Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault koupil tým Lotus F1 za pouhou 1 libru, co za tím vězí?
28.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Renault převzal 90 procent britského týmu skrze svou dceřinou společnost Grigny, která stáj vlastnila již za dnů Benettonu. Na svá bedra vzala i všechny dluhy.
O převzetí týmu Lotus Formula 1 francouzskou automobilkou Renault jsme se v minulosti zmiňovali již několikrát. Nyní značka pustila do světa detaily o dohodě, která pro ni na první pohled vyznívá velmi výhodně. Renault totiž stáj převzal za pouhou jednu libru (cca 37 Kč), tedy za stejnou sumu, za jakou kdysi Ross Brown odkoupil tým Honda F1. V obou případech ovšem nedošlo pouze k převzetí aktiv, ale zároveň také všech závazků.
Jak vysoké jsou dluhy týmu Lotus F1, zveřejněno nebylo, o drobné ale jistě nepůjde. Účetní Renaultu dále potvrdili, že společnost Genii Capital a její dceřiná pobočka Gravity Motorsports nyní vlastní 10 procent stáje, jež prošla nemalou restrukturalizací. Za to bylo do týmu „nalito“ 98,2 milionů liber (3,64 mld. Kč) skrze půjčky. Celá transakce byla přitom poněkud komplikována dohodou, na jejímž základě firma Genii nejprve odkoupila 6 744 444 akcií od společnosti Whiterock Alliance Ltd, které následně přidala k již vlastněným 60 700 000 akciím
Jakmile byl tímto způsobem dokončen odkup týmu, bylo 90 procent všech akcií prodáno firmě Grigny Ltd, která již dříve stáj vlastnila, a to bez ohledu na fakt, zda se jednalo o Benetton nebo Renault 1. Firma Grigny je přitom pobočkou Renaultu, respektive jejím přímým vlastníkem je divize Renault Development Industriel et Commercial (RDIC). Tím se nám celé převzetí dokončilo, přičemž jen můžeme dodat, že firma Grigny má sídlo ve Velké Británii, nikoliv ve Francii, a proto jsou v rámci celé transakce zmiňovány libry a nikoliv eura.
Zmínit ještě můžeme tolik, že Renault skrze firmu Grigny získal v roce 2013 za pronájem systémů KERS od spřízněných týmů okolo 7 milionů liber (259,5 mil. Kč). O rok později, kdy osmiválce nahradily šestiválce, ovšem již příjmy poklesly na pouhých 432 000 GBP (16 mil. Kč) za „poskytování inženýrských a technických služeb“. Tím nám ale informace spojené s minulostí končí, ty zaměřené na budoucnost bychom se měli dozvědět z tiskového prohlášení, které bude vydáno na počátku příštího roku.

Renault se od příštího roku opět naplno vrací do světa Formule 1...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva