Británii, nikoliv ve Francii, a proto jsou v rámci celé transakce zmiňovány libry a nikoliv eura.
Zmínit ještě můžeme tolik, že Renault skrze firmu Grigny získal v roce 2013 za pronájem systémů KERS od spřízněných týmů okolo 7 milionů liber (259,5 mil. Kč). O rok později, kdy osmiválce nahradily šestiválce, ovšem již příjmy poklesly na pouhých 432 000 GBP (16 mil. Kč) za „poskytování inženýrských a technických služeb“. Tím nám ale informace spojené s minulostí končí, ty zaměřené na budoucnost bychom se měli dozvědět z tiskového prohlášení, které bude vydáno na počátku příštího roku.
Renault se od příštího roku opět naplno vrací do světa Formule 1...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva