Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault končí s konvenčním designem, chce vzkřísit francouzskou extravaganci
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Clio je prý typickým příkladem odkazu na minulost, aniž by se jednalo o retro model. To samé čeká i chystaný Espace nebo Scénic.
Bývaly doby, kdy francouzský design byl pověstný svou extravagancí. V posledních letech se ovšem zdálo, jakoby Citroën, Peugeot i Renault obětovaly tvůrčí přístup výměnou za snahu zalíbit se davům a tak vydělat nějaké to Euro navíc. Že nakonec daný krok nebyl tím správným, to dnes víme nejen my, ale rovněž vedení zmíněných automobilek. A proto se momentálně stále častěji setkáváme s kreacemi, jež rozhodně nemohou být považovány za neoriginální či dokonce nudné.
Benoit Bochard, šéf vývoje malých automobilů značky Renault, navíc na ženevském autosalonu prohlásil, že do budoucna od jeho zaměstnavatele nemáme očekávat cokoliv, co by jen trochu naznačovalo konvence. „Auta stavěná podle receptu ‚je to jen o byznysu‘ již nadále nejsou naší strategií,“ osvětluje detaily změn Bochard. Zároveň však dodává, že přímého kopírování vzorů minulosti se nemáme obávat.
„Nechceme vykrádat naše dědictví, ale chceme stavět na základech toho, co dříve náš design znamenal - naše minulost je plná veselých vzpomínek a my je jednoduše chceme nasměřovat do toho směru, jakým míříme.“ A to znamená, že ikonické modely jako Renault 5 nebo 8 vzkříšeny nebudou. Jejich duchovní odkaz by se ovšem na budoucích modelech objevit mohl.
Abychom nemluvili jen v náznacích, můžeme si vše osvětlit na již představených nebo chystaných modelech. Nekonvenční design, částečně odkazující na minulost, lze totiž najít na Renaultech Clio a Captur. To samé se pak týká modelu i Espace, který spojí vzhled crossoveru s praktičností MPV, a stejným směrem zamíří také nový Scénic, který dorazí do dvou let. Nudu tedy od Renaultu rozhodně nemůžeme očekávat.















Chystaný Renault Espace, kterého předznamenává studie Initiale Paris, bude dalším francouzským modelem s nekonvenčním vzhledem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 5 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 7 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 8 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 10 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva