Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Renault je zklamán prodeji svých elektromobilů, přemůže to marketingem
2.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Prodeje elektřinou poháněných aut jsou zatím pro Renault zklamáním. Místo hledání problému v produktu chtějí Francouzi neúspěch překonat marketingem.
Renault chtěl být papežštější než papež. Přestože EU dramaticky srazila pro rok 2020 průměrný limit emisí oxidu uhličitého na 95 g na kilometr, což je ekvivalent spotřeby cirka 3,8 litru benzinu na 100 kilometrů, Francouzi řekli, že se tou dobou dostanou ještě níž. Stanovili si proto hranici 80 g CO2 na kilometr, tedy asi 3,2 l/100 km.
Při pohledu na papírovou průměrnou spotřebu nového Clia s tragickým motorovým omylem pod kapotou, které by mělo být jakousi kompaktní výkladní skříní boje Renaultu proti emisím, je zřejmé, že současný downsizing na žádný z vymezených mantinelů stačit nebude. Vůz i podle nerealistického testu EU spotřebuje 4,5 litru, což je pořád o 1,3 litru více než by mělya činit průměrná spotřeba všech modelů podle automobilky, ale také o sedm deci více podle EU. Je proto nasnadě, že se Renault ve svých plánech hodně spoléhal na umělé snížení průměrné spotřeby pomocí elektromobilů (počítána je jako nulová, jakkoli fakticky nulová pochopitelně není), nicméně jejich prodeje jaksi váznou a plány jsou tím pádem ohrožené.
Potíže s odbytem elektromobilů již přiznala japonská polovina koncernu Renault-Nissan, když nejvyšší šéf Carlos Ghosn naznačil, že - i navzdory různým státním pobídkám a dotacím - bude z důvodu padající poptávky nutné radikálně přehodnotit odhadované prodeje modelu Leaf. Nyní se se podobnými problémy potýkají také Francouzi. Podle britského magazínu Autocar panuje uvnitř firmy značné rozčarování a obavy z přijetí novinky Zoe, ačkoli v jiných případech Renault tvrdí, že auto je tak dobré, že po svezení v něm se už nebudete chtít posadit za volant vozu se spalovacím motorem.
Menší než odhadovaný zájem zákazníků o bateriemi poháněná auta ostatně nedávno nepřímo prezentoval i samotný Renault, když ve Španělsku doslovně zadarmo rozdával modely Twizy s prodejní cenou 7 000 Eur k Laguně a Espace. A když už jsme u toho, tak ani zastavení výroby Peugeotu iOn a Citroënu C-Zero nebylo způsobeno ničím jiným než zanedbatelnou poptávkou, přestože třeba má ve Francii každý zájemce o elektromobil nárok čerpat z veřejných prostředků dotaci na kupní cenu ve výši sedmi tisíc Eur.
Jeden by možná řekl, že to je už docela dost pádných důvodů nebrat si před úředníky EU servítky a rovnou předložit na stůl fakta, v Renaultu jsou ale přesvědčeni, že produkt je v pořádku a špatné je pouze myšlení zákazníků. „Musíme prezentovat dojezd těchto automobilů na nabití, dát lidem vědět více o tom, co dokážou,“ tvrdí šéf marketingového oddělení koncernu Renault-Nissan Stephen Norman a sebevědomě dodává, „podle mě si lidé vymýšlí omezení, které elektromobily nemají.“ Co konkrétně, to pan Norman neuvedl, zrovna zmínky o skutečném dojezdu elektromobilů ale zákazníky spíše zaručeně odradí. Však si přečtěte, jak daleko dojede v extrému Opel Ampera - jeho cca poloviční akumulátory ve srovnání se Zoe stačí v nejhorším případě jen na 20 kilometrů jízdy a ani opačný extrém není zrovna úchvatný.
„Našim cílem je zvednout zadky a tato auta prodávat a nikoli mluvit o tom, co bude v roce 2030. O elektromobilech můžeme lidem předat spoustu informací, které je mohou prosadit,“ říká Norman. Týká se to především modelu Zoe, který bude letos uveden do prodeje, přičemž Renault se chce soustředit na tiché pohonné ústrojí. Norman přiznává, že lidé nebudou elektromobily kupovat pouze kvůli nízké hlučnosti, oslovuje je spíše kvalita svědčící o jejich technické výjimečnosti a efektivitě. „Zákazníci by si měli tato auta vyzkoušet,“ tvrdí Norman k modelu Zoe a dodává: „Je rychlý a má silné brzdy.“
To můžou být u jisté skupiny zákazníků skutečně lákavé vlastnosti, pokud nám je ale známo, zrovna tyto v případě elektromobilů zpochybňovány nebyly a ani nejsou. Kostlivec aut poháněných akumulátory stojí v jiné skříni s nápisy dojezd, doba nabíjení a cena. Předpokládáme ale, že prodejci Renaultu se budou ze všech sil snažit před zákazníky udržet ji když ne zavřenou, tak alespoň bagatelizovat její obsah...












Podle Renaultu bude stačit mluvit před zákazníky o pozitivech, pak si cestu k elektromobilům najdou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 6 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 8 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 9 hodinamiK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
před 11 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins